• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • BrudSommar2006

    Heloise, fasen vilket skräp, kram! Men om man har så oregelbunden mens som du verkar ha (precis som jag) så tror jag inte det funkar att köra utan stickor, man får börja jättetidigt, typ ett par dagar efter mens bara, och kan om man har otur få hålla på länge, det kan bli skitdyrt med stickor, men jag tror inte att man har en chans att träffa ÄL annars. Orättvist hur som.

  • BrudSommar2006

    Själv tänkte jag liva upp stämningen med att berätta att jag åkt på MS, grattis till mig, typ. Vad har man nu att se fram emot tro, rullstol? inflammation på synnerven? skakande händer? jävligt kul lär det väl bli i alla fall. Ska om ett par veckor prova ut bromsmedicin, tydligen i sprutform. Sedan får man hoppas att man kan hålla sig på benen tills barnen vuxit upp... Ja ursäkta för skitinlägg men jag kan säga att jag inte mår finfint direkt och det gör inte maken heller här hemma. Allt är bara mörker.

  • Heloise

    Men herregud BS! Herregud, jag vet inte vad jag ska säga mer än erbjuda en famn och en axel. Vilket fruktansvärt jobbigt besked, livsomvälvande, sorgligt och man får fan i mig vara kävligt arg! All värme och varma kramar

  • passionsblomman

    Men BS! Vad ÄR det du säger!!!

    Vilken chock!
    När fick du veta det här?

    Har du fått höra mer om vad det egentligen innebär och fått någon slags koll på diagnosen, eller fick du alldeles precis veta detta???

    Fy satan vilket fruktansvärt besked att få höra. Vad ledsen jag blir för din skull!

    Stor stor kram!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

    Men herregud, BS!?

    Så fruktansvärt! Har du precis fått beskedet?

    Åh vad ledsen jag blir för er skull Stor, varm kram! 

  • Ninnnis

    Det ser nästan ut som jag kopierade Blommis inlägg, det kunde jag ju iofs ha gjort. De blåa gubbarna känns dessutom otroligt futtiga i sammanhanget. Kram igen!

  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-11-29 22:36:47 följande:
    Det ser nästan ut som jag kopierade Blommis inlägg, det kunde jag ju iofs ha gjort. De blåa gubbarna känns dessutom otroligt futtiga i sammanhanget. Kram igen!
    Vi börjar vara som ett sådant där gammalt par,som utvecklar symbiotiska tankebanor..
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Alltså, jag sitter här och bara glor dumt rakt framför mig, med gapande mun och tom blick.
    Jag känner mig helt mållös.
    BS, gumman, vad mycket som måste röra sig inom dig just nu!
    Om ändå ett äpple hjälpte den här gången. ÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄppleÄpple

    Skit och piss för maktlöshet och hjälplöshet och att inte kunna trolla och göra allt bra!
    Det finns ju absolut noll vettiga saker att säga! Jag vill bara krama om dig!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Piggelin1

    Men herregud, BS!! MS
    Mkt kan vara SKRÄP, men detta var tamejfan största skäpet ngnsin
    Så jädra tråkiga nyheter, BS.
    Många många kramar

  • start september

    Men BS, nu får jag tårar i ögonen. Det är längesen du skrev om att du sökt för domningar och hur det nu var, men inte för mitt liv kunde jag tro att det var MS. Hur länge har du vetat?  Stor stor kram.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård