Typiskt svenskt...
Vad är typiskt svenskt?
Vad gör vi svenskar som gör oss speciella?
Skulle behöva hjälp med detta då jag sitter och jobbar med ett häfte och har kört fast.
Alla idéer välkomnas varmt!
Vad är typiskt svenskt?
Vad gör vi svenskar som gör oss speciella?
Skulle behöva hjälp med detta då jag sitter och jobbar med ett häfte och har kört fast.
Alla idéer välkomnas varmt!
I alla andra länder är bäst bäst, men i Sverige är lagom bäst!
Nej Mimlan det är vi inte först med. Men vi är först i Norden och i hela Europa TROR jag. I USA får homosexuella redan nu prövas för adoption.....
NIX! Jennie! De får INTE adoptera barn i USA!
De får kanske inseminera men inte adoptera.
Jo, i vissa delstater får homosexuella prövas för adoption..... Kan, om du ger mig tid, hitta "bevis" för det också.
Hi hi... Vad kul! Jag har faktiskt kollat runt lite på nätet om jag kan styrka mina upplysningar... *s*
Hittade ingenting dock.. Varken som säger det ena eller andra.. Du har säkert rätt, Jennie men jag var nästan säker att jag hört det i debatten när det togs upp i riksdagen.
Men, jag har också fel ibland.. *S* Tro det eller ej... Hi hi..
Men kom _gärna_ tillbaka till det om du hittar nåt. Blir nyfiken!
Kram
Jag håller på och slänger ut mitt när lite vsrstanns *s* orkar inte leta själv, är man lat så är man *s*, utan låter andra leta åt mig. He he...
Jag är ganska säker på min sak (om inte andra ljuger för mig *s*), för i diskussioner om oron att givarländerna kommer att stoppa alla adoptioner till Sverige nu så brukar detta sägas emot av det faktum att USA tillåter homosexuella att prövas och endast ETT land har stoppas samtliga adoptioner dit.
Lovar att återkomma!! Fram tills dess: skall vi vara överens om att EN av oss tror/vet rätt?? *ler*
He he, jag kommer att tänka på när jag var på Bali och satt med ett gäng svenskar och spelade gitarr och alla sjöng tillsammans. Vår australiensiske granne kikade in och flinade åt oss: "You´re Swedish, huh?!"
Så det är nog typiskt svenskt, det här med allsången!!
I USA har endast Florida förbud mot adoption för homosexuella. Läs här:
barn.magazine.se/debate.asp
Tusen tack Hanna!
Det verkar som om jag hade rätt *ler* Men jag skall fortsätta "leta" efter ber "bevis"....
/Jennie, skuttar upp och ner av lycka över att ha rätt *asgarv*
OK, Jennie!
U win! *men nästa gång _ska_ jag ha rätt*
Hi hi! Man lär sig nåt nytt varje dag!