• Chicita

    BT-Veteraner

    Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

    Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

    Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".
     

  • Svar på tråden BT-Veteraner
  • Chicita
    daniiel skrev 2014-04-25 20:07:18 följande:
    Vi har ingen skrivare och känner ingen som har en heller. Förutom makens föräldrar, men då behövs en ny patron och vi har kikar vad en sådan kostar - ca 800kr. Kändes därför inte så aktuellt. Funderar dock på att kolla med tryckeriet som gjorde våra vigsel- och festhäften. Dom var rätt billiga och snabbt gick det :)

    För mig är dock dopet en jättestor grej känns det som, så jag vill att det ska märkas att det är en stor grej. Fina inbjudningar, fina dopkläder, väl genomtänkt dopgudstjänst med både solosånger och diktläsning, bra fika och sedan fina tackkort :)

    Jag förstår verkligen att du inte vill spendera jättesummor på skor när det är så. Det känns ju lite onödigt, men samtidigt är det ju väldigt nödvändigt att du har skor som är bekväma och som du känner att du kan ha på dig. Jag hoppas att du ska lyckas hitta några som inte kostar en mindre förmögenhet som känns bra :)

    Ah nej då är det inte värt det, nästan billigare att beställa i så fall :) 


    Jag menade inte att dopet inte är något att lägga energi på, utan mer att det inte är så vanligt att man gör det. Så ett fint komponerat kort - utskrivet på vanlig skrivare -  är nästan finare än vad många brukar göra ;) 

    Jag har provat ett par som känns riktigt bra på den vänstra foten, aningen stora på högerfoten dock. Men inte så stora att jag inte kan ha dom.
    Problemet var att dom kostar 800:-
    jag kommer ju kunna ha dom även om jag svullnar av, men frågan är hur mycket jag kommer störa mig på att det kanske glappar lite lite på vänsterfoten - eller båda fötterna om det sväller av...
    Annars kändes dom otroligt sköna :) 
    Men som sagt 800:-

    vet inte om det är värt det även om dom var sköna och jag har nog inte haft ett par skor som varit sköna på vänsterfoten på typ 20 år... 

  • daniiel
    Chicita skrev 2014-04-25 20:51:35 följande:

    Ah nej då är det inte värt det, nästan billigare att beställa i så fall :) 


    Jag menade inte att dopet inte är något att lägga energi på, utan mer att det inte är så vanligt att man gör det. Så ett fint komponerat kort - utskrivet på vanlig skrivare -  är nästan finare än vad många brukar göra ;) 

    Jag har provat ett par som känns riktigt bra på den vänstra foten, aningen stora på högerfoten dock. Men inte så stora att jag inte kan ha dom.
    Problemet var att dom kostar 800:-
    jag kommer ju kunna ha dom även om jag svullnar av, men frågan är hur mycket jag kommer störa mig på att det kanske glappar lite lite på vänsterfoten - eller båda fötterna om det sväller av...
    Annars kändes dom otroligt sköna :) 
    Men som sagt 800:-

    vet inte om det är värt det även om dom var sköna och jag har nog inte haft ett par skor som varit sköna på vänsterfoten på typ 20 år... 


    Precis, då känns det mer värt att bara beställa, för då slipper vi jobbet också ;)

    Hehe nej, nog förstod jag att du inte menade så, ville bara förklara varför det känns så viktigt att inbjudningarna blir bra och rätt. För mig är det ett stort beslut att välja att döpa barnen, som har tagit många år att fatta, och jag älskar att lägga en hel del krut på saker jag vill fira lite extra ;) Jag vet flera som bara skickat sms med tid och dag för dop, men det är inte riktigt vår (min) stil haha

    Jag förstår dig, 800kr är en hel del pengar för ett par skor som inte sitter väldigt bra och som man inte vet hur länge man kommer använda. Förmodligen är det en sko av lite bättre kvalitet, men ändå. Å andra sidan, om du inte haft ett par sköna skor på vänsterfoten på så pass länge, så kanske du kan unna dig?
  • Chicita
    daniiel skrev 2014-04-25 21:34:57 följande:
    Precis, då känns det mer värt att bara beställa, för då slipper vi jobbet också ;)

    Hehe nej, nog förstod jag att du inte menade så, ville bara förklara varför det känns så viktigt att inbjudningarna blir bra och rätt. För mig är det ett stort beslut att välja att döpa barnen, som har tagit många år att fatta, och jag älskar att lägga en hel del krut på saker jag vill fira lite extra ;) Jag vet flera som bara skickat sms med tid och dag för dop, men det är inte riktigt vår (min) stil haha

    Jag förstår dig, 800kr är en hel del pengar för ett par skor som inte sitter väldigt bra och som man inte vet hur länge man kommer använda. Förmodligen är det en sko av lite bättre kvalitet, men ändå. Å andra sidan, om du inte haft ett par sköna skor på vänsterfoten på så pass länge, så kanske du kan unna dig?

    Det viktigaste är ju att man blir nöjd i slutänden och att man gjorde det som kändes rätt så man inte ångrar något :) 

    Ja det är lite där jag är i tankarna... "ska jag unna mig det här...." 


    Vi får se :) 

  • Lenblo
    daniiel skrev 2014-04-25 18:51:47 följande:

    Haha "The Body Shop".. det skulle vara något det ;)


    Tja, The Body Shop startade ju mellan två begravningsentreprenörer, som tydligen inte uppskattade namnet...

    Om du vet hur du vill ha ditt kort kan du ju ladda upp ett eget: www.vistaprint.se/dopinbjudningar.aspx&xnid=TopNav_christening+invitations_baby_Cards+%26+Invites&xnav=TopNav
  • Chicita
    snowstars skrev 2014-04-27 10:57:07 följande:
    Chicita: you've got mail ;) 
    Har svarat, men det gick inte att följa länken :/
  • daniiel
    Lenblo skrev 2014-04-26 19:25:31 följande:
    Om du vet hur du vill ha ditt kort kan du ju ladda upp ett eget: www.vistaprint.se/dopinbjudningar.aspx&xnid=TopNav_christening+invitations_baby_Cards+%26+Invites&xnav=TopNav
    Nej, jag har ingen aning om hur jag vill ha kortet och det börjar kännas som att jag bläddrat igenom alla sidor som finns på internet och jag hittar inget alls :(

    Min syster fotade flickorna idag iaf, så nu har vi flera bilder! :D
  • daniiel

    Ja, absolut, vi står inte helt still :)

    Jag hann ju dock få lite smått panik (ja, jag överdriver!) idag. Vi skulle träffa min syster, men före det ville jag hinna ner på stan. Båda flickorna behövde nya strumpbyxor till klänningarna och jag ville gärna att dom skulle ha en sån blomkrans/hårband med blommor i håret som säljs överallt nu. Jag hade sett ut ett fint till lillasyster på Lindex och till storasyster på Glitter. Jag blev otroligt förvånad när jag kommer ner på stan och ser att båda butikerna har stängt! Dom ligger i en galleria som i alla tider alltid haft alla butiker öppna på söndagar. Och det var enbart dom två butikerna stängda.

    Men sedan förstår jag ju, det var för att jag skulle spara en slant, då vi fick leta vidare och hittade ett hårband på Cubus. Inte nog med att dom båda kunde ha samma då, det kostade dessutom mindre än dom jag hade kikat på tidigare. Hade jag köpt dom på Lindex och Glitter hade det blivit 150kr, dom på Cubus 100kr, men så hade dom 20%, så blev bara 80kr. Då blev mamma glad :D


  • daniiel

    Jag har nu gått igenom flera hundratals inbjudningskort måånga, många gånger och det är ju jättedåligt utbud. Tycker jag :P

    Hittade det här, men eftersom det är ett födelsedagskort, så är där en ful cupcake tyvärr :( Det är annars som rätt "stil" och färger. Synd.