• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • confuzed86

    min klänning kom idag och jag är supernöjd!!! :) dock ej snörad på bilderna




  • SiriochPer

    Hej, 

    Angående namnändring och bröllopsresa nära inpå bröllop.

    Vi reser dagen efter bröllopet. Jag fick då tipset från Skatteverkets kundtjänst att jag ska skicka in namnändringen när vi kommer hem från bröllopsresan och boka resan i mitt nuvarande namn. Namnändringen hinner inte gå in till dagen efter bröllopet så det var smidigast att köra på det gamla passet!

     Precis som tidigare skrivit: Bara pass och biljett visar samma namn!

  • sommaren13

    Hmmm blir lite nervös nu när jag läser om era tips från skatteverket angånede namnändring och resa...vi åker dagen efter resan, dock så är vi bara borta 4 dagar....jag fick tips från mina svärföräldrar att ta med en kopia på vigselbeviset. Vi skickade ju inte namnändringen tillsammans med hindersprövningen...vi känner ju prästen, så kanske kan vi be honom vänta ett par dagar att skicka in vigselintyget, så det inte blir några problem på hemresan.

    Vad händer annars hos er? Själv så har jag suttit med listor på vad som ska med till lokalen och när och var saker ska hämtas lämnas och betalas.
    På torsdag ska jag åka och fixa med klänningen, jag hittade en originalkjol, så då ska jag prova med den och se vilken som känns bäst.

    Vi har suttit och finurlat lite på alkoholen, vi kommer köpa våran från systembolaget i augusti, så vi kan lämna tillbaka det som blir över. Fick tips från systemet vad som passar till våran meny, så nu har jag lite att gå efter.

    När det gäller ringarna, så beställde min sambo nya ringar till sig i titan, dom gick på 1600kr med gravering, då har han en vigsel och en förlovningsring. Jag ska bara lämna in min för gravering, sen är den klar. Börjar kännas lite pirrigt, mindre än tre månader kvar

    Vi har även provsmakat tårtan och konstaterat att vi inte vill ha den. Det var hallon och vitchokladmousse och chokladbotten och den blev såååå syrlig så det var nästan hemskt. Så vi ska ta white lady istället. Och så tar vi nån sorbe med lite bär till efterrätt istället för brownien som vi tänkte ha. Tror det kan bli för mastigt med ljummen brownie och så tårta på det. 

  • soderpling

    I går kom Skatteverkets papper....samma dag jag ringde och frågade. Tack för all hjälp

    Har skatteverket sagt så till er....opps

    Vi åker två dagar efter den borliga vigsel till Paris är där i sjudagar innan vi forsätter till Zanzibar och kommer inte hem förän 18 dagar senare men jag har aldrig varit med om en ordentlig kontroll på Arlanda och jag tror inte att jag behöver vara orolig.
    Kopia på vigselbeviset åker nog med i packningen till bröllopsresan.

    Denna vecka skall jag äntligen hämta min vigselring och i morse skickade jag i väg hindersprövmingen och vigselbeviset till Stadshuset.

     Jag ska tydligen gifta mig om tre månader. Tihi

  • SingingFantacia

    För er söm gifter er samma dag som oss (10) så har vi 81 dagar kvar till vår stora dag.Fick ett samtal  i helgen som sa att det kan hända att min frisör, makeup artist och ena tärna Tärna (samma person) kanske ligger på sjukhuset då. Vad ör man då lixom?Annars går allt som vi planerat hittills. Fick hem alkohlolen från min svärfar i söndags så en mindre sak att orora sig för i alla fall..  


  • Nivi och Jesper

    Jag vet inte om vi har mycket kvar eller lite kvar i vår planering. Mina tjejer har inte hittat sina klänningar(!!). i och med att det är dom som ska bekosta deras kläder så kan jag inte bestämma helt själv. Sen så har jag inte hittat mina skor än och dom måste jag gå in i. Är det någon som har ett förslag på var man kan hitta blåa fina (silkesaktiga) skor med en klack på 7-9 cm?

  • RebeccaT

    Jag börjar få lite panik. Tycker att jag ligger bra till i planeringen och känner ingen stress. Och det är det jag känner lite panik över. Vet inte om det är något jag har missat att planera..
    Jag tänkte att jag skriver upp vad vi har fixat så får ni jättegärna säga om ni tycker att jag har missat något.. 
    Vi har lokal, kyrka, präst, inbjudningskorten är skickade och senast osa är den 1 juni. Klänning har jag köpt och hänger redo i affären att hämtas när det är dags. Har även skor, ring och slöja fixade. Min blivande har hyrt kläder och har bara skor kvar att fixa. Tärnan har beställt klänning som bör kommer i nästa vecka. bestman har hyrt sina kläder. Florist och frisör är bokad till mig, ska endast fixa till en tid till min täna för håruppsättning också. Ska till floristen i juni för att bestämma blommor. Cateringfirma är bokad och meny faststäld. Har dricka kvar att ordna samt servitriser. Har bokat bil för dagen samt pratat med fotograf och vi kommer leta upp fina fotoplatser i juni. Tårta kommer göras av en vän om vi ska få provsmaka inom snarast.  Har börjat fixa mina placeringskort och fått hem servetter som bara ska vikas. Har även fixas vasar och ljuslyckor inför dagen. Hindersprövningen är inskickad och vi har fått tillbaka den samt att vigselsamtal med präst är klart. Skall bara göra klart vårt vigselprogram och informera musiker och solister vad de ska spela och sjunga. Känns det som om jag har missat något såhär långt? Är det något mer jag borde ha fixat?

  • Nivi och Jesper

    RebbecaT: glöm inte bort festprogrammet, eller är det någon i följet som gör eran? Och du har fixat smycken till er själva eller? Ska ni även ge följet någon present?
    Annars tycker jag det verkade som allt är i ordning! :P 

  • Nivi och Jesper

    Soderpling: jadu, kan du tänka dig. Om mindre (?) än 3 månader så är du fru ;)
    Vi hade bokat in 2 datum i kyrkan för första början, eller rättare sagt min fästman hade bokat in 2 datum när han friade. Den 29 juni var första datumet, kan ni tänka er. Jag kunde ha gift mig nästa månad! Men med tanke på att jag är pollenallergiker tidigt på somrarna så valde vi nog rätt tid ;)

  • FrökenCitron

    Vi gifter oss den 31 augusti och jag är så inne i detta med bröllop så det är sjukligt. Glad

    Drömmer om bröllop, tänker bröllop, ser ringar, smycken, skor, glas som passar bröllop. Jag är överdivet inne i detta, jag skulle behöva semester. 

    102 dagar kvar...Glad 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!