• Elin B

Decemberbrudar 2005, del 2

Det verkar som om vår gamla tråd har blivit avstängd för svar! Underligt... Blir det så när tråden blir för lång kanske...?

Hur som helst, här har vi som ska gifta oss i december en ny fräsch tråd! / Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2
  • Elin B

Hej allihop,
    Jag tänkte bara berätta att jag har beställt min klänning nu! Det blev en Nixa 828 (precis som ni säkert anat)! Den är så fin och jag är så glad!

Den kommer ill Lillys i Sthlm i september och sen ska de sy in den lite och fixa till så att den sitter perfekt. Känns otroligt roligt att ha bestämt sig för en klänning nu! Nu kan jag ju prova lite smycken och sånt till, nu när jag vet att det blir en axelbandslös klänning.

Annars har inte det inte hänt så mycket i planeringen. Vi har bokat flyg för bröllopsresan (tur & retur till Bangkok 3-20 januari) och jag håller på att jaga frisörer som har öppet på nyårsafton...

Hur går det för er?
    Hej sålänge / Elin

• Snowflake

Elin B:

fantastiskt fin klänning!
    Pris?

Jag har precis börjat kika runt efter klänning och tyckte den var jättefin.

• Elin B

Snowflake,
    Den kostar 2995:- så priset känns helt ok! Sen kostar det 390:- för ev justeringar & ändringar.

/ Elin

• AlmoustMrs

*Tjorven*
    Tyvärr kunde jag inte titta på er sida! Blev nämligen attackerad av nått virus
    från groups.msn

• Is-prinsessan

Men hej hej!

Blev tipsad om den här tråden i en annan tråd. Kan inte begripa att jag missat den tidigare!

3 december ska jag bli fru och det ska bli så härligt!! Vi har varit tillsammans i 6 år nu, och det hinner nästan bli 7 när bröllopet går av stapeln! Ser verkligen fram emot det.

Verkar som om vi ligger hyffsat nära varandra i planeringen. Mitt största problem just nu är klänningen. Jag har nämligen hittat ett liv som jag älskar, men jag är inte lika övertygad om kjolen. Jag har inte frågat än om det går att köpa separat, men jag ska försöka samla mod till mig och göra det nu i veckan *gulp*

När ska ni skicka ut inbjudningar?

• *Tjorven*

Vi har tänkt skicka ut inbjudan i slutet på september, eftersom vi ska gifta oss på nyårsafton och vi vet att många av våra kompisar planerar nyår långt i förväg. Ingen vet något om vårt bröllop för än dom får inbjudan.

• Miss Niles

Tjoho!!!

Har varit inne i den här tråden flera gånger utan att kunna skriva något pga att jag haft problem med inloggningen

Men nu är jag här

Ska oxå gifta mig på nyårsafton

Såg att du Elin B oxå ska göra de... Lite lustigt eftersom jag oxå heter Elin B egentligen

Hoppas de går bra med planeringen för er alla. Vi skickade ut inbjudningarna nu i helgen eftersom att de är så många som planerar nyårsafton tidigt med resor mm. Lika bra att vara ute i god tid med inbjudningarna så att de inte bokar upp något annat. Man kan ju iaf ha ett senare osa datum.

Kul att äntligen få prata med andra som håller på och planerar. Har ingen i min bekantskapskrets som är i närheten av att gifta sig...

/Miss Niles

• heffaklumpen

Tjena decemberbrudar!

Jag har varit lite borta från BT ett tag, började planera så tidigt och ledsnade en stund

Men nu är jag tillbaka!

Jag ska oxå gifta mig (eller vi ska...) på nyårsafton! Vi har redan planerat massor känns det som:

Kyrka och lokal bokad sen förra(!) året
    Mamma syr min klänning, som blir perfekt
    Inbjudningarna snart klara, har ca 20 st kvar att skriva
    Soloist i kyrkan klar
    Toastmastrar klara
    Skorna köpte jag i vintras, de har alldeles för höga klackar egentligen
    Ringar fixade
    Resan bokad och betald
    Alla på jobbet informerade om att jag är ledig 4 veckor runt jul och nyår
    Hmmm...Vad mer? Jo frissan bokad, tärnor och bestmen klara.

Ska bara beställa tårta, och sen ska vi dessutom sy ihop allt med att göra egen buffé, och inhandla all vin och sånt. Och så ska gästerna komma också, förstås

Lycka till med all planering!

/Heff

• cissilla

Tjena alla decemberbrudar, har bestämt oss nu, jag överger denna månad, vi gifter oss i januari istället på Teneriffa, men jag kikar väl in ibland för att se hur det går för er :)

• Elin B

Cissilla,
    Vad kul att ni äntligen bestämt er!
    Lycka till med bröllopet på Teneriffa! Vi hörs av.

Kram / Elin

Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2