• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Maudlin

OJ, absolut är jag seriös. Men trodde inte att jag låg så illa till det. Då ska jag absolut se till att äta mer. jag har som sagt håll på i en vecka men har aldrig tampats med hungern så som jag trodde man skulle göra så därför har jag inte ätit mer. Tack för rådet och förlåt att jag snor lite av tråden.

• Lilla päronet

ia:
    Det är bara att ta nya tag gumman. Det här klarar du. Vågen kommer att röra sig neråt ska du se. Ha tålamod. ;)
    Vart ska killen åka iväg då?? Ursäkta om jag är såå nyfiken, :D
    Idag brände jag 2550kcal, snacka om att jag är nöjd med det, hahah :D
    Men man ska nog ta det lungt imorrn då.
    Hoppas att du mår fint tjejen. ha det bra så hörs vi säkert snart. KRAM på dej!

• SB_Helena

Lilla päronet
    När jag menade frossa så menade jag om du fryser mycket=) För det gör nämligen jag, helst på kvällen. Idag körde jag 3 h på trappmaskinen, men brände bara 1800 kcal...kommer inte upp i mer och klarar inte träna mer än så. -1.5 kilo är ju kanon, tyvärr kan inte jag väga mig förrän samma dag jag åker så jag hoppas jag kommer ner i mitt mål. Åker nästa onsdag ner till Västkusten, ska bli kalas=) Själv då, vart åker du någonstans?

• HippieJo

Ia:
    Gumman, jag tycker inte att du ska skippa lördagsgodiset, du sa själv att du var tvungen att försöka släppa all sån ångest. Se på mig jag har stått still en hel vecka men kämpar ändå vidare. Som tjej går man upp och ner hela tiden, försök att tänka positivt och var inte arg på dig själv. Lite lördagsgodis ökar ju förbränningen i längden. Besluta istället för att väga dig en gång i veckan om du är så känslig...

Lilla Päronet:
    Starkt jobbat! Du kommer att få en kille body!

Hur ser ni ut i övrigt förresten? Man har ju bilder som sagt. Jag ser framför mig att Lilla Päronet är mörkblond med typ blå ögon och att Ia är mörkhårig med blå eller gröna ögon, hihi.. Antagligen heeelt fel! ;)

KRAAAM!

• SB_Helena

Lilla päronet
    Jag hade bytt alias med mitt gamla kom tillbaka...h3l3na som skriver

• tvillingsjäl

Lilla päronet, du är duktig som håller igång och jag önskar dig lycka till i fortsättningen! Men bara en sak som jag tänkt på...när du använder träningscyklar med kalorimätare osv, även stegräknare som "räknar" kalorier, stirra dig inte blind eftersom den kaloriförbrukningen du får inte stämmer! denna beräkning på dessa cyklar osv är inte tillförlitlig då kaloriförbrukning är otroligt individuell beroende på längd, vikt, muskler osv....tror man att man förbränner mer än man gör så tror man oxå att man kan äta mer vilket gör att det blir svårare att gå ner...bara ett tips! Fortsätt träna hårt men titta inte så mycket på "kaloriräknaren"

• ia.

Lilla päronet :

Aaabsolut, jag har inte skött mej som jag ska dom senaste dagarna, men det ska bli ändring på det! :p
    Killen ska in i lumpen, fallskärmsjägarna ett år.. å han är ledig tre gånger, max.. så vi får se hur det blir.. just nu känns det rätt surt å ledsamt, men men.
    Du är riktigt duktig.. jaa, haha du kommer få ruuskigt läcker kropp!!

HippieJo :
    Jo, jag ska försöka göra det, väga mej en gång i veckan istället.. blir nog bättre så! Men mja.. lördagsgodiset, nääej.. hellre arr jag börjar med att äta lite mer å lute godra emat på lördagen, så kommer nog godissuget att ge med sej..
    Oj, att jag skulle vara mörkhårig?:) Jag är nog bland det blondaste du kan hitta å så har jag blå gröna ögon;) hehe själv då?

• Alexi

Jag har gått ner två kilo nu och hittat klänningen jag strävar efter att komma i.

Jag kämpar vidare.

• Lilla päronet

Hippie:
    hehe jag är faktiskt brunett med bruna ögon ;) Men bra gissat :D Hmm jag har föreställt mej att du är blond med fina blåa ögon! Jag har säkert helt fel, haha.
    Imorse när jag vägde mej så vägde jag 66kg. Så ½ kilo har jag gått ned. Tycker det är konstigt för att jag brukar nämligen gå upp i vikt då jag har mens, vilket jag fick idag. Hmm men jag tackar och tar emot detta halvt kilo :D Så nu har gått ned sammanlagt 7kilo. Faan va bra.

ia: haha. När jag har gått ned i vikt färdigt, ska jag börja träna upp kroppen så jag får en fin vältränad kropp. Ska i alla fall försöka :D Ska nog börja styrketräna i höst. Imorse joggade jag 7km och det va helt ok. Trodde det skulle va jobbigt men det var det inte. har väl fått bra kondition genom motionscykeln. ;)

KRAMIS på er tjejer.

• Lilla päronet

SB_Helena: Ok, haha. Då förstår jag! ;) Forsätt kämpa, tycker du är jätte duktig.

Tvillingsjäl: tack för tipsen ;) Jag har tänkt på det fler gånger.

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!