• oktoberlycka

Oktober bröllop?

Några fler som gifter sig nu i oktober?
    Vi gifter oss den 8 oktober.
    Vore kul att veta om några fler gifter sig samma dag...

• Svar på tråden Oktober bröllop?
  • okt2006?

fler förslag:
    -nypon
    -frostade äpplen

• EPJE

Hallo Oktoberlycka!

Jag tycker att Kohlswa Herrgård ser jättefint ut! Även den lilla kyrkan var mycket vacker! Har inte varit på något av de ställen du nämnde, men Kohlswa tilltalade mig verkligen på bilderna!
    Ja, vi tycker om Gripsholm, var där för två veckor sedan. Kanske festvåningen kändes lite liten, men jag tror att det kommer att bli bra i alla fall.

Jag har inte tänkt så mycket på bordsdekoration, tror att vi kommer att köra på en ganska strikt, enkel stil. Viktigt för mig är många vackra levande ljus!

• oktoberlycka

EPJE- Visst ser Kohlswa mysigt ut Kändes verkligen så rätt (verkligen trevlig idyll med fina omgivningar + att vi kommer bli de enda på hela Herrgården vilket blir trevligt). Men ska kolla Skokloster och jämföra för säkerhets skull.. Känns dock som om kyrkan i Skokloster blir så himla stor... tydligen en av Sveriges största och det är ju lite tråkigt.. all gäster 'försvinner' liksom.. jag vill gärna ha en liten och charmig kyrka som tex Malma Kyrka.

Kohlswa festvåning var också lite liten men det är å andra sidan bara mysigt...

Är ju som sagt jätte svårt att välja.. och när inbjudningarna skickats ut är det ju för sent att ändra om man skulle ångra sig eller hitta annat ställe...

Många tända ljus är ett kanon tips.. tack! Stora tjocka blockljus i alla möjliga olika färger finns ju på Lagerhaus (bra pris också )

Jag återkommer med besked om vilket ställe vi valde till slut

Tack för hjälpen och tipset om ställena

• EPJE

Förstår om man inte vill ha för stor kyrka. Det vill egentligen inte vi heller! Trots detta har vi valt en domkyrka!!! Men min blivande har anknytning dit (vi bor i Norrköping!) och kyrkan upplevs faktiskt inte så stor på insidan som på utsidan. Den är uppdelad i flera sektioner så jag hoppas att man kan skapa en mysig stämning ändå. Men det blir en låååång väg fram till altaret!
    Vi hörs!

• Lina_2

Hej på er oktobertjejer! Jag skulle egentligen också gift mig den 8:e men vi fick flytta fram till den 15:e eftersom det var enda helgen som lokalen var ledig.

Jag har bestämt klänning men inte beställt än, bokat kyrka, lokal och dj. Tänker fixa inbjudningarna så de kan skickas i början av juni.

Jag har tänkt att dekorera borden med kottar från sånna där träd som fäller barren på vintern (har fått totalt hjärnsläpp och kommer ej på vad de heter) samt röda gerbera.

• oktoberlycka

Smart med kottar, och nypon samtfrostade äplpne. Massa bra tips.. blir nog hur fint som helst med 'höst' dekorationer-

EPJE- det är iofs rätt kul med lååång väg fram till altaret Får man njuta längre av stunden kanske inte så dumt med skokloster ändå

/Vi hörs!

• okt2006?

svartbrud.se har flera jättefina brudbuketter med hösttema, två stycken med svamp i!!

• Meddelande borttaget
  • oktoberlycka

okt2006? - TACK för tipsen om buketterna! Det fanns en hel del fina 'höstiga' buketter. Svamp buketterna var coola... även de med kottar...

• okt2006?

kastanjer är fint att dekorera med också!
    Jag är väldigt förtjust i svart bruds bukett med det mörkröda lövet och den som har snöbär.

Svar på tråden Oktober bröllop?