• osse

Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!

Vi har bestämt att gifta oss i januari 07 i Göteborg. Grejen är att det var m2b som kom med idén då det är ett speciellt datum för oss. Men egentligen vill jag nog hellre gifta mig på hösten. Har inte sagt något för jag tycker det var en bra idé han kom med.
    Kan ni som gift er under januari komma med lite hjälp eller tala om fördelar med att gifta sig i januari? Känner mig lite vilsen

• Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!
  • nenne75

Det är mörkt ute mysigt med massa levande ljus, snö finns förhoppningsvis.

• Ellte

Ja mörker och levande ljus är ju underbart :) Tyvärr kan man ju knappast ställa in sig på snö och vackert vinterväder i Göteborg...

Är det inte din man som borde övertyga dig om januari...och du honom om hösten? :D

• Röd-brud

Roligt med en fest när det inte är så många andra fester.

Lättare att boka allt eftersom det inte är så många andra bröllop.

Också ljusen så klart.

• feb25

personligen så tycker jag att det är stämmningsfullt med mörkret.
    det är inte lika många bröllop som på sommaren,
    det är inte lika många som är bokade på annat,
    det kan vara billigare då det inte är högsäsong med tex lokler osv.

jag ska gifta mig i februari och tänker ha mycket ljus och kalla färger, vitt, blått, silver, frostad dekoration osv.

men framför allt så tycker vi om vintern så det var inget alternativ att gifta oss på sommaren.

lycka till

• Moulin

Jag tycker att alla vinterbrudar ser så ståtliga och eleganta ut! Det är jättevackert med bröllopsbilder ute i snön och så. Men jag tycker verkligen att ni ska anstränga er för att få det sådär vintrigt och fint. Det gäller väl att ta tillvara på årstiden, vilken den än är. Vi har valt bröllop tidigt på sommaren dels för att vi vill ha ett litet, mysigt, romantiskt bröllop med grönska och blommor, men hade jag varit inställd på en annan typ, lite mer elegant kanske, så skulle jag helt klart kunna gifta mig på vintern! Lycka till!

• osse

Det är sant att man inte kan räkna med snö här tyvärr...
    För mig känns det viktigt att vi gifter oss på ett datum som har betydelse för oss. Dessvärre inträffar inget sådant på hösten så jag vet inte hur vi ska göra.

• osse

Är det inte svårt med klädsel på vintern? Jag tänker att klänningen blir smutsig i slasket och vad har man för skor? Sen kan jag tänka mig att vissa gäster kommer att gnälla men det bryr jag mig mindre om

• Anna25

Vad romantisk din kille är som kommer med förslag om ett datum som har speciell betydelse för er... Just därför kommer det att bli speciellt. Jag tycker inte att du ska hänga upp dig så mycket på årstiden, det viktiga är ju att du ska gifta dig med din stora kärlek! Lycka till!

• Anna25

Klädsel får man fundera igenom ja. Något värmande får du ju ha den korta stund ni är ute. Jag skulle satsa på nån tjusig transport mellan kyrka och festlokal, om det inte är väldigt nära. Fördelen är ju att ingen väntar sig att man ska vara ute. Jag var på sommarbröllop där regnet stod som spön i backen, vilket brudparet knappast hade räcknat med...

• Anna25

Många har gift sig på vintern så det kommer nog gå alldeles utmärkt. Oroa dig inte över skorna redan!

Kom på en annan fördel: Man kan ha andra fina psalmer och inte bara "En vänlig grönska" som alla har på sommaren...

Svar på tråden Hjälp mig hitta fördelarna med vinterbröllop!