• Sparrow

Tyllkjol?

Okej, nu ska jag försöka mig på att beskriva min giftasklädsel:
    Chokladbrunt liv (med axelband), blankt, ett genomskinligt tunt yttertyg med ytterst diskreta blommor och fjärilar i brons (finns på VILA för er som har den butiken i närheten och kanske har sett det). Lång kjol i samma nyans, rak och inte vid (vad heter det? inte tajt direkt men inte vid, *S*).
    Enkelt och icke-kyrkligt alltså.

Nu till frågan: Jag tycker iofs att det där är helt okej, men så fick jag nån prillig idé om att jag skulle gå och köpa chokladbrun tyll och sy en ytterkjol med så pass mycket rynk så den står ut lite. Och alltså ha den andra kjolen under. Kanske till och med kapa den andra kjolen nånstans ovanför knäna!
    Vad skulle ni tänka om en sån utstyrsel? Hysteriskt eller coolt udda?

• Svar på tråden Tyllkjol?
  • Sparrow

Tack spettan!
    Jo nog ska det väl gå att få in nån bild, på nåt sätt. Håll tummarna för att jag hittar det där häftiga tyget bara, utan det är det en rätt harmlös outfit...

• nami

HUR HAR DET GÅTT!!! det var ju över en vecka sen någon skrev något här! hittade hon tyllet eller? ååååaahh! nyfiken..

• Sparrow

Nej, jag hittade inte tyllet!!
    Jag hittade visserligen när jag googlade, på en tygaffär längst ner i sydligaste Sverige, men jag hann inte beställa. Isch vad jag grämde mig att jag inte kunde ha kommit på det där tidigare, det hade säkert blivit alldeles döööläckert!

• nami

vad tråkigt! men nu har du ju en plan i huvudet till en framtida klänning vid ett annat tillfälle! du var säkert jättevacker ändå!

• nami

vad fint det var! jättefint du hade håret! lite lagom,,, och kjolen var jättefin även útan tyll. kan knappt vänta till det är min tur!

• Sparrow

Tack igen!
    När är det din tur?

• Tvillingmamma

Hej!!
    Åhh, vad jag har kikat efter den här tråden!!
    Tusen tack för titten på bilderna!
    Ni var jääätefina!!
    Klänningen var helsnygg, och buketten!!
    Du passade så bra i den där klänningsfärgen, schysst matchat med håret!!

GRATTIS!!!

• Sparrow

Tack, å vilka gulliga ord!
    Buketten ja, den var jag också imponerad av! Jag hade bett floristen göra en famnbukett för högst 500:-, med kallor som bas. Visst lyckades hon bra?!

• nami

hej sparrow,,, jag har en hel del väntan (och fix) kvar,,, gäller först 13/8 för min del,,men det är bra för jag har legat lite på latsidan när det gäller klänningen.. den är bara halvt uppsydd,, hihi--

Svar på tråden Tyllkjol?