• wedding2006

Lysekils-bröllop

Är ännu inte riktigt säker på hur det här forumet fungerar...och om inlägget hamnat rätt...

Ställer därför min förfrågan igen...

Är det ngn som har erfarenhet av Lingatan i Brastad alt. Oscars i Lysekil???

• Svar på tråden Lysekils-bröllop
  • wedding2006

Elionere och Elcap - tack för era svar på min förfrågan...

Vi räknar med att vara cirka 50 personer i vårt sällskap, med bröllopsmiddag först och därefter följt av dans. Tror ni att det sällskapet blir för litet för lokalerna i sig???

Gällande rekomendationen om havsbaden var jag i kontakt med något av dem i Lysekil, men fick som besked att de inte tar bröllopsfester under sommarmånaderna dessvärre.

Ska komma ihåg tipset om båten till Lingatan, för det är Lysekils kyrka som är av intresse för oss. Dessvärre går det inte att boka kyrktid förrän i december, tyvärr. Så får ha lite is i magen för stunden...

Om man skulle vara intresserad av att åka båt till Lingatan efter vigseln, vem ska man ta kontakt med för detta????

• wedding2006

Tanken är att vi ska gifta oss i juni, på midsommardagen var det tänkt... Så håller tummarna för att det ska gå vägen!

När ska ni gifta er och är det också Lysekils kyrka som ni väntar på???

• wedding2006

Elcap

Kan hålla med dig om att Lyse kyrka är mysig,och också väldigt fin innuti. Men visst är det frustrerande att gå och vänta...

Vart hade ni tänkt att ha bröllopsfesten någonstans om ni har för planer att vigas i Lyse kyrka? Inne i Lysekil???

• wedding2006

Millemill:

Restaurang Pråmen- vad är det för något??? Blev genast väldigt nyfiken =)

Vore jättesnällt om du kunde få tips ifrån din vännina på vart hon tror kan passa ett sällskap om 50 personer i juni...

När äger bröllopet rum förresten?

• wedding2006

Elcap:

Nej, det är ju sant i och för sig. Det är ju början för högsäsongen för restaurangerna i Lysekil - så vore väl ganska förståeligt om de inte vore intresserade av att ha en bröllopfest hos sig.

Besökte deras hemsida, men fick dessvärre ingen uppfattning om hur de låg och hur det ser ut där inne.

Lokalen som Lysekils Segelsällskap har är den som ligger i Ålevik som du menar då???

• wedding2006

Millemill

Hoppas det gått bra med att hitta en tärnklänning som faller både dig och din vän i smaken.=)

...och tack för länken till Lysekils turistbyrås hemsida, varit in där och tittat runt men merparten av restaurangerna där som jag varit i kontakt med bokar inte in sig under denna tid - högsäsongens början för turistsäsongen. Men så vackert i Lysekil under denna tidsperiod...

• wedding2006

Elcap:

Men visst är lokalen i Ålevik den som har en danspaviljong (dansbana kanske det kallas för)precis utanför?? Om jag inte missminner mig...

=) Nja, hade väl egentligen inte tänkt att ha festen precis i centrum av Lysekil. Mer det att jag vet att jag vill vara vid vattnet och med tanke på att en del av gästerna inte är så hemma på Lysekil och då de var ett tag sen jag själv var där så tänker jag automatiskt på de mest bekanta ställena....Typiskt va???

Du eller Millemill vet möjligtvis inte vart jag kan finna bilder över Lysekils kyrka (gärna insidan av den)???

• wedding2006

Ja, men flyttade därifrån för flera år sedan. Vilket är anledningen till att jag ber om vägledning gällande Lysekil.

• wedding2006

Elcap:

Tack så mkt!

Kan nog tänka mig att du jag kommer på mer frågor längs med vägens gång...:)

• wedding2006

Har ni förresten någon erfarenhet av Oscars i Lysekil? Vet ni ngn som haft sin bröllopsfest där nyligen??

Svar på tråden Lysekils-bröllop