Vad köpa i USA?
Jag bara undrar vad man absolut ska köpa med sig hem från USA. Då syftar jag på Skönhetsprodukter,som inte finns att köpa här i Sverige.
Jag bara undrar vad man absolut ska köpa med sig hem från USA. Då syftar jag på Skönhetsprodukter,som inte finns att köpa här i Sverige.
Missterris!
Rosebude salve finns ju redan på Nk i göteborg...
Mis sTerris-
aha! rosebud ar super. jag bor i USA och visste inte att den fanns hemma! bra att veta i framtiden
Rosebud finns inte här ialla fall..
Vilket läppglans är bra då?
Biore Pormaskplåster finns(eller det heter Nivea här, men är EXAKT samma)... Gå till TJ Maxx, massa bra märkes kläder billigt. ;)
Och Walgreens hittar man mycket kul innom billig skönhets produkter. ;)
Su-Do finns här med en lyster lotion som har lite brun utan sol liknande Jergens... Jag tycker nästans bättre.
Jag tycker MAC's nya Liplustre är bäst. Dessutom har dom fåt en ny glans som liknar Juicy Tubes.. men Liplustre är bäst. Men om du är ute efter något som inte finns i Sverige, kolla in Tony & Tina makeup.. .mycket skoj. Och Urban Decay. Och Sephora har en loktång för fransar... ;) ojoj vad jag kom på grejs nu!!
*puff*
Ögonfransböjare från Shu Uemura (tror att det stavas så)- den är superbra!
OK Brud_2005 , men vad gör den så bra? *ler*
MakeupAlley! Det såg nästan ut som om jag hade lösögonfransar då jag använt den och satt på lite mascara- det borde väl vara ett bra betyg, eller?!
Makeupalley!
I månadens nr av Elle så stod det lite om olika fynd man kunde göra på drugstores runt om i världen. Och då kom jag att tänka på dig. Dessa saker stod det att man skulle passa på att köpa i USA:
- Antibiotiska, antiinflamatoriska krämer mot konstiga insektsbett som ger otäcka sår "Triple antibitic ointment with pain reliever".
-"Carmex" mot trasiga trasiga läppar! Kostar 10 kr där och 8 gånger mer i STHLM!
-Vad som helst utav Kiehl´s!
- Origins, have a nice day. En dagkräm med SPF.
-Victoria´s Secret
-Kaneltuggummi "Big red"
- En lätt foundation, "Virtual skin" vid välsorterade skönhetsdiskar.
Brud_2005.. hehe.. jaa det tycker jag verkligen! ;)
Hej Lyxförpackning!
Åhh tack tack, det var jättesnällt att du tänkte på mig. Tack för tipsen med ;)
hehe varsego här kommer några tillägg bara... foundationens märke är prescrevtives (glömde skriva)
och sen stod det två andra roliga saker jag glömde ta med...
-clear eyes ( nåt som är bra för ögonen o gör de vita när de är röda)
- Swim ear. (för örat, när man har varit vattnet länge)
Missa inte Ole Henriksens produkter! Nästan halva priset och dom är grymt bra..
Kiehls ar jattebra tycker jag. har deras avokado ogonkram och gurk-ansiktsvatten och lermask. nar man handlar hos Kiehls sa far man aven prover (3 st) pa andra grejer man vill prova och de proverna ar jattestora! tex ogonkramen, tror jag levde pa ett prov i 3 manader! deras abyssine serum ar bra ocksa.
(kiehls finns pa Neimann Marcus, och Saks och i deras egna butiker)
Tack tack alla för er hjälp.. jag åker nu nästa vecka. *Längtar* Inte spara här inte, slösa!