• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Heart80

    Idag kom våra inbjudningskort!! Så himla pirrigt.
    Vi satt hela familjen runt paketet och småkillarna var lika pirriga som vi.


    Vi är verkligen jättenöjda. Så himla härligt att det närmar sig.


    200 dagar kvar!!

  • SingingFantacia
    SingingFantacia skrev 2013-02-11 21:28:08 följande:
    Hallå.
    Jag och min fästmö gifter oss den 10 augusti i Järfälla.
    Känner att vi kommit långt i planeringen och funderar nästan på om jag/vi glömt något för känns som att det mesta inför bröllopet är fardigt. Hon har sin kostym hängandes i garderoben, jag har min klänning och skor, frisör bokad, tärnklänningarna hänger i garderoben. Maten är beställd. Festplats klart. Bukett fixad. Gjort smycken till mina tärnor. Special slipsar till fäsmön och alla karlar i brudföljet finns hemma, Dekorationer fixade, Inbjudningskort fixade, inbjudningslistor klara (har två en för fest en för kyrka), Blanketter för hinderprövning ifyllda bara att skickas i väg när det är dax, ringen leverad. Champange glas inköpta, 98 Tallrikar inköpta ska nu målas, bestick och glas fixade.
    Vad har vi missat och vad ska jag göra när nästan hela planeringen är färdig?
    Glömde, Solist, entertainment på festen, värdpar, toastmaster, toastmadamme tärnor och marsakler utsedda
  • Alvstina
    SingingFantacia skrev 2013-02-11 21:35:28 följande:
    Glömde, Solist, entertainment på festen, värdpar, toastmaster, toastmadamme tärnor och marsakler utsedda
    Har ni bokat fotograf? Annars verkar ni har koll på det mesta :)
  • Hae66is

    Hejsan!
    Jag och sambon gifter oss den 10e augusti 2013 i Glömminge kyrka på Öland. Lokal är oxå "bokad" då vi ska vara hemma på den gård vi bor på, 3km från kyrkan. Det blir till att dekorera och förvandla det som idag är en maskinhall till en härlig lokal. Klänning och skor är nu även det inköpt efter en tur till Bridal Outlet i Stockholm Glad Är riktigt nöjd med den och ännu gladare eftersom den blev billigare än vad jag tänkt. Färgtema för vårt bröllop har vi bestämt till mörklila och till helgen är det fokus på att skapa inbjudningskort, då vi ska göra dessa själva. Har en svärmor som är riktigt duktig på att göra sådant!!
    I övrigt är tärnor, bestman och toastmasterpar utsedda. Har även varit i kontakt med en vän som är florist som ska få göra buketterna. Det som ska fixas i veckan är att kontakta präst, då den vi först ville ha redan var upptagen.

    Har börjat kolla efter inspriation till hurdan bukett jag vill ha, någon som har förslag på lila blommor som är fina i bukett?? Har tänkt ha vitt och grönt i buketten oxå.

    Kul med planering!

  • soderpling

    Jennifer och au


    jenniferochaugust skrev 2013-02-11 16:48:00 följande:

    Hejsan på er blivande augustibrudar!


    Jag och min pojkvän kommer att gifta oss den 31 augusti i Sofia kyrka på Södermalm i Stockholm. Efter vigseln har vi hyrt Skärholmens gård, superfin 1700-talsgård (man kan aldrig gissa att den ligger utanför Skärholmen).
    Det här planerandet har nästan tagit kol på mig och jag jobbar ändå som projektledare!
    Vi har blivit besvikna, lurade, stressade, ledsna osv så många gånger under de 2 månader vi planerat bröllopet. Men nu äntligen är allt bestämt! Jag har precis designat klart inbjudningskorten och ikväll ska jag be pojkvännen godkänna dem. Hade hoppats på att de skulle hinna ut till alla hjärtans dag, men det lär ju inte hända :(

    Jag behöver er hjälp!
    Vilka blommor är vackra i augusti! Vi har inget riktigt styrt färgtema, men det blir väl ljusa pasteller typ blå, rosa, grön... Jag ville ju ha pioner, men det går tydligen icke att få tag på i augusti!

    Tack och hej!


    Hotensia som snitt blomma , Dalia, rosor, nejlikor

    Jag var till och med och spanade förra året runt den 31/8 vad det fanns för blommor.
  • Aug 2013
    SingingFantacia skrev 2013-02-11 21:35:28 följande:
    Glömde, Solist, entertainment på festen, värdpar, toastmaster, toastmadamme tärnor och marsakler utsedda
    oj vad ni ligger bra till i planeringen.
    Spana in i andra forum/sidor för att se vad andra hunnit med och ska ha så kanske du kommer på något som du missat men som endå är en viktig sak.
    Kanske kan börja spåna på en bordsplacering samt festhäfte om ni ska ha det.
    Kolla på tårta, om den inte är inräknad i maten vill säga?!
    Dukar, servetter, bordsdekoratoner.
    Sjörå skrev 2013-02-11 20:45:36 följande:
    Vad roligt med en Enköpingsbrud. Nu ska jag iofs inte gifta mig i Enköping men jag jobbar där i veckorna. Om du vill ha någon att prata bröllop med är jag tillgänglig i veckorna. 
    hihi jajamensan, en Enköpingsbrud :D
    Vart ska ni gifta er?
  • tess80

    Datum bestämt. 10 aug. i ett orangeri på Hovdala slott=) Blir lunchbröllop och ska kolla med restaruangen som är där kan ordna någon lättare lunch. Hade ev tänkt stanna till 16tiden och sen drar jag och min blivande man iväg över natten. 
    Längre än så har vi inte komit. Kommer ev ha lila och nåt mer som tema. kanske nån limegrän men vet inte om det passar så bra.  

  • JennieG
    Aug 2013 skrev 2013-02-10 19:50:41 följande:
    Vi gifter oss i Tillinge kyrka en liten bit utanför Enköping.
    Sjörå skrev 2013-02-11 20:45:36 följande:
    Vad roligt med en Enköpingsbrud. Nu ska jag iofs inte gifta mig i Enköping men jag jobbar där i veckorna. Om du vill ha någon att prata bröllop med är jag tillgänglig i veckorna.
    Här är en till enköpingsbrud. Jag ska iofs inte heller gifta mig i enköping men bor där. Hör av er om ni vill bolla ideér, prata, planera eller vad som
  • Aug 2013
    JennieG skrev 2013-02-12 19:52:10 följande:
    Aug 2013 skrev 2013-02-10 19:50:41 följande:
    Vi gifter oss i Tillinge kyrka en liten bit utanför Enköping.Här är en till enköpingsbrud. Jag ska iofs inte heller gifta mig i enköping men bor där. Hör av er om ni vill bolla ideér, prata, planera eller vad som
    Åh a roligt att vi är många som håller till på samma ort :D Vart gifter ni er JennieG ?

    Någon utav er kanske har tips på en bra frisör som inte kostar skjortan. Fick pris från en bekant idag som jobbar som frisör. Dom tog 550:- i halvtimmen. kändes som rena rånet! hihi :)
  • SingingFantacia
    Alvstina skrev 2013-02-11 21:53:10 följande:
    Har ni bokat fotograf? Annars verkar ni har koll på det mesta :)
    Ja just det glömde jag.
    Min svägerka är fotograf så hon har sagt att hon forograferar  
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!