Oktober bröllop?
Några fler som gifter sig nu i oktober?
Vi gifter oss den 8 oktober.
Vore kul att veta om några fler gifter sig samma dag...
Några fler som gifter sig nu i oktober?
Vi gifter oss den 8 oktober.
Vore kul att veta om några fler gifter sig samma dag...
När har ni planerat att skicka ut era inbjudningskort? Det känns som om de borde skickas innan sommaren. Enligt en bröllopsbok som jag tittade i så var det alldeles för tidigt. Men efter semestern känns för sent tycker jag.
Hur tänker ni andra oktoberbrudar?
Jag har hört (här på BT så klart) att ca 4 månader är lagom. Det skulle betyda i början av Juni (om man gifter sig i början av oktober). Tänkte ta lite tidigare för att hinna innan sommaren och skicka ut i slutet av Maj.
Vad tror ni om det?
Är ju snart!! :)
i höst?: jag tycker maj låter tidigt, men det är förstås en smaksak.
Vad tror ni är lagom?
Har inte tänkt berätta för ngn innan inbjudningskorten är ute och håller ju på att spricka...
Vi har precis bokat den 15:oktober, känns så kul att datumet äntligen är bestämt!
Hur har ni gjort med klänning?
Vet någon var det finns klänningar med långa ärmar som inte är trumpetärmar?
Hej! Jag och min blivande har äntligen bestämt datum, den 29:e oktober. Vi gifter oss dock borgerligt, men satsar på en fin fest istället. Kul med andra med samma månad, kanske kan jag både få och ge tips och råd.
Vi gifter oss den 15:e oktober. Var i veckan och provade klänning. Provade också en vit cape, med luva. Tänkte ifall det är en kylig dag så kan det vara skönt att ha ngt över axlarna. MEn jag kände mig inte som ngn "höstbrud" när jag fick på mig capen, snarare en vinterbrud. Jag har sett några som haft ullcape i mörktbrunt eller gråsvart och det är ha sett jättebra ut. Min uthyrare hade inga sådana. Finns det ngn som har ideer om var man kan finna sådana? Eller hur Ni andra tänkt att göra om det är kallt? Tacksam för tips och råd
Blir också gift den 15:e.
Vi har tänkt skicka inbjudningarna i början av juni med OSA 15/9.
Behöver också tips på nåt höstigt att ha över axlarna om det blir kallt. Precis som Kärlek79 så kände jag att det blev för vintrigt med vit cape.
Vi ska gifta oss den 8 oktober och tänkte skicka iväg inbjudningarna till den 1 juli. Jag vill nog ha osa rätt tidigt, typ 15 augusti. Ullcape lät jättefint, undrar var man kan hitta det?
hon som jag har hyrt klänningen utav sa att det är mässor i mitten utav augusti och att hon då skulle titta efter cape. Men det känns som att jag gärna vill ha ordnat allt till dess. Om man fick tag i ett fint ull tyg så borde det inte vara så svårt att sy eller? Det är ju när man ska ifrån bröllopsfesten och till stället där man ska tillbringa bröllopsnatteen som man mest behöver något att hänga över sig. Vi tänkte skicka ut våra inbjudningar efter midsommar någon gång. Min morbror ligger för döden så det känns inte läge att skicka ut dem än på ett tag.
Jag har hittat en liten sjal i äggslalsfärgat mohair med guldtrådar i. Helt underbar och lite lagom att ha över axlarna.
Bröllop i oktober!!! Är inte hösten underbar? Gifter mig den 8e! Inbjudningarna utskickade, allt bokat och klart men ALL praktisk planering kvar!
Tips på ngt att ha över klänningen?
gifter oss också den 8:e, ni andra brudar som har samma datum, var med i 8 oktober-tråden!
Lade på inbjudningarna idag, SÅ skönt!