• Augustibrud-06

Stenungsund 2006

Hej! Ingen som ska gifta sig i eller runt Stenungsund 2006?

• Svar på tråden Stenungsund 2006
  • herman

Linslus

Vi hade också samma två datum att välja mellan, men när vi stod nere på pastorsexpeditionen föll det sig naturligt för oss att ta den 5:e. Eg vet jag inte varför, men det kändes rätt:)

Får man bara iväg inbjudningar i tid, och förvarnar de närmsta nära och kära så har nog semester eller ej inte så stor betydelse.
    Kan kanske tom vara en fördel, om man tex har vänner som reser en bit bort ifrån.

Har väl kanske inte varit till så stor hjälp, men ändå.
    Jag tror inte det speler någon större roll, ta helt enkelt det datum som känns rätt för ER :)

• Lindha

Jag hade valt den 12:e. Mest för att det är min födelsedag men även för att semestern brukar vara slut för dom flesta då. Den 5:e kanske är sista helgen innan folk börjar jobba och det ska packas ihop från sommarstugor och annat. Men precis som Herman säger; välj det datum som känns rätt för ER. :)

• Augustibrud-06

Förevigt
    Du vet inte vilken av industrierna som äger den? Eller vem som har hand om uthyrning? Du har helt rätt i att den ligger jättefint! Vad bra att ni hade kontakter så ni kunde vara där!

• Förevigt

Augustibrud-06:
    Nä, jag vet inte vem som har hand om uthyrningen. Men jag ska kolla upp det så hör jag av mig när jag vet!

Ja, lokalen ligger som sagt jättefint vid havet men det är synd att den inte är större. Jag är osäker på om vi kommer få plats..men det beror ju på hur många vi blir och vi är inte färdiga med gästlistan än.

• herman

Hej igen alla!

Hoppas ni haft en skön helg :)

För mig har det kännts som om jag sprungit med huvudet i väggen hela tiden när jag försökt komma upp med nya förslag till lokal. Allt jag har kommit på har min blivande ogillat. Men hör å häpna i helgen tänkte han till alldeles själv och kom med ett eget förslag som verkar rätt bra. Har satt honom på att kolla upp det.

Dessutom gick vi lite i affärer i går och fick massa roliga ideér till bordsdekorationer.

• Augustibrud-06

Förevigt
    Vad snällt att du vill kolla upp vem som är kontaktperson!
    Får hoppas att ni får ihop en gästlista så ni får plats i lokalen!
    Det är svårt med gästlistan tycker jag, vår blir bara längre och längre. Men vi får sätta oss ner och se över vilka vi verkligen vill bjuda!

• Augustibrud-06

Hej Herman!
    Får hoppas det löser sig med lokal. Det är ju bra att m2b kom med ett förslag iaf, och ska kolla upp det nu! Men det är en lokal som ni ska ha ifall inte er "första" lokal ordnar sig då? Tycker själv att det är jättesvårt med lokal, vet inte om jag har för stora krav. Helst ska den ligga vid vattnet och få plats 60 personer. Men det var inte så lätt. Har iaf ett par uppslag nu som vi håller på att kolla!

Vad roligt att ni hittade lite ideér till bordsdekorationer! Var det ngt du vill dela med dig av?

• Hemligt ( fast inte längre)

Äntligen måndag...

Jag har hittat mönster till min klänning, JIPPI! Köpte det på Gårda textil i Gbg, blev lite nervös när vi kom dit för personalen var inte särskilt trevlig. Jag som inte har en aning om nåt vad gäller mönster m.m. frågar givetvis en i personalen, du får leta i katalogerna som finns svarade hon mig, just det för det fanns ju typ 20 st...
    Men jag hade lite tur och en tjej i personalen, Lisa hette hon (precis som jag )hörde detta och "räddade" mig. Jag visade en bild på en annan klänning och sa att jag ville ha nåt liknande, hon visade då två kataloger jag skulle börja titta i och visst där hittade jag också mönster, detta tog ca 10 min... sedan var det bara att betala, 189kr vet inte om det är dyrt men det var billigare än vad jag trott.
    Nu e det bara morgondagen kvar, kompisarna i Thailand ska på tygjakt... så har jag fortsatt tur så är det klart i morgon vid den här tiden!

Oj vilket långt inlägg det blev, men det är så skönt att få "vädra" lite

• herman

Ja, det är i första hand reservlokal vi är ute efter, om vi inte skulle hitta något tokbra vill säga ;)

Ang bordsdekorationer gick vi faktiskt och kollade på EM vid bäckebol. De hade massa fina skålar där dom lagt i sand och sen stuckit ner ljus. Tyckte det var kanonfint. Hittar man bara skålar i rätt storlek så kan man ju fixa resten själv. Hade tänkt mig vita skålar och blåa ljus...
    Vill ha ganska enkla dekorationer som inte blir för höga, man ska ju kunna se varandra över borden :)
    Sen hade dom olika slingor, typ tunna trådar med pärlor på som man skulle kunna ringla ut.

060603

Grattis till att du hittat din klänning :)
    Visst är det en härlig känsla!
    Hur ser den ut?

• Hemligt ( fast inte längre)

Den är tvådelad, toppen är en figursydd topp med båtringad hals och kjolen är en "vanlig" kjol hur ska jag förklara... ganska snäv över höfterna och sedan faller den lite som en klocka, hoppas du förstår.
    Jag är iaf väldigt nöjd, precis så enkelt som jag ville ha det.
    //lisa

Svar på tråden Stenungsund 2006