• dala82

29 juli 2006, finns det fler??

Hej på er!
    Jag och min blivande planerar bröllop 29 juli nästa år. Finns det fler där ute? Hur långt har ni kommit? Vi har endast bestämt datum och halvbokat fotograf. Bröllopet blir i kyrkan på vår hemort och festen kommer troligtvis att bli i Uppsala. Skulle vara kul att följas åt under planeringens gång! :) :)

• Svar på tråden 29 juli 2006, finns det fler??
  • nicky79

mammakattis
    sorry att det dröjde!
    vi bor faktiskt i Örebro för tillfället,har gjort det de senaste fem åren! nu flyttar vi till helgen till en liten ort som heter Fjärås. Bröllopet kommer att vara på Bohus-Malmön!

• nicky79

Angående inbjudningar, vi kommer att försöka oss på att göra dem själva! Har några förslag men är lite spänd eftersom jag är inte vidare "händig"! Hoppas de inte blir för misslyckade....

Vi har också några gäster som kommer långväga, dessa kommer att få en inbjudan redan till jul. Resten av våra gäster får sina inbjudningar i mars nån gång. (Det är väl då man ordnar med semester?)

• mammakattis

Ja där jag jobbar ska man lämna in semesterlistorna i mars iaf..
    Ingen fara med att det dröjde ,min sambo tycker att jag är lite knäpp som sitter här inne "nästan" varje dag..
    Men det är ju så spännande allt och jag tycker att jag suger åt mej all information som en svamp..

• dala82

Nu är vi lite inne på tält istället, men det blir ju för sjutton nästan lika dyrt....Varför ska ALLT kosta så mkt?

Hm....är på dåligt humör idag...Det märks inte va? ;)

• mammakattis

Ja när man räknar ihop alla kostnader så drar det snabbt iväg, vad skulle stället kosta att hyra då?

• dala82

Kan inte hyra, allt ingår i kuvertpriset. Men det som gör att det blir så dyrt är att vi är så många!

• mammakattis

ja då blir det ju genast dyrare

• dala82

Idag var vi och tittade på en annan lokal, Gysinge herrgård. Väldigt fin och lite billigare. Jag tror faktiskt att det blir den!

• mammakattis

Kul att du har hittat ett annat ställe, det blir nog jättebra.
    Ska åka och titta på vårat ställe igen eftersom min blivande inte var med när jag kollade, men det blir nog bra..

• Sommaren2006

hej brudar,

hur går det för er?
    Vi har ochså bestämt oss för den 29 juli, har bokat lokal, kyrka, catering och fotograf.
    Vi har även beställt save-the-date magneter som vi snart ska skicka ut till alla.
    Sitter just nu och spånar på inbjudningskort...

• Rydén

Hallå hallå

Här är en till tjej som gifter sig den 29 juli.
    Tanken var egentligen att vi skulle gifta oss den 27 maj men vi bestämde oss sen för ett borgerligt utomhus bröllop och då tyckte vi det var säkrast att flytta bröllopet. Man vill ju ha så fint väder som möjligt när man gifter sig utomhus

Vi har bokat lokal, hotell för bröllopsnatten och vi håller på att spåna på hur inbjudningarna ska se ut.

• JosseN

Vi ska också gifta oss den 29 juli, utanför Växjö. Vi har bokat fotograf men funderar lite på hur mkt som är rimligt i pris. Vad ska ni betala?

• Emma1

Vi ska oxå gifta oss den 29 Juli 2006 i Nykvarn utanför Södertälje. Vi har bokat kyrka, festlokal (men kollade på en annan lokal idag, så nu vet vi inte), fotograf, rum för bröllopsnatten, solist till kyrkan och så ska vi snart köpa alla saker så vi kan börja göra inbjudningskorten.

Svar på tråden 29 juli 2006, finns det fler??