Kåär - När det gäller recept med chèvre - dont even get me started... ;) Brie brukar jag inte använda så mycket, just för att det är ganska smaklöst i sig själv om man jämför med chèvre och Roquefort och andra starkare ostar, som jag tycker gör sig bättre i matlagning. Det där med att ugnsbaka en hel brie som man fyllt med vitlök och hällt vin över lät iofs gudomligt gott. Men jag brukar köpa mager lammfärs som jag blandar i mängder av pressad vitlök (typ 1 hel vitlök till 500 g färs) samt salt och peppar (smaka av!), och sedan gör jag väldigt tunna biffar av dena färs. Sedan lägger jag ihop biffarna två och två med så mycket chèvre jag kan få in emellan dem. Steker i olja i stekpanna med lock, på låg värme (1:an el 2:an) i ca 15 minuter, vänder efter ca 10 minuter. Jag "hittade på" det här receptet för ett par år sedan och min m2b satte då i sig en hel sats på 400 g färs med kanske 200 g chèvre i - SJÄLV, den kvällen. Utan uppehåll emellan... så det blev hans favoriträtt...
Marfa - din oxfilé-och-chèvre-rätt, skulle man kunna få receptet på den? Älskar också oxfilé - nästan lika mycket som lamm...