• wedding2006

Lysekils-bröllop

Är ännu inte riktigt säker på hur det här forumet fungerar...och om inlägget hamnat rätt...

Ställer därför min förfrågan igen...

Är det ngn som har erfarenhet av Lingatan i Brastad alt. Oscars i Lysekil???

• Svar på tråden Lysekils-bröllop
  • Bröllopstokiig

Hej wedding2006!

Dem gifter sig nu i september. Jag ska kolla med henne om priser och så på Pråmen, ska träffa henne på måndag för att gå ut och shoppa tärnklännig till mig . Jag hör av mig igen när jag vet.

Mvh / Millemill

• wedding2006

Elcap:

Nej, det är ju sant i och för sig. Det är ju början för högsäsongen för restaurangerna i Lysekil - så vore väl ganska förståeligt om de inte vore intresserade av att ha en bröllopfest hos sig.

Besökte deras hemsida, men fick dessvärre ingen uppfattning om hur de låg och hur det ser ut där inne.

Lokalen som Lysekils Segelsällskap har är den som ligger i Ålevik som du menar då???

• wedding2006

Millemill

Hoppas det gått bra med att hitta en tärnklänning som faller både dig och din vän i smaken.=)

...och tack för länken till Lysekils turistbyrås hemsida, varit in där och tittat runt men merparten av restaurangerna där som jag varit i kontakt med bokar inte in sig under denna tid - högsäsongens början för turistsäsongen. Men så vackert i Lysekil under denna tidsperiod...

• Elcap

wedding2006:

Segelssällskapets lokal ligger inte i Ålevik, den ligger precis vid Havsbadet, nästan vägg i vägg. Alltså ligger den också väldigt nära Oscars. Men jag vet inte ifall den tar så många som 50 personer, troligtvis. I Ålevik ligger bygdegården som vi har hyrt. Pråmen är en väldigt fin restaurang men själv skulle jag inte vilja ha min bröllopsfest mitt i centrum. Alla är vi olika och tur är väl det!

• wedding2006

Elcap:

Men visst är lokalen i Ålevik den som har en danspaviljong (dansbana kanske det kallas för)precis utanför?? Om jag inte missminner mig...

=) Nja, hade väl egentligen inte tänkt att ha festen precis i centrum av Lysekil. Mer det att jag vet att jag vill vara vid vattnet och med tanke på att en del av gästerna inte är så hemma på Lysekil och då de var ett tag sen jag själv var där så tänker jag automatiskt på de mest bekanta ställena....Typiskt va???

Du eller Millemill vet möjligtvis inte vart jag kan finna bilder över Lysekils kyrka (gärna insidan av den)???

• Elcap

wedding2006:

Det stämmer att Ålevik har en dansbana! Där finns till och med badplats... Men det är alltså inte där som segelsällskapets lokal är utan den finns i Havsbadsparken.

Bilder från kyrkan kan kanske finnas här (?):
    www.svenskakyrkan.se/lysekil/

Förstår verkligen att du vill vara vid havet, det är ju tjusningen med Lysekil. Är du från Lysekil?

• wedding2006

Ja, men flyttade därifrån för flera år sedan. Vilket är anledningen till att jag ber om vägledning gällande Lysekil.

• Elcap

wedding2006:

Jo, jag förstod ju att du inte bor här nu för då hade du ju inte behövt ställa frågorna! Men det är ju intressant att veta ifall du har anknytning till Lysekil mer än bara semestrar för då kanske du har lättare att känna igen dig i beskrivningar. Hoppas att du hittar vad du söker och att ni får ett underbart bröllop! Är det något annat jag kan hjälpa till med så får du skriva igen!

• wedding2006

Elcap:

Tack så mkt!

Kan nog tänka mig att du jag kommer på mer frågor längs med vägens gång...:)

• wedding2006

Har ni förresten någon erfarenhet av Oscars i Lysekil? Vet ni ngn som haft sin bröllopsfest där nyligen??

Svar på tråden Lysekils-bröllop