• dala82

29 juli 2006, finns det fler??

Hej på er!
    Jag och min blivande planerar bröllop 29 juli nästa år. Finns det fler där ute? Hur långt har ni kommit? Vi har endast bestämt datum och halvbokat fotograf. Bröllopet blir i kyrkan på vår hemort och festen kommer troligtvis att bli i Uppsala. Skulle vara kul att följas åt under planeringens gång! :) :)

• Svar på tråden 29 juli 2006, finns det fler??
  • mammakattis

Har beställt papper på panduro en gansak tunn kartong sem är elfenbens färgad...
    Sen kommer dom vikas 2ggr och stängas med ett silverband och lacksigill...
    Ska försöka få med det på sidan så ni kan se..

• rottweiler

dala 82

ja det är kul att planera och så, men det känns lite länge kvar, men det är skönt med så lång tid framför en. Hur ska erat bröllop se ut. Många gäster?
    Vi gifter oss i örebro.
    När ska ni skicka ut inbjudningskorten??? jag funderar på att skicka dom till jul. så att alla som vi har bjudit kan ta med det i sin semesterplanering.

• mammakattis

Ja senast i februari skickar nog vi dom eftersom det är på semestern, men jag pratade med min kompis från usa igår så att hon vet redan nu, dom har ju en bit att åka..
    Vi har ca 80 gäster gifter oss i västervåla och har festen i sockenstugan som ligger ca 250m från kyrkan...
    Tror att det kan bli riktigt bra..
    Kommer ha buffé, har en blivande svärmor som är jättebra på att laga mat och som har lovat att göra det mesta.. Skönt

• rottweiler

blir det dumt tror ni om man skickar ut inbjudningarna redan till jul???

• dala82

Det kan aldrig bli dumt!! :) Gör som ni känner. Vi har inte bestämt oss ännu egentligen. Det kanske slutar med att vi också skickar ut dem vid jul... Fast de flesta av våra gäster vet nog om datumet redan. Det är svårt det här!

• mammakattis

Ja det är nog ganska många av våra gäster som vet datum redan, men jag tycker att man hellre skickar för tidigt än för sent.
    Fick en inbjudan 3 veckor innan en gång hade 1 vecka på sej att bestämma och 60 mil enkel resa till bröllopet.. Behöver jag tillägga att jag inte hade möjlighet att ta mej dit?

• rottweiler

nej det är ju så svårt med att bestämma sig när man ska göra allt. men efter bröllopet kommer man ju ha svaren. men man önskar man visste nu med vissa saker.men vi kommer nog skicka dom till jul, då behöver man ju inte skicka julkort. 2 i en smäll,haha. Idag ska vi iväg och kolla lokal, ska bli intressant. jag har varit på bröllop där förut,men min gubbe och hans föräldrar och mina föräldrar har inte varit där. så nu ska vi se vad dom tycker.

• dala82

rottweiler
    spännande! Vi ska också titta på vår lokal idag. Jag har bara sett den på bild, så det ska bli riktigt kul. Mina föräldrar hänger också med och "godkänner" :) :)

• mammakattis

Dala82 va lokalen fin?
    Godkänndes den av dina föräldrar och blivande man?

• dala82

Jag har precis skickat hem föräldrarna nu. Lokalen var jättefin! Men jag vet inte om det blir lite för dyrt iallafall....:( Usch, vad svårt det är det här med lokal. Har tittat lite på en annan lokal på internet nu och har skickat iväg ett mail till dem. Så vi får väl se vad deras priser hamnar på.

Svar på tråden 29 juli 2006, finns det fler??