• oktoberlycka

Oktober bröllop?

Några fler som gifter sig nu i oktober?
    Vi gifter oss den 8 oktober.
    Vore kul att veta om några fler gifter sig samma dag...

• Svar på tråden Oktober bröllop?
  • EPJE

Vi gifter oss också den 8 oktober! Skulle vara spännande att höra hur långt ni kommit i planeringen!?

• barkbrud

Vi gifter oss också den 8/10! Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf. Ska sätta igång med inbjudningarna härnäst, och kolla frissa också. Dessutom dags att prova klänningar. Det mesta ogjort med andra ord...

• EPJE

Skönt att höra att ni har lite kvar! Vi har också bokat kyrka och lokal. Jag har börjat prova lite klänningar, det är så roligt! Redan den första kändes toppen, men ska prova fler modeller...
    När har ni tänkt skicka ut inbjudningarna. Har tänkt skicka dem i slutet av maj, men har inte bestämt hur de ska se ut än!

• barkbrud

Grattis EPJE till att du redan provat en klänning du gillar! Jag har provat ett par, men ingen som jag föll för direkt, så det är till att ta nya tag och "jobba" vidare. Men trots allt ett härligt jobb ! Vi har som sagt inte mycket planerat, det är tyvärr lite av mitt kännetecken, men vi ska verkligen ta tag i inbjudningarna till Kristi H när vi är lediga, vi har många långväga gäster så vi skickar nog inbjudningarna så snart vi är klara med dem.

• EPJE

Skönt att höra att ni inte stressar! Det ordnar sig ju. Jag tror att det är lätt att glömma bort vad det är man planerar inför, om du förstår vad jag menar! Det ska ju vara något underbart! Jag kan tyvärr bli lite stressad men det jämnar ut sig eftersom min blivande tar det i en annan takt!
    Hoppas det snart dyker upp en klänning som känns rätt för dig!

• oktoberlycka

Hallå oktober brudar! Visst har vi valt ett bra månad! Vad många vi var som gifte oss den 8:e..kul! Tänk vad mysigt man kan dekorera bordet med höslöv, rönnbär, stora blockljus etc Kan öven gröpa ur stora röda äpplen och sätta värmeljus i... Någon som har mera tips på höstdekorationer som ni planerar att fixa/göra?

Hjälp vad långt några av er kommit i planeringen Jag är nog som Barkbrud SMILE!

Jag har inte bokat lokal ännu... står mellan 2 olika ställen, så jag ska nu de närmaste veckorna boka ett utav dem och sedan fixa ihop inbjudningarna... kyrkan kan jag inte boka förrens lokalen bokad. Vart gifter ni er? Kyrka/lokal?

Jag har inte börjat prova klänningar ännu... har sån ångest för man ser så blek ut fortfarande haha!

Kommer nog skicka ut inbjudningarna i slutet at maj som du EPJE.

Lycka till med all planering allihopa!
    .. och vore kul om vi kunde hålla denna tråd och se hur allt går från och me nu fram tills vår månad

• EPJE

Oktoberlycka!
    Jag håller med dig, det vore roligt att följas åt hela vägen fram till bröllopet. Skönt med några som vet hur det känns och som inte kan uppleva ens bröllopssnack som tjatigt!

Vi ska gifta oss i Strängnäs Domkyrka och ha festen på Gripsholms värdshus. Det är ungefär så långt vi kommit i planeringen. Jag har ju visserligen provat underbara klänningar med absolut inte bestämt mig än! Men det är så roligt att planera att jag skulle kunna ägna mig åt det hela dagarna! Men det skulle inte bli så mycket gjort på jobbet då!

Vilka lokaler står det mellan? Lycka till med valet! Det är alltid skönt när man väl bestämt sig!

• oktoberlycka

Hallå EPJE!

Kommer ifrån Stockholm men vill ha bröllopet på Herrgård/slott utanför Sthlm.

Det står mellan Kohlswa Herrgård www.kohlswa-herrgard.se och Malma Kyrka www.vetteljus.org/angel/kyrkan/kolsva/ (båda i Kolsva utanför Köping) http://www
    ...och Skokloster Kyrka och middagen på Skokloster slott/matsal www.skokloster.se

Någon som kan ge lite vägldening Så himla svårt att välja . Kolswa besökte jag förra helgen och var urmysigt. Ska besöka Skokloster nu i helgen. Var där för länge sedan och minns inte så mycket om hur det var...

Komiskt Jag ringde till Gripsholms Värdshus och kollade om ledighet men upptaget..och då var det du som bokat till det datumet Jätte fint ställe!

Svårt med klänning tycker jag.. finns så otroligt många att välja mellan..

Lycka till med all planering, får följas åt i planerandet och stämma av med varandra hur långt vi kommit

• i höst?

Hej!

Vad kul att det är fler som satsar på höstbröllop! Tror och hoppas att det kan bli hur vacker som helst.
    Blir dock lite stressad, för vi har inte alls kommit igång med planeringen!!

Vore jättekul om ngn hittar bra tips på dekorering m.m. om ni vill dela med er.

Vill ju att inbjudan och allt ska gå i samma stil, så stilen måste man ju hitta ganska snart. Tänker mig lite eldig röd/orange, men vet inte om färgen bara finns i mitt huvud... ;)

• oktoberlycka

"i höst?" - Eldig röd/orange låter snyggt och höstigt.
    Vårat bröllop kommer gå i tonerna chokladbrunt (glansig) och cremé färgat. Kommer ha lite guldiga inslag också..

Tips på bords dekorationer på hösten kan vara:
    - stora fina färgade höstlöv
    - rönnbärg
    - ekollon
    - gröp ut stora röda äpplen så att det precis får plats ett värmeljus på toppen, i mitten (blir jätte snyggt!)

Om ni andra höst brudar har mera förslag så vill jag också jätte gänra ha lite flera tips

Svar på tråden Oktober bröllop?