• Jag han

    Visa era bröllopstårtor! :)

    Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)


    Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

  • Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • 070831
    Chicita skrev 2011-11-13 10:34:20 följande:
    Man skär inte uppifrån och ner ju, utan varje våning är en egen tårta. Det är antingen en dold ställning i tårtan eller så är det tårtfat i papp emellan, och pelare i plast eller trä dolda inuti.
    Flört

    Har några sådana tårtor på min hemsida som jag gjort...
    smulan.webdon.nu
    va fina tårtor synd att du bor så långt från jag bor nämligen i nv skåne
  • Chicita
    070831 skrev 2011-11-13 14:03:21 följande:
    va fina tårtor synd att du bor så långt från jag bor nämligen i nv skåne
    Tack Solig

    Det finns jättemånga tårtentusiester runtom i landet. Det finns säkert minst en duktig tårtamatör i din stad Glad
    Fråga runt lite så hittar du nog någon som kan fixa tårtan åt dig
  • pisslan
    sollan skrev 2011-10-29 21:09:59 följande:
    Denna vackra skapelse har vi beställt till vårat bröllop...Blir smakerna passionsfrukt & chokladtryffel.


    Blivande vårbrud
    Vart köpte du denna?
    sollan skrev 2011-10-29 21:09:59 följande:
    Denna vackra skapelse har vi beställt till vårat bröllop...Blir smakerna passionsfrukt & chokladtryffel.


    Blivande vårbrud
  • Chicita
    TheD skrev 2011-11-15 11:35:54 följande:
    Den här hade vi:


    Ja så här skulle ju vår tårta ha sett ut om det gick som det skulle, men jag klantade mig ju Obestämd
    Eller tja vi skulle inte ha haft samma dekorationer, men samma modell på tårtan då (fast högre) 
  • TheD
    Chicita skrev 2011-11-15 12:13:14 följande:
    Ja så här skulle ju vår tårta ha sett ut om det gick som det skulle, men jag klantade mig ju Obestämd
    Eller tja vi skulle inte ha haft samma dekorationer, men samma modell på tårtan då (fast högre) 
    Haha :) Bättre lycka "nästa" gång Flört
  • Jane

    Alltså, ibland hatar jag att internet och google finns....det var bättre förr! Nu kan man sitta och surfa och googla om ALLT och bröllopstårtor finns det ju tusentals bilder på. man hittar en fin man är nöjd med, men sen sitter man och googlar mer fortfarande och hittar en finare, och sen en finare...och en finare....
    till slut vet man ju inte vilken man ska välja Skrikandes
    Så, jag hade en favorit jag hade tänkt mig (har postat den i tråden tidigare), men hittade 2 andra nu.
    Här är dom:



    Cupcake tårtan, om jag nu väljer den, då ska jag be konditorn göra små bakelser (röda och svarta) istället för cupcakes. Men egentligen tycker jag att den "traditionella" tårtan är finare.... Men det är lättare att dela ut en bakelse än att skära en tårtbit till 450 gäster.


  • 070831

    vi kommer ju bara vara 42 stycken max 43 om alla kommer så klart. till festen så jag är inne i ett dilemma just

    Tanke på om man köper en stor tårta så blir det ju massa man får kasta?  vill ju ha en fin tårta :)

    Vi gifter oss i maj och då är det ju vår och då tänkte vi ha något vårtema så jag funderar på vad för slags tårta man kan ha

    färgtemat vi har är grönt, silver vitt och kanske blått.

  • Chicita

    Du behöver ju inte köpa större tårta än du behöver.
    Du kan få en trevåningstårta men bara att varje våning är lite mindre än om det ska räcka till 60-personer liksom Glad 

    Man beställer ju tårta efter hur många personer som ska äta.
    Sen kan ni ju köra den amerikanska varianten också. Att ni tar bort översta tårtan om ni har våningstårta, och sparar den till er årsdag. Om man packar in tårtan i flera lager plastfilm och fryser in den så klarar den sig ett år i frysen. Man tinar långsamt i kylskåpet sen 

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)