• dala82

29 juli 2006, finns det fler??

Hej på er!
    Jag och min blivande planerar bröllop 29 juli nästa år. Finns det fler där ute? Hur långt har ni kommit? Vi har endast bestämt datum och halvbokat fotograf. Bröllopet blir i kyrkan på vår hemort och festen kommer troligtvis att bli i Uppsala. Skulle vara kul att följas åt under planeringens gång! :) :)

• Svar på tråden 29 juli 2006, finns det fler??
  • mammakattis

Äntligen nån meer som ska gifta sej samtidigt. vi gifteross oxå 29 juli.

• mammakattis

Vi gifter oss i en kyrka strax utanför där vi bor och sen har vi festen i en bygdegård som ligger nära kyrkan...

• dala82

Nä men vad kul! Äntligen! Jag vet två till här på forumet som gifter sig detta datum. Vi gifter oss i kyrkan där vi båda kommer ifrån och sedan ska vi ev ha festen i Uppsala. Lokalen är prel.bokad. Fotograf är bokad. Visst är det mycket att tänka på? Men det är kuuuul också!!! :) :) Har du börjat titta på några klänningar ännu?

• mammakattis

Har redan köpt min klänning lite tidigt kanske men jag va tvungen när jag hittade den jag ville ha.. ska försöka lägga in en bild på den.
    Tycker oxå att detär mycket å tänka på men sen tycker en del att amn är ute i för god tid, men hellre för tidigt än för sent..

• dala82

Så tänker vi också, bättre för tidigt än för sent. Ska göra inbjudningskort rätt tidigt när allt är bestämt. Har två rätt tuffa terminer framför mig innan jag blir färdig lärare i juni nästa år så det är nog skönt att få rätt mycket gjort.

Frågade min kompis igår ifall hon vill vara tärna. Hon sa ja! :) :)

• mammakattis

Kul att hon sa ja man får gratulera, håller på att kolla på olika inbjudningskort men det finns ju ett helt hav med fina(svårt)...
    Ska ni göra egna eller beställa?

• dala82

Tack!
    Jag håller faktiskt också på att titta på olika inbjudningskort! Vi kommer att göra dem själva. Vi håller just nu på att titta på olika färgteman, är lite inne på vinrött-creme-guld. ngående korten så får man nya idéer varje dag, kommer att bli supersvårt att bestämma sig! När har ni tänkt att skicka ut dem, med tanke på att ni gifter er mitt i semestern?

• mammakattis

Vet inte men det lär väll bli ganska tidigt.. Har ett par från USA som ska bjudas så de lär ju få inbjudan rätt tidigt..
    Tror att färgerna blir ivory silver och ljuslila..
    Men jag va in på ebay & kollade näbbklänningar & då hittade jag en så fin vinröd klänning så nu har jag beslutsångest..

• dala82

Jag sitter just nu och gör monogram i photoshop. Har aldrig gjort det förut, men det är sååå kul! Vill du se?

• mammakattis

Vill gärna se, det är så kul att se alla andras ideerå så...
    Hur många ska ni bjuda?
    Vi har väll 80 på "lstan" just nu..
    Men det kommer säkert till och försvinner innan det här är avklarat..

Svar på tråden 29 juli 2006, finns det fler??