• Micke Picke Päronp*ng

Sommarflirt

Det klassiska dilemmat:
    Är man singel traffar man ingen. Har man partner så nog f*n haglar anbuden tätt.

Tänkte bena lite i ämnet.
    Kort briefing:
    Tillbaka från en semester med fru, barn och kompisar + deras vänner. Har träffat kompisens väns sambo tidigare hos dem - helt ok person med rätt sorts humor. Har inte träffat henne på flera månader men nu har vi alltså 2 veckors semester tillsammans. Utan att märka det (fast min sambo gör det förstås) pratar och pratar vi och skojar hela tiden. För mig är hon en skoj tjejkompis men jag märker sedan att vår blickar blir längre och längre. Oj oj, farlig farligt!
    Inte offrar man familjen för en flirt? När man har det bra med barn man älskar! Situationen är bra och allt funkar.

Men vad gör man med pirret i magen då?

Ändå plågas jag av nån slags kärlek. Vet inte vad för sort men det påminnner om när jag var typ 20år gammal. Sömnlös och glad.

Tillsammans sökte vi situationer då vi kunde smita iväg ihop men bådas respektive verkade vara på sin vakt fast vi inte gjorde mer än snackade. När semestern var slut och vi skildes blev kanske kramen för lång. Kändes som att riva av ett plåster sakta. Jag grät nästan.

Kanske är denna beskrivning luddig - men hur beskriver man det som händer vid en förälskelse?

Nu känns känlsan lite mysig och pirrig. Ska jag bara låta den dö ut?
    Jag vill tillägga att känlsan inte är sxuell -det bara kändes som vi inte pratat klart på långa vägar.

• Svar på tråden Sommarflirt
  • Micke Picke Päronp*ng

Klassiskt dilemma - Man kan inte både ha och äta kakan.

Men hon och jag kommer för alltid ha ett bra minne tillsammans.

För å citera "Bröllopsdag" Per Person:

"Jag börjar att stamma snart väller det fram
    Det borde vara jag... och inte någon som han
    Och han vid din sida han börjar förstå
    tar dej i handen säger "Älskling vi går""

• CyberPet

Micke, jag tror att man kan bli "förälskad" i en människa (oavsett kön) och känna samma känslor som när man är förälskad. Men att det inte betyder att det är en "riktig" förälskelse, utan mer bara en extrem glädje över att träffa någon man kommer så rackarns bra överrens med.

Du säger ju själv också att det inte var fysiskt utan mer mentalt och det är väl så med kompisar, att det är mentalt och inte fysiskt sätt man tycker om dem på. Såklart kan det ju missförstås om det är en av motsatt kön man blir vän med och nästan förälskar sig i (alltså vänskapen som man blir förälskad i).

Det är i alla fall min teori, för om du har ett bra förhållande, härlig familj, osv, så varför inte ha en kanonbra kompis samtidigt liksom? Då menar jag helt mentalt, inte fysiskt. Fast om någon av era respektive är svartsjuka eller tror att ni

• CyberPet

aargh... dumma knappar som hamnar fel...

jag fortsätter...

Fast om någon av era respektiver är svartsjuka eller tror att ni kanske håller på att bli förälskade på riktigt, så kanske ni får vara lite mer vaksamma på dem. Om de vet att ni inte tänker rymma och ha världens sexorgie, så tror jag snarare att det gör att ni kommer att ha en underbar vänskap alla fyra!

Lycka till!

Petra

• Micke Picke Päronp*ng

Petra - Huvudet på spiken.

Lacy- se ovan

Ingen av oss är speciellt svartsjuk. Vi har det ofattbart bra efter omständigheterna. Lite mer 6 skulle väl vara önskvärt men jag får luta mig mot att när vi väl har det så är det världsklass . Vi har småbarn så jag klandrar ingen för den låga frekvensen just nu. Småbarn lär ju vara utmärkta preventivmedel....

Det är en sån fin/härlig känlsa som man bara inte vill slösa bort. Man upplever den bara ett fåtal gånger i livet och livet tar ju ändå slut snart.

Jag förespråkar inte otrohet men samtidigt skulle jag inte missunna min sambo samma känsla om det inte utökades i otrohet. Men som sagt....

• Forsfors

jag håller med cyberpet, att hitta en ny jättebra vän och känna att allt bara faller på plats med den personen kan visa sig nästan som en förälskelse men behöver inte vara det.

• Mastermind

Håller med "Victory" helt och hållet.

• Micke Picke Päronp*ng

Ringde henne igår.

Föklarade känslor. Men frågade om vi kunde ses för att prata om saken och slippa telefon-missförstånd.

Huga. känner mig lika nervös som när man var yngre och skulle fråga chans/göra slut..

Hoppas vi inte blir ovänner pga av detta nu.

• Swedie

Gud, det här gör mig lite rädd.. Jag hoppas att min blivande man har lite mer kontroll över sina känslor..

• Micke Picke Päronp*ng

Swedie:
    Inge dålig kontroll på mina känslor...

Jag vet precis vad jag känner och tycker.

Jag har inte för avsikt att be om hennes hand...

Bara för att man lovat sig till en person här på klotet så stannar inte tiden...

• Jonnes brud

Träffas och prata känslor tycker jag låter väldigt "farligt". Det skulle nog jag akta mig för - men det är ju jag det.

Svar på tråden Sommarflirt