• Kåär

Hur äter man brieost?

Den frågan är förmodligen precis så korkad som den låter. Jag vet också att om ca 5 minuter kommer ost och kex konsumtionen på BT skjuta i höjden.

Jag sitter nämligen här och fullkomligt vräker i mig digestivekex med brieost på och då kommer min sambo hem och kollar konstigt på mig. När jag frågar varför han ser så konstig ut så svarar han att man inte ska äta det vita på brieosten. Jag menar att det kan man visst det och det ska man göra.

Så min fråga är: ska man äta det vita och vad är det vita?

• Svar på tråden Hur äter man brieost?
  • Helena V

ÅÅÅÅÅÅH, jag är gravid och får inte äta mögelostar. ABSTINENS! Jag har klart svårare att hålla mig från osten än vinet.

• Kåär

Nej men Monica du ska ju grilla? Vad är det som händer, kan ni inte få fyr på grillkolen?

• muminlina

Helena V - det finns brie som är pastöriserad (stavas det så?) också :)

• MonikaS

Hehehehe, min m2b är så jäkla långsam! Väntar på att han ska gå och handla, så ska jag möta alla sen. Men nu har jag nästan lyckats få i mig en hel flaska rosé här i väntans tider. Oj, oj. Hans fel, så klart, han borde inte vara sen! Vad ska man annars göra?

• Jessica.K

Ah! Ge mig Brieost nu!! ;)

• Feline

ha-ha, MonikaS är på fullan! *fniss* såklaaart att det är din m2b's fel *massa ironi* :)

• Kåär

Nej det är klart att det är hans fel att du druckit vin. Vad ska du annars göra? Fast det är ju jättebra för din del, du har ju en garanterad rolig, om än berusad, kväll framför dig.
    Om du har tur så köper han lite brieost när han går och handlar.

• MonikaS

Men nu så blir det fyr på grillkolen! Måste rusa (eller snubbla typ efter allt vin) *hick* Ha en bra kväll alla!

• MonikaS

Hehehe, han har köpt brie! Jag har pli på honom när det gäller! Hejdå!

• Johanna = en lat kock

Kåär

Jag har slutat plugga och tillbringar dagarna med att jobba med sånt som jag hade hoppats på att slippa efter utbildningen - dvs stå på golvet och laga mat

Ville ju hamna liiiite högre upp

om du har frågor får du gärna maila

johanna(at)thunstrom.com

Salta kex eller gott bröd, sötsyrlig gelé och den runda fina osten är en uuunderbar kombination

Svar på tråden Hur äter man brieost?