• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Hej töser!

Jag bor i Malmö (ni vet, vid medelhavet typ.. ;)).

Ia: Nä jag vet, ingenting att bry sig om.. :) Idag vägde jag minsann 56,9 :D och jag blev jätteglad!

Lilla Päronet: Du har verkligen gjort stora framsteg snabbt!

Här kommer mina sjkojjiga fakta, jag tycker inte alls att det är för mycket begärt! Tvärtom, vill oxå ha bättre koll...

Längd: 169
    Nuvarande Vikt: 56,9
    Vikt när jag började: 60
    Vikt jag vill sluta med: 54-55

Synd att vi inte bodde nära allihop, hade varit så kul att träffa er, man har ju bilder i huvudet :).

Kram på er sötnosar!

• ia.

HippieJo:

åååh, du är ju hur grym som helst:)
    hur kul som helst ju, nu märker du ju verkligen :)

jaa, det hade varit jättekul!
    jaa, men har lite bilder, fast man inte tänker på det.. haha jag kan ju knappt vara utan er här;)

pussåkram!

• HippieJo

Ia:
    Hehe... Tack! Det är alltid så kul att komma ner på ett nytt kilo :)! Tänk när jag är nere på 55 (eller t.o.m. 54!)!!! *Längta* Det tar nog inte många veckor hoppas jag...

Lilla Päronet:
    Tänkte frånga; jag vet ju att du motionerar mycket, men hur äter du? Vore mycket intressant att veta.

Jag har inte heller å lätt att klara mig utan er ;)

KRAM sötnosar!

• ia.

-8hg.. Jag är nere på 55,0!!!

Snart är jag nere på 54, det ska bli så sköönt.. jag vet att när jag är på 53 så trivs jag med mej själv men för ultimat välbefinnande;) 52 eller 51!:p

• HippieJo

Wow! -8 hg är ju skiiitmycket! Jag hade minsann +1 hg idag :(. Har alltså gått ner 1 hg på 5 dagar.. Det rimmar inte fint i mina öron... Men å andra sidag gick jag ner jättemycket förra veckan så jag ska bara fortsätta kämpa. Imorgon kanske det är bättre redan... vem vet?
    Bra jobbat!

KRAM

• ia.

neeej, jag förstår det.. ett plus är aldrig kul.. även om det bara är ett hg.. men det kanske var det där vattnet du drack? jag menar.. det spelar ju egentligen ingen roll..det släpper snart igen!!
    haha utan er här hade jag lätt gett upp efter bara två dagar.. så ni lär ju inte låta blixten slå ner så dtan krashar.. :p

haha kraam kraam..
    nu ska jag åka å jobba snart.. å jag ska inte äta nååånting:)

• Lilla päronet

Hejj Tjejer!!
    Nu är det då fredag, tycker att den här veckan har gått fort, hahaha. Tiden flyger fram då man har semester.
    Håller med dej HippieJo att det är synd att man inte vi inte bor nära varandra.
    Men men vi har ju i alla fall varann här på nätet :) Jag har haft sån tur att jag har hittat er tjejer här. ;) Skulle verkligen inte klara mej utan er. Känns som man inte klarar sig utan er, hahaha. Jag måste måste in minst 1gång per dag för att se i fall nån har skrivit :D

Ia: Grattis till din viktnedgång. wohooo. :D Jätte roligt att höra. Jag tänkte väga mej imorse men jag höll mej ifrån det. Ska hålla mej tills måndags, om jag nu kan hålla mej, hahaha.

HippieJo: Hmm jag äter väl runt 1000-1500kcal per dag, det är olika från dag till dag, beronde på hur mycket jag har rört mej. Försöker att äta såå nyttigt som möjligt. Och vet du vad??! Jag är sååååå sugen på godis, hahaha. Har hållt mej j*vligt bra faktiskt. ;) Bryr dej inte om att du väger mera. det kan vara så det är vätska bara. För man kan ju inte gå upp 1kilo fett på nån dygn. eller hur inte?? Du är duktig gumman, forsätt och bryr dej inte om vågen för det är ju utseendet man i äntligen ska gå efter, eller?! Och ni tjejer är garanterat jätte snygga ;) Ni ligger på en bra vikt. jag däremot har ju en bit kvar, hehe.

Vi tjejer får forsätta och kämpa och ta oss i mål. :D KRAMIS!!!!!

• HippieJo

Åååh! Lilla Päronet! Du lyckas alltid få mig på bättre humör :D, tack! Jag har gått ner 1 hg allt som allt denna vecka och det känns segt, håller ändå ett kaloriintag på 700-800 kcal / dag så jag tycker att mer borde hända. Så fort jag ser att jag börjar komma ner mot 55 kg så ska jag naturligtvis höja mitt intag.. Vissa har påpekat att jag äter för lite och därmed inte förbränner så mycket, men eftersom jag ju faktiskt lever och jobbar så måste väl energi förbrukas?! Borde jag höja lite tror ni? Känns trist... Min mage känns lite pluffsig oxå och det är inte mens eftersom den tar slut idag... Är lite irriterad på allt och alla idag, stackars mamma, tur att hon är så förstående ;). Är det nån som har nåt tips på eventuella fällor? Jag äter läkerol och dricker cola light, dessa kanske är fällor?

Kramis på er, ni betyder mycket :).

• fjortonårsenare

Nu har jag varit här och tittat in utan att skriva ett bra tag. Vill bara säga:

Bra kämpat, en riktig inspiration!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Jag har hört att cola light kan stoppa viktnedgången och förra veckan drack jag mera cola light än vanligt och då stod ju jag still på samma vikt. Så jag har börjat undra i fall det kanske är cola lighten som va felet?! Men men nu ska jag försöka börja dricka mera vatten. ;)
    Når det gäller kcal intaget för dej så tror jag det är helt ok. Jag däremot äter oftast runt 1000kcal varje dag, men ibland det ju hända att man äter mera än det. Men ibland kan det till och med hända att jag äter mindre än 1000kcal, men jag försöker att hålla mej vid 1000kcal gränsen eftersom jag tränar mycket. Men 1000kcal är mitt mål. men tror du att det är föör lite?? Men jag mår ju ialla fall bra!!
    Bra att jag får det på bättre humör för det får ni mej alltid på ;) skulle inte klara mej utan er :D i alla fall inte lika bra.
    Och försök att tänka på något annat nu än vikten idag, det ska jag i alla fall försöka. Känner mej som besatt av vikten av vågen, men vi måste också komma ihåg att slappna av från dessa tankar, hahha. Kramis på dej!!!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!