• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    *... jag menar, maken är ute med barnen och jag skulle ju kunna läsa en bok eller slötitta på tv eller i och för sig, hänga i min favorittråd och drälla där fastän de flesta andra i tråden verkar ha annat för sig... *

  • Norrskensflamman

    Här har det myst minsann igår!! Blomman, man blir så sugen på allt gott du beskrev...

    Jag var på supertrevlig tjejmiddag/dammiddag igår och efter det åkte jag till musikern och hade minst lika trevligt där.... Exet ringde o väckte mig kl 9...
    Sen har han ringt två gånger medan jag var där.
    Suck.

    Den bajskvällen när jag fick gråta så av ångest o rädsla, då var det skönt att ha en stor björnfamn att försvinna i... och nån som kysste bort alla tårar och strök mig på ryggen o håret tills jag somnade... Och som fick mig att lova att om jag vaknar på natten och mår dåligt så MÅSTE jag väcka honom... och inte ligga ensam och fundera. Hjärta
    Han är helt enkelt underbar...

    Här skiner solen!!!!!
    Och jag ska packa lite inför cruiseäventyret med jobbet.

    Flickorna skulle på badhuset idag, är så glad för deras skull att de får göra nåt skoj.

    Kram till alla! Ha en fin-fin lördag

  • Heloise

    Daa: jag håller f.ö med blommis i vad hon skriver!

    Fina pravlarna; då är Axel och Elise lika stora( nästan) hon väger iofs 9.7kg till sina 72cm.
    Idag slog hon minsann ihop 2 klossar( massor med ggr) och mamman vart lyrisk och dansade glädjedans runt huset! Slå samman klossar är nämligen en av grejjerna de kollar inför 1o mån kontrollen, och Elise är ju bara 9.5m korr ålder( utvecklingengår alltid efter hennes korr ålder )

    Glasögonen är en sorglig historia, de åker av med ljusets hastighet och det blir bråk när de måste sitta kvar *suck*

  • start september

    Knack, knack. Nu kommer jag och knackar på mer på riktigt tror jag. Hoppas det går bra

    Kanske en mer ordnad presentation kan vara bra: 35-årig Stockholmstjej med  make två tjejer (stora drygt tre år och lilla 1 månad), hus under renovering och stort intressse för människor, mat, resor och det mesta som är spännande. Hundälskare, men med full kalender och allergier i familjen är det inte riiktigt på kartan just nu dessvärre.  Jobbar som mellanchef och projektledare kan man säga. Gillar mitt jobb och pusslar därför ständigt med alla prioriteringar för att få jobba, lite ska det vara även nu under föräldraledigheten ockå.  Tiden är den begränsande faktorn nuförtiden dock. Jag har hängt länge i granntråden som nu verkar ha somnat i sin gamla form.

    Resan till barn de sista fem åren har varit kantad av ett lite for stort gäng missfall och lite sånt, en del mediciner och så blev det innnan framför allt lilla ville komma. Just nu är tillvaron mycket trots från stora, mys med lilla och projektledning av allt möjligt både på jobbet och privat. Målet är att kommer ner i vikt hyfsat fort (ammar dock), första tiden har dock varit för mycket fika och för lite promenader de dagar vädret inte varit med oss, så bättring ska ske. Lilla är än så länge en sovare (storan var tvärtom) så jag är ganska pigg. Magont har hon dock, hoppas det snart kan vända.  Maken reser en del så jag är ensam med barnen en del så jag tackar min lyckliga stjärna för att sömnen varit så god hittills, kommer att ändras med säkerhet när hon blir lite mer vaken.

    Jag har ju läst er tråd som smygis årminstone i ett år så jag tycker att jag har lite koll på er iallafall. och PB, Muggles och Fru E har jag ju ganska bra koll på.  Men hojta till om ni undrar något! Jag har hela tiden på BT valt att vara anonym och jag har valt bort FB och IRL-träffar, så jag svarar kanske lite kryptiskt på vissa frågor, inte av ovilja, utan för att jag känner mig mycket friare på det viset. Hoppas det är ok!

    Kram till alla!

  • passionsblomman

    September!

    -VÄLKOMMEN ut ur smyggarderoben på allvar!
    Vad kul att du vill hänga med oss!

    Nu ska jag läsa vad ni skrev igår och tidigare idag.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

    Tack PB! Känns bra att ha kommit ut!

    Glömde ju en viktig sak - det är inte uteslutande att jag känner mig lite solo sen vår gamla tråd försvann och därför flyttar hit, jag har länge funderat  på att hänga dubbelt, alltså även här, för ni verkar vara ett himla trevligt gäng här. Dumma knappa tiden var det som har hindrat det.

  • passionsblomman
    Mugglan, det kom inte uppp något recep när jag klickade på din länk.
    Men jag tar tacksamt emot både pizzadeg-recept och ert bästa tips på godaste tomatsåsen. för hemmagjord pizza är ju heeeeelt ok.

    EA, det där du beskrev med påklädningsförsöken känner jag väl igen. Jag kan bli helt tokig på Truls, eftersom han blir så galet glad när jag kommer upp, att han hoppar, krafsar och nafsar efter mig, så jag får värja mig för att få på mig jeansen. Det känns ju ändå en del med de där klorna krafsandes på benen, när man inte har byxor på sig.

    Samlar kläder-främst strumpor, gör han också. I en fin hög inne i sonens rum eller på salsmattan, vilken våning han nu råkar befinna sig på. Han lägger sina ben, sina leksaker och allsköns annan bråte i samma hög och sitter sedan och ser nöjd ut, med mine"kom an och försök ta ifrån mig min skatt du bara, jag ska nog ge dig en match!"

    Byxor, har jag inte råd med ens på tradera just nu. Jag hoppas de få par jag har ska klara mig till nästa viktnivå, så kanske jag kan belöna mig med lite nya byxor där, i en roligare storlek. Tyvärr lär ju även BH-ar och så bli obrukbara om ett tag. Jag ser fram emot att komma til den plats jag ska vara lite mer föralltid framöver, så jag kan ta itu med Operation Ny Garderob, apropå det här med identitet och vem man vill vara, känna sig som och se ut.
    Jag har verkligen tappat mig själv någonstans mellan de små partyklänningarna jag hade innan jag träffade min sambo, och mammakläderna, spiktrampskor och fleecetröjor och sedan bara en massa jäkla nödlösningar och en del ej självvalda julklappströjor. Jag behöver gå ignom en hel klädrevolution och börja helt på ny kula. Det är en hel del pengar det, om man betänker vad en garderob faktiskt måste innehålla. Lägger man sedan till vad man VILL att den ska innehålla, då finns det ju inget stopp. Den resan får jag påbörja när jag är framme på perrongen för byte av tåg.
    Nu är det verkligen fortfarande mest att vara hel och ren så länge.

    Annars har jag tänkt att det i vinter kanske kan bli en belöning för gott utfört arbete att köpa ett par vinter-MBT, så jag kan fortsätta gå utan ont i benhinnorna även vintertid.

    Vad pissigt det är med pengarna i barnförsökens värld! Ca 100 000 har vi räknat ut att vi fått se försvinna ut i ett nollresultat. Det känns så här i krisiga tider, som att det var pengar vi inte hade. Men, hade vi inte gjort det och så vidare....

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får titta bakåt i era liv och se att det BLEV resultat och så mycket kärlek och glädje, efter alt ni lagt ner av kamp och hopp, pengar och försök!!!

    Daa, det är ju redan toppklass, det är bara det tt du inte fullt ut ser det just nu.

    Själv har jag vrålont i magen idag och det är helt i olag därinne bland tarmarna. Jag vägrar koppla ihop de med ostarna och inte med ostkakan heller. Det måste helt enkelt vara min förkylning.

    Vi har just varit ute och strosat i solen i två timmar. Det var i långsam takt, just för förkylningens skull. Men gott att komma ut. Hunden är nu helt knäckt och ligger som ett dött skinn med massa päls, på mattan.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård