• Sparrow

Tyllkjol?

Okej, nu ska jag försöka mig på att beskriva min giftasklädsel:
    Chokladbrunt liv (med axelband), blankt, ett genomskinligt tunt yttertyg med ytterst diskreta blommor och fjärilar i brons (finns på VILA för er som har den butiken i närheten och kanske har sett det). Lång kjol i samma nyans, rak och inte vid (vad heter det? inte tajt direkt men inte vid, *S*).
    Enkelt och icke-kyrkligt alltså.

Nu till frågan: Jag tycker iofs att det där är helt okej, men så fick jag nån prillig idé om att jag skulle gå och köpa chokladbrun tyll och sy en ytterkjol med så pass mycket rynk så den står ut lite. Och alltså ha den andra kjolen under. Kanske till och med kapa den andra kjolen nånstans ovanför knäna!
    Vad skulle ni tänka om en sån utstyrsel? Hysteriskt eller coolt udda?

• Svar på tråden Tyllkjol?
  • nami

absolut kul udda!! håller själv på att massakera min klänning till oigenkännlig! har fått superfnatt på att sy om den till en galen löime/vit färgad tyll bomb! det roligaste jag någonsin gjort! kör på tjejen!

• nami

kan ifs vara lite pilligt att sy överkjol ev tyll..den reagerar inte riktigt som man vill,, symaskinen gillade inte tyget alls..

• elliebubban

Det låter jättesnyggt ju!! Mer tyll åt folket

• Sparrow

Åh vad kul att nån är med noterna!
    Tänkte inte vara så noga med tyllen, i princip bara tråckla i överkant och sy fast en resår, livet går ner en bra bit nedanför midjan så det täcker ju.

Var på "Bröllopskväll" på en blomsterhandel i onsdags och där gick en brutta omkring med ett vitt liv, kort-kort vit kjol med lång vit tyllkjol utanpå. Till det hade hon helt sanslösa skor! Röda högskaftade stövlar med hög klack i jympasko-modell! Jag fick haksläpp OCH prillig inspiration...

• nami

oj,,,det lät ju läckert... fördelen med tyll är att det inte syns nånstans om man gör fel..inte som tex silke? och så är det billigt att köpa in, så det gör inte så mycket om det skulle bli jättetokigt heller! min tärna skrattar åt mig och samtidigt är hon nog lite nervig ifall hon sj'lv måste ha något liknande,,,hihihi,,,

• nami

och när våra barn fick se mig med den ofärdiga klänningen sa den minsta att hon också ville ha en princess-klänning med grönt tyll! underbart!

• Tvillingmamma

Organza, lyxigare än tyll... Och liiite snyggare, tycker jag. (Bara ett tips!)

• Sparrow

nami: Grön tyll? Låter hur häftigt som helst!

Tvillingmamma: måste erkänna att jag trots min aktningsvärda ålder (äääähum) inte vet vad organza är! Så nu måste jag googla en stund.

• nami

jag måste nog säga att jag tycker mer om tyll..inte för priset men den är lite vildare och galnare. organza känns lite tris´t till min klänning,

• nami

ja visst är det galet!! det är lime grönt tom! helt underbart! organza är tunnare, som man brukar ha som överkjol på "finare" kjolar/klänningar. dvs. not 4 me.. jättefint det med men mer "städat" nu ska jag gå och gosa med killen!

Svar på tråden Tyllkjol?