• wedding2006

Lysekils-bröllop

Är ännu inte riktigt säker på hur det här forumet fungerar...och om inlägget hamnat rätt...

Ställer därför min förfrågan igen...

Är det ngn som har erfarenhet av Lingatan i Brastad alt. Oscars i Lysekil???

• Svar på tråden Lysekils-bröllop
  • Elinore 23/9-06

jajjemensan!!!

Jag är ifrån brastad, och jag kan varmt rekomendera oscars... där hade jag min restaurang utbildning :)
    dock skulle jag ännu mer rekomendera havsbaden....lingatan är ju mer konferans center...inte lika romantiskt kanske...det beror ju på vad man öär ute efter....

• Elcap

wedding2006:

Jag tycker att båda ställena är trevliga men det är viktigt att tänka på att det är stora lokaler. Bra om man är många men kanske lite stort om man är ett lite mindre sällskap. Oscars ligger ju ganska centralt i Lysekil och Lingatan ligger lite mer ute i "ingenstans" så det beror lite på vad man är ute efter. Om ni ska vigas i Lysekil så kan jag tipsa om att det är otroligt vackert att åka båt till Lingatan!

På Lingatan har tex studentbaler och liknande hållts och det har det säkert på Oscars också.

Lycka till!

• wedding2006

Elionere och Elcap - tack för era svar på min förfrågan...

Vi räknar med att vara cirka 50 personer i vårt sällskap, med bröllopsmiddag först och därefter följt av dans. Tror ni att det sällskapet blir för litet för lokalerna i sig???

Gällande rekomendationen om havsbaden var jag i kontakt med något av dem i Lysekil, men fick som besked att de inte tar bröllopsfester under sommarmånaderna dessvärre.

Ska komma ihåg tipset om båten till Lingatan, för det är Lysekils kyrka som är av intresse för oss. Dessvärre går det inte att boka kyrktid förrän i december, tyvärr. Så får ha lite is i magen för stunden...

Om man skulle vara intresserad av att åka båt till Lingatan efter vigseln, vem ska man ta kontakt med för detta????

• Elcap

wedding2006:

Har samma problem som du med att man inte får boka kyrka ännu! Ska också gifta mig nästa sommar nämligen. Det är mycket svårt att säga hur lokalerna är för 50 personer. Tror säkert att det kan bli väldigt mysigt!

Om ni vill åka båt till Lingatan så tror jag att det är bra att kontakta de som har hand om båten Carl Wilhelmsson. Den åkte vi i till Lingatan på bal och det var väldigt trevligt. Bara att hoppas vädret är bra i och för sig eftersom det kan bli trist om det gungar... Är du från Lysekil så vet du säkert vilken båt jag menar. Vilken månad ska du gifta dig?

• wedding2006

Tanken är att vi ska gifta oss i juni, på midsommardagen var det tänkt... Så håller tummarna för att det ska gå vägen!

När ska ni gifta er och är det också Lysekils kyrka som ni väntar på???

• Elcap

wedding2006:

Vi ska gifta oss i augusti men vi ska vara i Lyse kyrka. Den är mindre och i vårt tycke mysigare för vårt bröllop. Det är dessutom den kyrkan som vi tidigare varit i när det har gällt exempelvis dop och konfirmationer. Känns lite jobbigt bara att man inte kan få boka vigsel redan nu! Det gör ju att det blir svårt att boka lokal och hotell för bröllopsnatten... Ja, ja. Som du skrev så är det väl is i magen som gäller.

• Millemill

Hej Wedding2006!

Jag vet inte om jag kan tillföra så där väldigt mkt men jag tyckte att det var lite roligt att min bästa kompis ska gifta sig där i sommar (jag ska vara tärna. I stroa drag så kommer deras dag att vara så här: Vigsel kl. 13.30. Därefter båttur med färjan Carl Wilhelmsson, här serveras bröllopstårtan och kaffet. Brudparet komer ombord efter fotografering. Färjan tar oss till Restaurang Pråmen där middag och festen är. Vigseln kommer att vara i Lysekils Kyrka (visserligen är hon konfirmerad i Lyse kyrka genom Lysestrands läger men Lysekils Kyrka är större och maffigare). Jag är dock inte från Lysekil utan vi ska bara vara där under bröllopet så jag kan inte ge någon info om de övriga restaurangerna en denna skulle tydligen vara trevlig och lagom för ett sällskap på ca 60 personer.

Lycka till med era planer, är det nått annat så kan jag kanske höra med min kompis...

Hälsningar Millemill

• wedding2006

Elcap

Kan hålla med dig om att Lyse kyrka är mysig,och också väldigt fin innuti. Men visst är det frustrerande att gå och vänta...

Vart hade ni tänkt att ha bröllopsfesten någonstans om ni har för planer att vigas i Lyse kyrka? Inne i Lysekil???

• wedding2006

Millemill:

Restaurang Pråmen- vad är det för något??? Blev genast väldigt nyfiken =)

Vore jättesnällt om du kunde få tips ifrån din vännina på vart hon tror kan passa ett sällskap om 50 personer i juni...

När äger bröllopet rum förresten?

• Elcap

wedding2006:

Vi har hyrt en bygdegård för vår fest, det passar bättre in på oss! Pråmen är väldigt fint men det är bra att veta att det ju är en pråm och ingenting annat (ligger alltså i vattnet)! Det ligger VÄLDIGT centralt, mitt på partystråket, men det kanske ni vill? Tror inte att de vill hyra ut det på midsommar eftersom det är en av de största inkomsthelgerna för krogar och restauranger i Lysekil. Men jag vet ju inte!

Vet att Lysekils Segelsällskap har en väldigt fin lokal precis vid Havsbadet men jag har ingen aning om hur många personer som får plats där. Finns också en fin matsal på ett industriområde. Området är inte så kul men utsikten är fenomenal! Rakt ut över Gullmaren och Lysekil.

Svar på tråden Lysekils-bröllop