• Elin B

Decemberbrudar 2005, del 2

Det verkar som om vår gamla tråd har blivit avstängd för svar! Underligt... Blir det så när tråden blir för lång kanske...?

Hur som helst, här har vi som ska gifta oss i december en ny fräsch tråd! / Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2
  • Elin B

Oj det blev ett "vi vill" för mycket. Men ni förstår nog vad jag menar ändå...

• Elin B

Idag har vi varit och bokat kläder åt min brudgum! Det blir en svart frockcoat som är lite randig i strukturen, vit tillhörande skjorta, en silvermönstrad väst och mörkgrå plastrong. Supersnyggt.

Ju mer såna där saker som blir klart desto mer verkligt känns det att det snart är dags! Börjar nästan bli lite pirrigt...

Hur går det för er andra?

• brud nyår05

Hej igen.
    Kul att ni hittade kläder, min lilla älskling säger att han ska banta först innan kläderna ska inhandlas...
    Vi har iallafall köpt träningskort idag på Pigget. Så nu ska det bli ordning på torpet
    Spriten är en gåta...hur ska man göra? Vi ska ha betalbar efter middagen...det gör ju att man frågar sig-hur mycket dricker alla?
    Man får handla på systembolaget så kan man ju lämna tillbaka det som blir över!

• Moje

Hallå!
    Här har det inte hänt mycket över sommaren. Men på onsdag ska vi ta tag ordentligt igen. Då ska inbjudningskorten göras klara. Sedan är det dags att börja samla alla adresserna. I början på september ska de ju skickas enligt vårt tidsschema. Börjar kännas som att tiden rinner iväg nu... Hur ska allt hinnas?
    //jenny

• brud nyår05

Vilket datum ska ni gifta er? Vi ska gifta oss på nyårsafton. Är det lagom då att skicka ut inbjudningarna i mitten av september?

• Moje

Vi gifter oss också på nyårsafton. Tycker att det kan vara bra att skicka inbjudningarna litet tidigt då det ju är en speciell dag. Vill ju tex att de gästerna som inte bor i stan ska ha en chans att boka tågbiljetter och hotell/vandrarhem. Sedan kan det ju vara bra att vara tidigt ute om man önskar så lite barn som möjligt på festen...
    Hoppas ju givetvis också att så många som möjligt av våra gäster ska kunna komma på vårt bröllop och inte ha egna fester den natten.

• filiokus

Hej alla, hoppas att ni har haft en skön semester. På min front har planeringen legat i träda i några månader, så nu är det dags att sätta fart igen. På nyårsafton smäller det!

Klänningen (en Nixa) är beställd och kommer i september. Sambon provar/bokar sina kläder (ska hyra) när min klänning kommit - det måste ju matcha gu'bevars.

Material till egna inbjudningskort är inköpt, det blir silverkort med vitskimrande snöflingor. Och vinrött band.

Vi har fått tre olika offerter på buffémenyer, och kommer att fatta beslut senare denna vecka.

Tja, sedan är det allt annat smått och gott som återstår. Vin ska köpas, dukning ska planeras, aktiviteter för kvällen och rent praktiska saker som "var ska alla bo?"

• dubbelbröllop05

Hej allihopa!

Jag köpte ju då min klänning i april, 1-2 storlekar för liten...och har ännu inte gått ner i vikt för att komma i den. Paniken börjar smyga på.
    Inbjudningskorten har vi koll på, ska göras i ordning om 2 veckor. Ska ni alla skicka era i september? Vi hade tänkt oktober, men det är kanske vettigt att göra det så tidigt som möjligt.

Maten är i stort sett klar, men då har vi det här med alkoholen, jag undrar också hur mycket man ska handla!? Skitsvårt.

• brud nyår05

Friskt vågat att köpa en förliten klänning, det skulle jag aldrig fixa. Jag skulle säkert gå upp i stället för ner om jag var i din situation
    Men allvarligt nu brudar...spriten, hur mycket ska man köpa?????

• Theobaldina

Får jag också vara med här??!! Ska också gifta mig på nyårsafton och har inte planerat mer än vad jag ska ha på mig, vilken kyrka vi ska viga oss i och vem som ska viga oss. Vi bestämde datum för ungefär en månad sen och naiv som jag är trodde jag att "det kan ju inte vara så mycket att planera". Men nu börjar paniken smyga sig på.
    /Theobaldina

Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2