• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

HippieJo:
    Idag har det varit ännu en träningsdag ;)
    Jag har också varit nere på stan och shoppat litegran. Det va nice.
    Köpte några linnen inför semestern :D
    Hoppas att det är bra med dej gumman.
    Vi forsätter kämpa på. Kram!

ia: Hmm va har du tagit vägen??

• _sus_

hej hurtbullar

härligt att ni kommit igång. jag tränar i vågor.
    men nu följer jag atkins metoden/dieten och hittils ser resultratet bra ut.
    4 kg på 9 dagar tror jag. känns toppen. första gången i mitt liv jag bantar/ lägger om kosten
    känns ok. ska bara börja trampa några mil i veckan och träna ryggen sen så...
    jag återkommer om hur mina planer går..

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jo... Det går nog bra. vägde förstås 56,5 imorse (5 hg upp) men jag åt massor med choklad igår och dessutom har jag inte gjort nr 2 på flera dagar (säkert 4-5 dagar!) så jag tror att jag har lite trög mage. Har köpt organiska milda laxertabletter och tänkte ta en idag så magknipet kanske försvinner. Annars tror jag att det går bra. Känner mig så fin :D. Har oxå köpt lite nya kläder och massor av människor har kommenterat att de ser skillnad på mig, utan att jag har sagt nåt! Så även om det just idag ser lite mörkt ut så är jag glad. Mitt mål är nog 54 kilo ändå, sen ska jag börja träna och bygga upp kroppen och forma den så som jag vill ha den.

Går allt bar för dig då? Känns det kul att köpa nya kläder? Har du sett förändringar i storlek? Jag köpte linnebyxor i förrgår och 38:orna var alldeles för stora så jag fick köpa stl 36! Ganska skoj :).

Kramis på dig!!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Det går bra för mej. Fast jag va ganska sugen på godis tidigare idag, men det har gått över nu. Min kille ringde nyligen och frågade ifall vi skulle hyra film o köpa lite godis, är ganska frestad men jag skippar godisen och hyr film ;)
    Hmm jag känner verkligen skillnad på kläder, jag hade storlek 44 då jag började, och nu har jag storlek 40. Min gamla byxor tappar man ju typ, haha.
    Fast nu har mina nya byxor på storlek 40 börja hänga så det är nog dax för nya igen.
    Får nog köpa st:38 innan jag åker utomlands. :D Men det kändes verkligen kul att köpa nya kläder igår. Very nice.
    Ska shoppa mera under veckan. ;)
    Hoppas att allt är bra med dej och ha en trevlig helg. ;)

• HippieJo

Usch, jag har oxå drabbats av godissug de senaste dagarna, men änsålänge har jag klarat mig :).Wow! Från 44 till 40 är ju fantastiskt bra! Den där cyklingen gör verkligen sit ;).Tänk så härligt när du har 38! Vilken känsla va? Jag står ganska still för tillfället, men jag vet ju hur det funkar, har lärt mig nu att min kropp funkar som en ketchupflaska ;)... kommer inget, kommer inget, kommer allt! Hihi.. Önskar att jag hade mer pengar bara, så jag kunde shoppa lite mer :).

Kram på dig snuttan!

• ia.

hej tjeeejer!
    har varit helt borta i flera dagar nu!
    killen har åkt, håller på å renoverar hemma, åker till bulgarien på tisdag, det är fuullt upp:D

jag har drabbats av noja å har gått upp.. inte allt, men nästan.. men imorrn blir det nya tag. har sagt det flera gånger nu, men jag menar det:p

det som gick så bra med er hjälp!
    fan att jag åkte dit igen!
    puss&kraam

• HippieJo

Men ia... Det gör inget.. Det kan bli så ibland. Bara att resa sig och inte bli besatt så ordnar det sig igen.

Kram

• Lilla päronet

HippieJo:
    Jo det är en skön könsla när man har gått ned från 44 till 40 ;) Igår var jag och handlade ett par nya byxor. Och det va i storlek 38. Wohoooo. Vägde 65kg igår morse. Har allstå gått ned 1kg till.
    Men men jag kommer att vara 2 veckor utomlands och jag hoppas att man inte går upp ivikt allt föör mycket då. hahaha.
    Jag åker nästa tisdag. faaan va kul det ska bli.
    Hoppas att det lossnar mera för oss snart. Och du det är ingen fara ifall man står still, det kommer ska du se. Jag stod ju också still över en vecka förut, men sen kom. Föresten jag åt godis i söndags, ussh va jag ångrade det, men det var jag det var jag nog värd, hahahaha.

Ia: Håller med hippieJo om det hon säger. Och ta tag i det på en gång. Och kämpa vidare. VI SKA klara det.

KRAM PÅ ER TJEJER!!!!!

• HippieJo

Åååh! Jag är så velig... Min bästis är i stan hela vecka (brukar inte ses så ofta då hon bor i Linköping) och ikväll var vi på bio, behöver inte gå in på detaljer men det slutade med att jag åt 1660 kcal idag. Ok för att jag ändå tänkt höja mitt intag lite, men detta var kanske att ta i.. :/ Jag vet att det inte är lönt att gräma sig men lite irriterad är jag. Känner mig alldeles uppblåst i magen.. Kul att höra att det går bra för dig Lilla Päronet!

Kram!

• HippieJo

Nu slutar jag med HV och med hysterin att gå ner. Nu ska jag äta tills jag blir mätt och av allt möjligt som är nyttigt, inga mer kalorigränser, men heller inget vräk. Sånt som vi håller på med kan i vissa fall funka ett tag men det var inte bra för mig. Min värld kretsade kring mat och åt jag 101 g majs så hade jag ätit ett gram för mycket. Ingen kropp mår bra av svält... Inget självförtroende heller. Lilla Päronet, du verkar ändå ha bra koll + att du tränar mycket vilket är bra. Men Ia, du verkar vara mer som jag, försök att ändra dina nojor och se saker som är bra och vackra istället för det som är fel. Man kan gå ner på hälsosamma sätt.

Säger detta för att jag själv har blivit knäckt och för att jag bryr mig om er.

Kramis!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!