• Kåär

Hur äter man brieost?

Den frågan är förmodligen precis så korkad som den låter. Jag vet också att om ca 5 minuter kommer ost och kex konsumtionen på BT skjuta i höjden.

Jag sitter nämligen här och fullkomligt vräker i mig digestivekex med brieost på och då kommer min sambo hem och kollar konstigt på mig. När jag frågar varför han ser så konstig ut så svarar han att man inte ska äta det vita på brieosten. Jag menar att det kan man visst det och det ska man göra.

Så min fråga är: ska man äta det vita och vad är det vita?

• Svar på tråden Hur äter man brieost?
  • drea

Det vita är mögel och skall ätas, det är det som ger den annars ganska tama osten lite smak!

• MonikaS

Oj, det är ju det bästa på hela osten, hehe!!! Ät på bara, har inte gått nån nöd på mig

• Sunshine Girl

Jag fullkomligt älskar hela brieosten och det vita möglet också :D :D :D

• loisa

Jag skulle snarare ha invändningar mot kombinationen med Digestivekex, urk!!

• Kåär

Tack flickor, nu kan jag äta och ha rätt på samma gång;)

loisa,det är ju jättegott! Speciellt med rödvin till. Fast det säger jag som också tycker att det helt okej på limpmackor, brieost alltså.

• MonikaS

Gud vad sugen jag blev på brie nu *fniss*
    Titta vad du ställt till med
    Oj, oj, inte bra, hehe.

• Kåär

Monica

Jag förstod ju att jag skulle smitta alla med min briefrossa. Nu har jag slutat dock, nu har jag bara vin kvar men det är ju inte fy skam heller.

• MonikaS

Absolut inte! Sitter här med lite själv (eller ok, ganska mycket då...)Skål!!

• anne på grönkulla

Självklart äter man det vita också! (Men visst vet jag många som skär bort det - men jag har aldrig begripit varför)

Svar på tråden Hur äter man brieost?