• Sparrow

Tyllkjol?

Okej, nu ska jag försöka mig på att beskriva min giftasklädsel:
    Chokladbrunt liv (med axelband), blankt, ett genomskinligt tunt yttertyg med ytterst diskreta blommor och fjärilar i brons (finns på VILA för er som har den butiken i närheten och kanske har sett det). Lång kjol i samma nyans, rak och inte vid (vad heter det? inte tajt direkt men inte vid, *S*).
    Enkelt och icke-kyrkligt alltså.

Nu till frågan: Jag tycker iofs att det där är helt okej, men så fick jag nån prillig idé om att jag skulle gå och köpa chokladbrun tyll och sy en ytterkjol med så pass mycket rynk så den står ut lite. Och alltså ha den andra kjolen under. Kanske till och med kapa den andra kjolen nånstans ovanför knäna!
    Vad skulle ni tänka om en sån utstyrsel? Hysteriskt eller coolt udda?

• Svar på tråden Tyllkjol?
  • Sparrow

Jag ska snart in till stan och kika vad jag kan hitta, håll tummarna!

• HelleBelle

en annan tanke är att kapa kjolen vid vaden och sen låta tyllet spruta ut underifrån ;) Eller göra en lååång slits mitt bak och låta tyllet rinna ut från slitsen som vattenfall.

• okt2006?

Vilka underbara idéer!! Mer kreativitet åt folket! Hoppas verkligen att ni lägger ut bilder på era klänningar sedan, man blir ju supernyfiken...

• spettan

Du låter som mej! Klänningen låter som den ja ska försöka knåpa ihop! Snälla kan ni inte alla visa bilder på era skapelser?! Ja blir sååå nyfiken! Å ja tycker absolut du ska ha tyll å kapa den andra! Hysteriskt coolt och udda!

• Sparrow

Tillbaka från stan, jag hittade tyvärr inget i rätt färg!! Och nu är det bara en vecka kvar så jag lär väl knappast hinna beställa nåt heller, men helt och hållet har jag inte gett upp.
    Kunde inte låta bli att köpa organza i alla fall, det var ju så billigt! Guldfärgad med broderi i samma nyans, skitsnyggt! Om det bara hade passat som sagt...
    Vilka häftiga idéer ni har! Jag blir ju alldeles sjuk!

• spettan

Ja har letat vinröd tyll men de slutade me att ja fick beställa från Ebay!

• spettan

Läste just ett inlägg om hur gamla vi är:)å såg där att du oxå är 40! Jag min blivande är 40 båda två!

• Tvillingmamma

Men vänta här nu?...
    Chokladbrunt liv och gudlfärgad kjol?. JA!
    Det låter toksnyggt!

Fast det är klart, det måste ju passa med "de invävda broderierna"..

Åååhh, nu blir jag avundsjuk.
    *Nygift, och inte finfest att gå på, alltså BEHÖVER jag ingen klänning*

*muttrar*

Men vet ni vad tjejer?.. Är inte våren värd att fira med en alldeles ny, och fluffig, hemsnickrad klänning?..

*Blev så full av inspiration, ser fram emot bilder på era skapelser!!*

• Sparrow

spettan: Se där! Fast jag är inte 40 riktigt än, det är en HEEL vacka kvar!

Tvillingmamma: Jo, det var nog broderierna på livet som gjorde att det inte gick ihop. *Buäääh*

• spettan

Å ja blir faktiskt 41!? i nov! Hjälp! Jasså ni gifter er då om en vecka! Grattis å lycka till! Visst sätter du in nå bilder på de här inlägget sen! Ja vill se din underbara toksnygga klänning!!! Kram!

Svar på tråden Tyllkjol?