• Micke Picke Päronp*ng

Sommarflirt

Det klassiska dilemmat:
    Är man singel traffar man ingen. Har man partner så nog f*n haglar anbuden tätt.

Tänkte bena lite i ämnet.
    Kort briefing:
    Tillbaka från en semester med fru, barn och kompisar + deras vänner. Har träffat kompisens väns sambo tidigare hos dem - helt ok person med rätt sorts humor. Har inte träffat henne på flera månader men nu har vi alltså 2 veckors semester tillsammans. Utan att märka det (fast min sambo gör det förstås) pratar och pratar vi och skojar hela tiden. För mig är hon en skoj tjejkompis men jag märker sedan att vår blickar blir längre och längre. Oj oj, farlig farligt!
    Inte offrar man familjen för en flirt? När man har det bra med barn man älskar! Situationen är bra och allt funkar.

Men vad gör man med pirret i magen då?

Ändå plågas jag av nån slags kärlek. Vet inte vad för sort men det påminnner om när jag var typ 20år gammal. Sömnlös och glad.

Tillsammans sökte vi situationer då vi kunde smita iväg ihop men bådas respektive verkade vara på sin vakt fast vi inte gjorde mer än snackade. När semestern var slut och vi skildes blev kanske kramen för lång. Kändes som att riva av ett plåster sakta. Jag grät nästan.

Kanske är denna beskrivning luddig - men hur beskriver man det som händer vid en förälskelse?

Nu känns känlsan lite mysig och pirrig. Ska jag bara låta den dö ut?
    Jag vill tillägga att känlsan inte är sxuell -det bara kändes som vi inte pratat klart på långa vägar.

• Svar på tråden Sommarflirt
  • Bela

Men URK!! varför är den här tråden avdammad.

• Micke Picke Päronp*ng

Bela:

Om den nu är så URKIG -varför skriva i den då?

farväl!

• Bela

Därför att hela den här tråden gav mig dåliga vibbar och senast du skrev så beslutade jag att inte skriva något om det utan bara låta tråden dö.
    Du uppskattar klart inte din fru utan berättar, på ett bröllopsforum, att du har sån lust att vara otrogen. När ditt flörtintresse inte sen är intresserad så klankar du först ner på henne och berättar löst skvaller och klagar på att hon "inte kan stå för sin flört". Den när du får rådet att gå och krama om din fru istället så blir du grov i munnen.

Blev otroligt illa berörd av det inlägget som var äckligt och absolut ingenting nån här ville läsa eller veta.
    Hoppas du inte tror att vi kvinnor har suttis och tyckt du är nån slags karlakarl i den här tråden för du har inte presenterat dig som en så sympatiskt person, make och far i tråden.

...och det är en öppen tråd och jag får skriva i den om jag vill och säga vad jag tycker.

• Micke Picke Päronp*ng

Aha! En polis!

Var skriver jag att jag inte uppskattar min fru. Vem är du att säga det?

Grov i mun? den här då -> hört talas om smileys
    Vad som är grovt för mig är kanske inte grovt för dig. å tvärtom.

Och vad skulle göra ett bröllopsforum till en plats där man tex. inte diskuterar skilmässa eller otrohet.

Kanske har du rätt men har du nånstans skapat en enkät där folk fåt rösta huruvida jag är äcklig eller nåt. Eftersom du tycks veta att halva kvinnosläktet nu hatar mig pga denna tråd.

Jag har aldrig haft lust att vara otrogen. Måhända är jag dålig på att beskriva mina känslor på samma sätt som jag upplever dem -men att hoppa i säng med henne har aldrig varit min intention. Ej heller att på nåt sätt skaffa mig ett vänsterprassel.

Jag gillade bara kontakten vi fick. Sällan upplevd.

Kan jag kalla det platonisk kärlek utan att hamna i otrohetsfacket?

Jag har försökt förstå själv vad som hände men inte riktigt fattat det.

Hoppas detta ialla fall get dig lite glädje att få äcklas över ännu en vilsen stackare.

DÅH

• CyberPet

URKIGT är det när folk dömer andra så hårt. Micke, jag röstar för trådar som denna och jag tror inte heller det var "fara å färde" med tanke på hur du beskrev ert möte. Dessutom fick du väl rätt klart för dig senare också att det verkligen bara var en vänskapsförälskelse så att säga.

Kramar!
    Petra

• M Magdalena

Glad att sanningen kom fram, människor är inte alltid de som framstår vara..

virrpannan:
    Måste bara säga hur klokt och bra ditt inlägg var (allra första i tråden). Jag borde skriva ut det och rama in det! Jag hoppas innerligt att jag kommer ihåg det när jag hamnar i nån sån situation i ett förhållande (singel nu), att jag kan ta fram det och tänka på det. Kommunikation är A och O. Verkligen.

Tack virrpannan för din delade vishet!

• Ophelia

Jag haller med Bela om att din kommentar om vad du ville gora med din fru var opassande, med eller utan smileys...

• 11 juni 2005

Jag kan inte förstå varför Du blev så upprörd av den här kvinnan. Möjligt att hon tyckte att Ni hade trevligt men tolkade att Du övertolkat själva händelsen och ju mer hon försökte neutralisera det hela desto mer klisteraktig blev Du.

Jag har ganska många grabbkompisar - och min make känner dem väl. Finessen med det är att han VET att de är lika mycket kompisar som mina väninnor, att jag ser individen bakom - jag smyger aldrig med dem och han får gärna också träffa dem om han vill, precis som han får med mina väninnor.

Usch - jag hade en ruggigt opålitlig pojkvän tidigare, han var ute ocjh smög på nätet medan vi var tillsammans. Behöver jag säga att det var över den dag min väninna såg honom med bild och allt på nätet??? Du ger mig samma rysningar - oärlighet är det värsta jag vet.

Och bättre blir det ju inte av att Du blir upprörd då andra behandlar Dig som Du uppfattar det...oärligt....

• Micke Picke Päronp*ng

Ophelia:

opassande i denna tråden kanske, men det var bara ett utryck för vad jag kände då.

I en annan tråd snackas det vitt o brett om spruta än här eller där, bakifrån eller missonär...

OK?

• London tjej

Alla har val olika asikter om hur man ska bete sig i ett forhallande men jag tror nog att de flesta haller med att arlighet och oppenhet ar grundlaggande.

Ett tag verkade som om Micke blev lite val besatt av den har andra tjejen och sarad over att hon 'bara flirtat pa skoj'...till skillnad fran vadda? Pa allvar?

• Pajo

MickeP´P´:
    hi, hi... . Mer sånt med frugan så glömms säkert de allra djupaste bekymmer bort (även hennes som hon säkert har endel av oxå!)

• Jocsan

Har inte orkat läsa alla inlägg.

MEN allvarligt(?!) så undrar varför det alltid kommer sk "forumspoliser" som lägger sig i? Sitter o argumenterar och skäller som bannhundar. Skit i den tråden DÅ!
    Fast det kanske är just sådana som inte har annat för sig än att bli irro för ett inlägg. (aaaaha tillåt mig leeeeeeeee)

Trevlig sommar!

• Cassiopeja

Log igenkännande åt Mickes komentar om vad han skulle göra med sin fru.. *S*
    DET utrycket brukan mina killakompisar använda sig av då de snackar om någon tjej de gillar! Kanske låter fel i vissa öron men jag har läst värre komentarer av tjejer här inne så..

Stör man sig på någon tråd så är det väl bara att låta bli att läsa eller skriva i den då!?? Förstår inte problemet!!

• pumpa

Träffade henne idag med våra respektive familjer.

Alla hade skitkul.

Hon är rätt cool ändå.

Vi snacka lite om ditten å datten.

Vi e kompisar.

Jag trivs med det. Frugan gillar henne också. Jag sa till frugan att jag gillar henne som fan men att det inte är "kärlek" utan som "människa" (kompis).

Frugan tyckte det var helt ok.

VI åkte hem och tyckte väldigt mycket om varandra i en halvtimme(jag å frugan alltså)

Svar på tråden Sommarflirt