• discodivan

vilka färger finns färdigkavlad marsipan i?

har precis gjort min första provbakning på bröllopstårtan och inser att man inte kan kavla sugarpaste i en lgh full med katter, så det får bli överdrag med marsipan, färdigkavlad. men vilka färger finns det i? grön vet jag

• Svar på tråden vilka färger finns färdigkavlad marsipan i?
  • röda solrosen

elgskog

Alla moussetårtor fixar frysen (utan täcke)i ett par veckor. Ta upp och låt dom tina långsamt i kyl några timmar innan de ska dekoreras. Du vet väl att du måste ha smörkräm och stryka upp tårtorna/kakorna som ska ha sugerpaste. Tar du grädde så "smälter" pastan. Dekorera tårtorna så sent inpå du någonsin kan så behåller du frächören.

• röda solrosen

discodivan

Hade jag varit som du hade jag haft riktiga rosor till dekoration och inte rosor av marsipan. Ska du ha fjärilar så är riktiga rosor mycket skirare till.

• discodivan

fast jag hade grädde under min pasta o den e lika fin idag

• discodivan

ok då gör jag så, fast det är ju det där att man tar bort den fina dekorationen sen, men man kan ju ha rosenblad o så får folk välja o käka dom eller inte

• röda solrosen

Gör du så. Kommer att bli supersnyggt. Nu ska jag gå och fixa inför morgondagen, ska spela på nationaldagen i Malmö. Ha det gott alla så hörs vi.

• discodivan

lycka till o tack för all hjälp

vad spelar du?

• elgskog

brud2006 och röda solrosen
    Tusen tack!! Åh vad skönt, nu kan ja slappna av och börja exprimentera med smaker istället

discodivan
    låter jättevackert att ha fjärilar på pinnar! Jag ska ha fjärilar som tema och hade planerat att lägga stora vackra fjärilar(av fjädrar) i två rosa nyanser på bordet. Har även mindre vita fjärilar(av fjädrar) på metallpinne som jag ska använda vid bordsdukningen. Är det sånna som du ska ha i tårtan eller är det något annat spännande. Ska du använda fjärilar på annat sätt också kanske?
    Jätteyfiken!

• discodivan

härmis jo har vitt guld o fjärilar som tema, och kommer att ha fjörilsformat bröd, fjärilar på inbjudan på dukningen till varje gäst samt som bordsdekorationer, har massa olika, bla på pinne, sen som kan klistras etc. sen kanske smycke men har ej bestämt än har massor att välja på. och sen i buketten

• elgskog

Wow!

Hur ser de ut som du kan klistra och vart har du fått tag på dem?
    Jag tänkte göra bordsplaceringen av papp som jag klipper ut till fjärilar. Har hittat en jättefin mall på nån hemsida som jag använder mig av. Om du är intresserad så skulle jag kunna maila. Du kanske har något nyttigt som jag skulle kunna få användning av..

Har tom skor och stringtrosor med strassfjäril på... Jättefina! Men inbjudan och vigselprogrammet har vår egengjorda logga istället. Kom inte på det med fjärilar förens efteråt.

Skulle vilja ha något bakom mig och min blivande vid bordet. Tex något stort med våra namn eller bilder, guld, fjädrar eller fjärilslikannde. Fjärilsformen påminner ju även om hjärtformen.. så man kan ju vara lite svävande i formen. Vet bara inte hur jag kan konkretisera det.. Har du någon idé på vad jag kan göra? Ska ni ha något bakom?

• discodivan

har hittat en stor vit hjärtballong, jo jag hittade strumpeband. de som klistras glittrar o är lite 3d tror jag har ej fått dom än. tack men jag tar min bakform som mall
    har lagt en svag fjärilsbild bakom texten på inbjudan

Svar på tråden vilka färger finns färdigkavlad marsipan i?