• EPJE

8 oktober

Hej alla 8 oktoberbrudar!

Jag tycker att det är dax att starta upp en egen tråd till oss som gifter oss den 8 oktober 2005! Vore roligt att följa er åt fram till den vackra höstdagen med blå himmel och sol! Vill veta när ni skickar ut era inbjudningar, vilka klänningar ni ska ha, var ni ska vara, ja allt! Hoppas att vi kan hjälpa varandra på vägen!
    Glad midsommar på er!

• Svar på tråden 8 oktober
  • oktoberlycka

Halloj.. en till 8 'oktobare'

Bosatt i Stockholm, men bröllopet blir ca 15 mil utanför Sthlm.

Inbjudningarna är klara och går ut nästa vecka. Klänningen är klar, kyrkan bokad, festlokalen bokad, tärnkläderna är 'beställda', fotograf bokad..

..kvar att fixa är:
    - sång i kyrkan (in & utgångs låt)
    - musik under festen
    - min m2bs kläder
    - välja bröllopsmeny
    - beställa tårtan
    - boka tid för håruppsättning
    - blommorna
    - vigsel program
    - festprogram

Pust.. snart kommer stressen :D inte än...

..så det är en del kvar men har ju å andra sidan några månader kvar... känner ingen stress ännu..

Vi gifter oss i Malma kyrka www.vetteljus.org/angel/kyrkan/kolsva/index.html utanför köping och festen kommer vara på Kohlswa Herrgård www.kohlswa-herrgard.se

Hur långt har ni kommit & vart gifter ni er?

Hoppas vi kan hålla denna tråd vid liv

• oktoberlycka

Nu såg jag att det var du EPJE.. Vi har haft kontakt i annan tråd

Visste inte att du var en 8:e oktobare.. fick för mig att du gifte dig den 1 oktober? Kul!

Glömde tilläga att min vigsel ringa är beställd också fast jag vet inte hur den ser ut.. Min käraste vägrar ens att ge mig en liten 'hint' om hur den ser ut.. väldigt nyfiken!

• Piraya

Hej hej!
    Här är en till som gifter sig den 8 oktober.

Håller som bäst på att ta fram inbjudningskorten. Så det enda vi har klart är kyrka och festlokal.
    Sen är det högtid att börja leta klänning.

• EPJE

Förstod inte heller att du var en 8 oktoberlycka i förra tråden! Va långt du har kommit! Fast egentligen ligger vi inte så långt efter, men inbjudningarna är inte riktigt färdiga! Ska beställa färdiga, de trycker och allt och det tar max två veckor, men jag håller på med bilagan. Jag tror att bara inbjuningarna kommer iväg så blir man lugn, eller?!!!

Har i allafall köpt en alldeles underbar klänning som jag känner mig superfin i och det känns så himla bra!
    Min m2b är borta 7 veckor denna sommar så jag är lite ensam!!! Planeringen stannar upp lite. Men det viktigaste är klart. Det blir Strängnäs Domkyrka och Gripsholms värdshus, men det kanske du redan visste! Håller på och letar tyg till mina systrar som ska vara tärnor och ska väl snart även boka fotograf och fixa blommor! Musik till kyrkan är klart, det blir tre "framträdanden" förutom psalmer.

Ja, nu jobbar vi på att hålla denna tråd levande!!!
    Fler 8 oktoberbrudar???

• oktoberlycka

Japp, jag var också en 8:are Strängnäs och Gripsholm visste jag om Jätte fina ställen. Kul!

Jag tror iallfall jag kommer bli lugnare när inbjudan gått ut.. då känns allt mera 'klart'

Visst är det en skön känsla när man hittat sin klänning... då kan man liksom andas ut Min är beställd och kommer i mitten av augusti. Kommer bli nervöst att pröva den igen då.. får väl hoppas att man inte gått upp några kilon

Stackare Själv i 7 veckor. Eller kanske skönt :D kan man bara njuta av sin 'egna' tid
    Skönt att det mesta för er är klart innan. Förstår vad du menar att det stannar upp i planeringen.

Det vi sitter fast på är musiken i kyrkan och psalmerna... vad har ni valt? Hade ni svårt att komma överens
    Vi funderar på 'Klinga dina klockor' (Benny Andersson/Björn Ulveus) eller Canon D med Parchebel. Som utgångsmarch har vi ingen aning.. likaså med sång i kyrkan... Har planer på Thomas Ledin (Finns inget finare än Kärleken) eller Ted Gärdestad (Kärlekens skull) eller Ulf Lundells Kärleken förde oss samman... Jätte svårt att välja ut några låtar. Måste även hitta en solist.

• tobiasfru

Hej! Skulle oxå ha gift oss 8/10 men vi var tvugna att skjuta upp bröllopet på grund av att min far inte skulle vara hemma då... (han är sjöman) Så alla inbjudningar var utskickade och allt var bokat och klart och sen när vi blev tvugna att byta datum så var vår kyrka fullbokad det nya datumet så vi fick byta kyrka och skicka ut ändringar till alla gäster och jag var jätteledsen eftersom den kyrkan vi ska gifta oss i nu inte är speciellt fin alls och den andra var som en dröm... Men nu äe allt ordnat iallafall och det är ju inte kyrkan eller datumet som är viktigast, utan att man äntligen får gifta sig med sin prins! Eller hur?/Jessica

• EPJE

Oktoberlycka!
    Ja, helt färdiga är vi inte med musiken! Vi har valt två låtar hittills som båda nog är lite annorlunda. Dels ska två killar spela gitarr och sjunga "The right one" som var ledmotivet till den danska serien "Nikolaj och Julie". Det är helt enkelt vår låt och vi älskar den båda två! Sen ska min musiklärare sen grundskolan sjunga "If I ain´t got you" med Alicia Keys. Vi gillar soulsoundet och texten är jättefin. (visst, kanske lite smörigt!) Sen ska min kompis spela tvärflöjt men vi har inte valt låt än. Jag ska själv spela på hennes bröllop och då blir det "av längtan till dig" på tvärflöjt, men jag vet inte om vi vill ha den!
    Psalmer har vi inte kommit till än, det får bli i augusti...

Ni har ju många vackra som ni funderar på! Det viktigaste är ju att det är musik som betyder något för ER, som NI tycker passar er.
    In- och utgångsmarch vet vi inte än, men det lutar åt någon av de mest traditionella!

• oktoberlycka

EPJE - vad vackert det låter, erat musikval och med tvärflöjt. Riktigt avis! Så vackert med andra instrument än orgel i kyrkan. Blir nu väldigt peppad på att leta efter någon som kan spela instrument i kyrkan...

Tobiasfru- Vad tråkigt med kyrkan, men som du säger det viktigaste är ju att du får din prins oavsett kyrka. Tror ni kommer få en fantaskiskt dag oavsett.

• EPJE

oktoberlycka,
    lycka till med letandet. Roligt att du tyckte om våra val! Altid skönt med positiv feedback! Är det inga släktingar eller vänner som spelar något instrument? Kanske finns det en musikskola i närheten där ni kan fråga?

• EPJE

Hej alla brudar!

Hoppas att ni njuter av det vackra vädret!
    Jag har beställt inbjudningskort idag, känns så skönt, det tar max två veckor att få hem dem. De kommer med adress och allt så det är bara att klistra på frimärke! Ska bli skönt att få iväg dem! Har beställt från Spira kortdesigt. Provkortet därifrån var jättefint!

Svar på tråden 8 oktober