• Bröllopstokiig

Typiskt svenskt...

Vad är typiskt svenskt?
    Vad gör vi svenskar som gör oss speciella?

Skulle behöva hjälp med detta då jag sitter och jobbar med ett häfte och har kört fast.

Alla idéer välkomnas varmt!

• Svar på tråden Typiskt svenskt...
  • Bröllopstokiig

Allsång på Skansken!

• Bröllopstokiig

Vi har också allemansrätt i Finland, tror det gäller hela norden

• Bröllopstokiig

Oj! Det är i Finland också... Sorry...

Inte i Danmark iallafall. Det är jag _helt_ säker på!

• Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

Nix, men min blivande är dansk.. och han älskar att man kan tälta i skogen, plocka blåbär osv. överallt här i Sverige.

Men kanske tycker han att det är så bra för att han blivit jagad av en ilsken markägare som liten kille.. *s*

• Bröllopstokiig

Alla är lugna och (nästan) instängda, men så fort det finns alkohol på bordet blir alla drägg... (Liiiite hårddraget kanske)

Kända utomlands för sexuell frigjordhet (?), massage (?), att vi är plikttrogna och att svenska ungdomar super och uppför sig kass på turistorter. (Kul land vi bor i :)

Fira lucia.

Kungafamiljen.

• Bröllopstokiig

Skrattar gott när jag läser denna tråden. Tänk vad generaliseringar KAN vara roliga.... när man vet att det är just generaliseringar. Och visst känner jag igen mig i en del *s*

• Bröllopstokiig

Nåt annat som är typiskt för oss är nog att vi älskar vårt land och att prata om hur bra det är hemma i Sverige när vi är utomlands.

Men det gör kanske alla nationaliteter :)

• Bröllopstokiig

Åh, vad ni säger tråkiga saker om oss svenskar... Är det så illa, verkligen?!
    Jag har en kul bok som heter svenska skrytboken, och i den beskrivs vad vi är BÄST på!
    Ex:
    Först med aga-förbud
    Först med sexundervisning (!)
    först med tryckfrihet
    Först med kvinnlig rösträtt
    Först med att erkänna teckenspråk som officiellt första-språk
    Först med grundlagar
    Svenskar har "uppfunnit"; Sockerbiten, säkerhetständstickan, trepunktsbältet, dynamiten, läskedrycken, cocacola-flaskan (den gamla "fina") osv osv osv...

Vi är nog rätt bra ändå!

• Bröllopstokiig

Och vi är också först med homosexuellas rätt att söka adoption!

HEJA SVERIGE, för det!!!!

Svar på tråden Typiskt svenskt...