• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • FrökenCitron
    Helipa skrev 2013-06-16 11:11:54 följande:
    Igår var vi på bröllop och det var superkul! Känner mig så laddad nu för att ta tag i allt som fattas och m2b fick också en energiskjuts av att få vara med på någon annans bröllop :)
    Det var skönt att få lite perspektiv på alla småsaker man kan haka upp sig på, att få bekräftat det alla egentligen vet men har svårt att ta in: att som gäst så är det de stora sakerna man märker som stämningen, brudparets lycka, musiken och maten. Så nu ska jag försöka släppa småsakerna lite och tänka att det spelar egentligen ingen roll ifall musiken kommer från en dj, ett liveband eller från en spotify-lista, så länge det finns musik, det spelar ingen roll ifall maten är hemlagad eller från catering, så länge det finns mat till alla och den smakar bra, osv. 

    Lycka till med planeringen alla! 
    Ååå så bra skrivet! Det där behövde jag verkligen läsa, för vist är det så. Här håller man på trixa med det små sakerna när det viktigaste är just att vara lycklig och glad vilket man blir av kärlek, musik och mat! 
    -Tack! 
  • SingingFantacia
    FrökenCitron skrev 2013-06-16 11:58:30 följande:
    Ååå så bra skrivet! Det där behövde jag verkligen läsa, för vist är det så. Här håller man på trixa med det små sakerna när det viktigaste är just att vara lycklig och glad vilket man blir av kärlek, musik och mat! 
    -Tack! 
  • Sjörå

    Idag känns det roligt att planera bröllop igen. Igår gjorde jag en konsultation hos frisören och hon gjorde en snabbuppsättning. Blir jättefint och jag litar till fullo på henne. Glömde att ta kort vilket jag hade lovat min tärna. Jag ska ha en halvuppsättning med lockar och några pärlor. Bokade även en tid för hårfärgning med henne men behöver inte klippa mig innan. Idag var vi på Hällsnäs och träffade deras personal. Vi gick igenom dagens schema med dem, bestämde mat och träffade fotografen. Han gav ett väldigt bra intryck. Ändrade om lite i planerna på min brudbukett, tanken var först enbart rosor men det känns lite tråkigt. Så jag gav floristen fria händer att binda ihop något i mina färger och sa bara vad jag inte gillade. Imorgon är det dags för provsminkning. Det enda som inte blev av i helgen var provsmakning av tårtfyllningar då tårtmakarna hade fått rädda ett bröllop som stod utan tårta och hade bakat halva natten. Toastmaster var också med idag. 

    Återstår att göra festhäfte och musiklista för kvällen. Och så en massa småsaker såklart.  

  • SingingFantacia
    Sjörå skrev 2013-06-16 18:25:24 följande:
    Roligt att höra. Det ska vara roligt att planera en av de stösta dagarna i sitt liv.

    Här har jag gjort sidorna för festprogrammet men inte innehållet.
    Fixat vigselprogrammen på datorn men väntar på att få veta vilken kantor vi har innan jag kan trycka ut dem.
  • confuzed86

    Åh så nöjd jag är med alla klänningar!! Beställde tärnklänningar och brudklänning från ebay. Helt sagolika allihop och kostade totalt 3600kr för 3 tärnor och min klänning. Beställt 2 till värdinnorna, totalt ca 700kr. Och en till blomsterflickan för ca 500kr. Snacka om kap!

  • Sjörå

    Idag gjorde jag en provsminkning och överlag är jag nöjd. Ovant att se sig själv så sminkad. Ska be make-up artisten att täcka över mina finnar lite bättre nästa gång och även byta ut den svarta eye-linern mot en något ljusare. Jag tog kort på min provsminkning så ni får gärna kommentera om vad ni tycker om den. Notera att jag har fotat mig själv så vinklarna är lite konstiga. 



     
  • Längtandsfull

    Jättefint blev det.. Men jag tycker inte alls det är mycket smink =) Sån går jag till vardags =)
    Kul att få provsminkningen =) det längtar jag till...

    Imorgon kl 06 lämnar vi barnen till hon som skall passa dom på bröllopet så åker vi iväg till tyskland=)
    Ska bli så skoj!!! 

  • confuzed86

    Jättefin sminkning. Jag håller med om att det inte alls ser ut att vara för mkt smink. Sj kommer jag kladda på ännu mer ;) nog mycket för att jag gillar när det är lite mer.

  • Längtandsfull

    Jag kommer vara välldigt mycket mer sminkad. Har haft en hobby som modell och vet då att det krävs MYCKET smink om det ska synas på bild.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!