• Mickes brud

ingen kommer ihåg min födelsedag....

Varför är det aldrig nån som kommer ihåg min födelsedag???? Inte ens min man kommer ihåg den... Jag behöver inte få nåt men ett grattis är ju alltid trevligt så att man vet att nån kommer ihåg.. Kan det va så att alla verkligen glömt den eller de kanske tycker att de gratulerade tillräckligt när vi gifte oss??? Vi gifte oss den 5/5 så det är ju inte så längesen men ändå... man fyller ju bara 25 år en gång...

*suck*

nu känns det ialla fall lite bättre när jag fått skriva av mig lite..

• Svar på tråden ingen kommer ihåg min födelsedag....
  • halstabletten

Grattis!!

Vill du ge lite dåligt samvete, baka en tårta och skriv "Grattis ___!" på, då förstår han nog att han glömt!

• Lillan2

Min respektive är också lite virrig, men inte på det sättet. Råkade höra hur han i telefon med en kompis sa "så sen hade jag tänkt ha födelsedagsfest i april" och april hit och april dit... förutom att det är jag som fyller år i arpil, han fyller år i november.

• sinan

När jag fyllde år förra året, så var jag helt övertygad om att min kille glömt bort det. Inte så mkt som ett grattis en gång! Hela dagen gick, och ingenting.. Och jag blev surare och surare, dessutom var det ingen annan som grattade heller, inte ens mamma. Så till slut så rann det över och så sa jag att jag blivit jättebesviken för att ingen kom ihåg mig. Och då visade det sig att han iof glömt säga grattis på morronen, men att han faktiskt bokat in spa och lyxmiddag i present. Så då fick jag verkligen skämmas! Min förhoppning är att din man överraskar dig ikväll! Och vänta för all del med att surna till, tills du vet med säkerhet att han glömt bort det!
    Och GRATTIS förresten!

• Flickan81

Måste väl också säga stort grattis!!! Hoppas verkligen han bara var allämänt virrig idag och kommer med ett sent grattis nu ikväll.

Jag är en sådan som jämt glömmer födelsedagar. Inte för att jag är elak eller inte bryr mig utan för att jag aldrig skriver upp dem....eftersom jag inte använder almanacka...
    Brukar få lite skäll av mina vänner, men jag brukar bli förlåten;)

Min sambos födelsedag skulle jag aldrig kunna glömma bort däremot. Han börjar fråga 2 månader i förväg om jag börjat spara till presenten...;) Och håller på ända fram till dagen innan i princip. Hett tips till nästa gång kanske..:)

• 23.7-brud

ÅÅÅ stackarn!!!! Här får du i alla fall jättemånga grattiskramar från mig!!!!! Själv fyllde jag "halvvägs till femti" i förrgår.

Fast man nog kommit från den värsta ivern med att fylla år så håller jag med om att det är kul då man blir ihågkommen. Själv så fick jag nog en hel del med gratulationer, i alla fall från de närsmsta i släkten och de närmsta vännerna.

GRATTIS GRATTIS IGEN!!!!

• Mickes brud

Hans mamma ringde och påminde honom strax efter sju-tiden igår kväll... Han skickade ett mail och skrev bara grattis... fick inte ens en puss när jag kom hem vid 23:30 trots att han va vaken... så nu är jag faktiskt ganska så besviken med tanke på att han fick biljetter till Hockey-VM av mig när han fyllde 25

• ISLA

Ursäkta mig men allvarligt talat, vad är det för en kille?!? Så beter man bara inte sig!!!

• Bride maj 2005

Mickes brud

Kände exakt likadant igår. Vi gifte oss oxå 5/5 och jag fyllde 25 igår!
    I och för sig så kom mina föräldrar och syskon ihåg mig, och min man sån tur var, men inte nån på jobbet och inte mina kompisar som alltid brukar komma ihåg.. känns lite jobbigt faktiskt.. men men, jag överlever ändå!

• Mickes brud

Bride maj 2005: Jag överlevde också men man blir ju lite sur... Hoppas du hade en trevlig födelsedag och GRATTIS i efterskott

• Bride maj 2005

Mickes brud: Tack! Och GRATTIS till dig oxå, både till att du gift dig och att du fyllt 25!

• madelyn

Mickes brud,

Jag tycker det är jättetrist att din man inte kom ihåg din födelsedag.
    Stort grattis och kram!

• Teddan1

Grattis i efterskott!!! :)

Förlât men din man (vill inte döma nâgon jag inte känner....) MEN han verkar ju inte speciellt schysst eller kärleksfull emot dig....man behöver inte köpa en massa dyra presenter men han mâste ju ändâ kunna visa dig uppskattning och gratta dig pâ din 25-ârsdag!!
    Hoppas att han ordnat nâgot för den kommande helgen!! Jag hâller tummarna för dig....:) Kram

• Juni-flickan

Jag blir verkligen jättebesviken när jag läser vad du skriver. Du har all rätt att vara ledsen, till och med förbannad. Inte för att du kräver presenter eller liknande (som du ju också borde få) men lite uppskattning vore väl på sin plats. Speciellt 25 som ju är mer speciellt än tex 24. Får hoppas han köpt någon present nu när mamma har påminnt honom.
    Om du någongång framöver funderar på vad du ska köpa till honom i present. Köp en "födelsedagsbok" Alltså en bok med årets alla dagar i där man kan fylla i folks födelsedagar. Tror det finns att köpa på Bookia tex. Har en sådan själv och den har räddat mig många gånger när det gäller syskonbarns och svärföräldrars födelsedagar ;) Hoppas att han planerar nåt skoj för dig framöver!!

• mañana

Ingen glömmer någonsin min födelsedag för att jag inte låter dem glömma.
    Tycker det är så roligt att fylla år att jag börjar planera vad jag ska göra den dagen minst en månad innan. på så sätt skulle aldrig min kille kunna glömma det eftersom jag redan frågat tio gånger var vi ska äta middag etc.

• elliebubban

Precis som mañana låter jag inte någon - framför allt inte min älskling - glömma min födelsedag. I år har jag preparerat hans kalender och god tid i förväg står det: "Köp present till Ellie". Så nästa vecka "Glöm inte att Ellie fyller snart" osv. Sen kan man ju alltid programmera in det i hans telefon också.

Grejen är att nu när vi har varit tillsammans i över 10 år så behövs det inte längre. Han kommer ihåg det ändå. Jag har uppfostrat honom väl! :)

Men jag skulle också vara besviken. Hoppas att han gottgör dig. Det är inte ett bra sätt att börja ett äktenskap på.

Men grattis i efterskott från mig!! :)

• Tufs

Min sambo kommer oftast ihåg allt bättre än mig och är den som påminner mig om folks födelsedagar. Jag fyller 25 nu i juni och jag vet att hans present kommer vara jättefin för han har redan frågat mig 2gr "vill du ha din födelsedagsprsent nu?" med ett stort leende, han har inte så bra tålamod hi hi. Så ska vi ha stor picknik med alla vänner i en park oxå vet jag att han har börjat planera. Mickes brud, jag tycker inte din man verkar bry sig tillräckligt om dig, kanske tar han dig för given? STORT STORT GRATTIS från mig till dig iallafall!!

• StinaS

Att andra runt omkring inte kommer ihåg min födelsedag det bryr jag mig inte om det minsta. Jag är dålig på det där själv.

Men om min sambo hade glömt min födelsedag hade jag blivit jätteledsen. Tack och lov har han aldrig gjort det. Och jag tycker att du verkligen måste tala om för honom att det gör dig ledsen. Inte låtsas som ingenting.

• robbans flicka

Vet oxå hur trist det känns när ens m2b glömmer bort min födelsedag, det är ett under att han minns vilken dag barnen fyller år...

Hade han glömt deras oxå hade jag blivit stortokig.

Men grattis i massor i efterskott till dig iaf.

Svar på tråden ingen kommer ihåg min födelsedag....