• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Helipa
    SingingFantacia skrev 2013-06-13 14:36:46 följande:
    Hallå alla glada blivande brudar och alla ni som känner att det är tungt just nu.
    Jag fick äntlien veta vilken präst som ska viga oss. Vilket var ett glatt besked då vi fick en präst som vi önkat oss =)
    Äntligen! Vad skönt och roligt för er!
  • Helipa
    Längtandsfull skrev 2013-06-13 20:37:53 följande:
    Nu har vi varit och träffat prästen. Oj vad allt kändes verkligt nu när vi stod där i kyrkan. =) På tisdag åker vi till Tyskland=) Så dagarna fram till det är det att bestämma vad vi ska köpa som gäller. Det är verkligen inte lätt.
    Vad skönt att träffa prästen redan nu! vi träffar inte vår förrän två veckor innan och det känns stressigt att träffa henne så sent. Särskilt eftersom vi har en del skiftarbetare i vårt brudfölje och vi vill gärna hinna öva hur vi ska gå med alla samlade, men det kan vara svårt att få till så tätt inpå..

    Förstår att det måste kännas verkligt nu, härligt!!

    Vi gjorde alledeles nyligen vår tysklands-beställning från svärföräldrarna som åker dit sista veckan i juni och köper allt. Kändes så skönt att få det i rullning och klart. Men det var supersvårt att välja, men jag hittade två boxvin som vi båda gillar och som finns på systemet så nu känns det tryggt. Och öl finns det ju mängder att välja på. Dock hittade vi inte det mousserande som vi egentligen ville ha utan vi valde faktiskt ett rekommenderades här på BT och som passade in i vår beskrivning. Får öppna en flaska och testa när vi får dem :) 
  • Längtandsfull

    Helipa: ja pris är svårt. Alla ser så olika på det. Men jag tar 25:- / bit och då har jag gjort endel bröllopstårtor. Men det är dyrt att göra en tårta kostar säkert 500:- i ingredienser och material. Men vänta på att hon kanske kommer med ett prisförslag.

  • MrsBarth

    Vi har beslutat att inte ge Varandra morgongåva, vi lägger de pengarna till vår budget istället och ger ju vår kärlek till varandra :)

  • kj79
    Mandala skrev 2013-06-12 22:43:25 följande:
    Ja isf skulle det bli i festhäftet. Skriva hur vi känner gästen o sen något mer. Men jag tror det blir svårt att komma på något om alla utan att det blir för stressigt.
    Å andra sidan kanske de är alla sådana som ni känner bra? Då kanske det inte är så svårt. Dessutom beror det ju på hur många de är...:) Ju fler, ju längre tid tar det.
  • Augusti13

    Vi träffade också prästen igår! Han var så härlig och lättsam, och OJ vad allt ble verkligt. Vi gick igenom alltiing, och jag började typ gråta när vi fick stå mot varandra och låtsas hålla i ringarna och säga våra löften. Kommer bli så häftigt! Prästen sa även att vi får pussas så mycket vi vill, när det känns rätt under vigseln :p haha, skönt att veta.

  • Fjolltuss

    Nu börjar det mesta falla på plats! 
    Kläderna till oss båda är nu klara, dock ska min läggas upp och sys in lite men det gör vi dagen innan. Tärnornas kläder är klara sen långt tillbaka.  Kyrkan är klar sen feb och prästen ringde i förrgår, då vi bor i göteborg och vigseln kommer ske i sthlm ska vi träffa prästen den 26 aug och vi gifter oss den 31. Ska mejla honom alla frågor m.m. som vi har så man har mer koll . 
    Lokalen samt maten är klar, då vi höll på och få spader på matdelen och även var nära att ställa in allt o gifta oss borgerligt här utan familj så blir de smörgåstårta o snittar (säkert skit tråkigt i vissas ögon) men det funkar för oss =) Öl o vin ska inköpas snart med. Bordsplaceringen är klar och även en ungefär dukning, vill ha det så enkelt så. 
    Ringarna hämtades ut för 2 veckor sen. Tårtan har vi lämnat ideer på hur vi vill ha den så hon skulle börja rita upp och komma med ideer också :)

    5 juli kommer toastmadame och toastmaster ner hit till gbg och kör ett planerings schema för kvällen, med underhållning m.m.

    Frisör o makeup är inbokat för mig,konsulation 6 aug) , hotellet bokades i mars. Transportbil har vi 2 och välja mellan (bubbla eller folkabuss ;P)

    Allt det sista ska man nu försöka hinna med dessa sista veckor, varvat med jobb/studier/barnen/jour och spelningar för sambon. Ojoj men vad jag ser framemot allt nu :D

    Snart är jag Fru J 
     

  • Helipa

    Igår var vi på bröllop och det var superkul! Känner mig så laddad nu för att ta tag i allt som fattas och m2b fick också en energiskjuts av att få vara med på någon annans bröllop :)
    Det var skönt att få lite perspektiv på alla småsaker man kan haka upp sig på, att få bekräftat det alla egentligen vet men har svårt att ta in: att som gäst så är det de stora sakerna man märker som stämningen, brudparets lycka, musiken och maten. Så nu ska jag försöka släppa småsakerna lite och tänka att det spelar egentligen ingen roll ifall musiken kommer från en dj, ett liveband eller från en spotify-lista, så länge det finns musik, det spelar ingen roll ifall maten är hemlagad eller från catering, så länge det finns mat till alla och den smakar bra, osv. 

    Lycka till med planeringen alla! 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!