• sandraocherik

Bröllop aug 2006

Hej!!

Japp, jag ska också gifta mig i augusti. Känns oerhört bra!!

Vigselplats samt festlokal är redan bokade. Har funderat lite kring temat och kommit fram till att blommor, dukning mm ska gå i vitt med inslag av grönt.

Gästlistan är ordnad och inbjudningskorten bestämda med inte beställda. Är ju ändå över ett år kvar!!

Det enda problemet är budgeten...Gissa om det är svårt att hålla sig till den!!

• Svar på tråden Bröllop aug 2006
  • alrun

Vad kul! Fler augustibrudar. Det är inte lätt att hålla kostnaderna på en rimlig nivå trots att vi gör mycket själva.

Vilket datum gäller för er?

• sandraocherik

Ska gifta mig den 12:e. Vigseln blir utomhus så jag hoppas redan nu på gott väder!!
    När är er Stora Dag?

• Vickan Stockholm

Hej! Vi ska gifta oss den 26 augusti 2006..preliminärt iallafall, man kunde inte boka kyrkan förrän i oktober... Hur ska jag orka vänta?! Festlokalen är iallafall bokad, tack och lov!

• sandraocherik

Vickan, håller med om att väntan är värst. Blir förvånad över mig själv och att jag ens har börjat planera! Å andra sidan så gäller det ju att fixa kyrka och lokal så snart det går. När jag ringde herrgården för att boka festen den 12:e så hade jag tur. Det var ett annat par som skulle haft sin mottagning där samma datum men de hade ringt och avbokat precis innan jag hörde av mig!!

• jam jam

Hej!
    Jag blir fru den 19:e augusti 2006!
    Vi har inte planerat så mycket än, försöker att bestämma oss om vi ska gifta oss i Uppsala (där vi bor) eller i Hälsingland (där jag kommer ifrån). Allt beror på lokal.. Himla svårt det ska vara att hitta en bra!!!

• sandraocherik

Vi hade liknande "problem". Jag är från Stockholm och han från Småland och det var lokalen som avgjorde var bröllopet skulle stå. Visst är det svårt att hitta det rätta stället. Det är så mycket som ska stämma in. Omgivningarna, bemötandet man får på stället, priset osv. Lycka till med letandet!!

• jam jam

Tack! Jag (eller vi...) letar för fullt! Det blir väl så att vi får ta några dagar i sommar och köra runt och titta på en massa ställen och sen bestämma oss - alla säger ju att man måste boka långt i förväg!

• Vickan Stockholm

Sandraocherik,
    ja, det är ett gissel! Jobbigt scenario om det nu visar sig att kyrkan inte kan ta emot oss det datum som vi bokat festlokalen på...då blir det till att börja om igen från ruta ett... Hur kom ni på vilka färger som ert bröllop ska gå i och var beställde du inbjudningskorten osv? Har du bra tips skulle jag bli tacksam!

• discodivan

12 aug här i Kalmar. allt fixat redan nästan. köpt alldeles för mycket pynt o skräp men kul e det

• madelyn

Här är ännu en augustibrud! Jag gifter mig 26 augusti 2006. Precis som Vickan Stockholm.

Vickan Stockholm,

Vilken kyrka väntar du på att få boka?

Svar på tråden Bröllop aug 2006