• Svar på tråden Tantvarning numero 9
  • Norrskensflamman

    halli-hallå, här var det stilla minsann!
    Hur har ni det så här i valtider?
    Upptagna med att lyssna på alla intressanta debatter, eller politiskt käbbel om ni så vill, eller är det höstbestyren som upptar er tid?

  • Cantaton

    Jag är nog egentligen inte så upptagen. Men jag tycket inte om att föra monolog, jag är mer dialogtypen Så det har varit lite för tyst här... Har istället varit aktiv på viktklubb.se, för nu orkar jag ta tag i min vikt igen. Nu fortsätter jag där jag slutade förra hösten när livet kullkastades så. Första veckan gick jag ner 0,8kg. Nu är jag inne på vecka 2. Sitter just nu och övar inför de återstående bröllopen.


    Norrskensflamman skrev 2010-09-14 11:07:20 följande:
    halli-hallå, här var det stilla minsann!Hur har ni det så här i valtider?Upptagna med att lyssna på alla intressanta debatter, eller politiskt käbbel om ni så vill, eller är det höstbestyren som upptar er tid?
  • Soldemor

    Har varit ledig fyra dagar, jäääätteskönt! Lilla Loppan har hamnat i en killtokighetsfas igen och försökte envist flirta in sig hos en kartong med ett fåtöljstativ (var på Ikea igår), men den var inte ett dugg intresserad. Natten till igår satt hon under vår säng och råmade efter de obefintliga gossarna hon vill ha. Maken gick upp två gånger och duttade med henne och bar omkring med henne för att lugna henne lite, ha ha! Tur att jag var ledig igår, var trött så det snurrade i huvudet.

    Idag och i morgon är långdagar på jobbet.

    Förra veckan gjorde maken en audition för att få gå aerobicskurs, och han blev uttagen! Han trodde det först inte riktigt, men nu är han eld och lågor att få börja! Och vi längtar efter att få flytta in till Lund...åkte igenom gatan där vi vill bo i går kväll, det är sååå fint och lugnt där!

  • Norrskensflamman

    Solde; så nu blir flytten alltså av! Vad roligt för er Hoppas ni kommer trivas! Modig man du har som går på audition Cantaton: Härligt att du kommit igång igen!

  • Soldemor

     


    Norrskensflamman skrev 2010-09-15 08:13:38 följande:
    Solde; så nu blir flytten alltså av! Vad roligt för er Hoppas ni kommer trivas! Modig man du har som går på audition Cantaton: Härligt att du kommit igång igen!

    Tja, det blir när vi får en lägenhet där vi satt upp oss. Förhoppningsvis att det inte tar för lång tid, längtar verkligen dit! Önskar att de kunde ringa idag!

  • Soldemor

    Igår var den här tanten elak präst. Övade med ett brudpar som ville ha en fotograf som tydligen skulle "cirkulera runt" i kyrkan under vigseln. "Nej" sa jag, det tar fokus från både er och att det är en gudstjänst. När då paret sa, att det var ok för dem, sa jag att det inte var ok för mig. Det är ju en gudstjänst, inget kändismingel. Vi kom iaf fram till en lösning var vi skall ställa fotografen, få se om han sköter sig...hm.

  • Kjell Präst

     


    Soldemor skrev 2010-09-17 09:03:18 följande:
    Igår var den här tanten elak präst. Övade med ett brudpar som ville ha en fotograf som tydligen skulle "cirkulera runt" i kyrkan under vigseln. "Nej" sa jag, det tar fokus från både er och att det är en gudstjänst. När då paret sa, att det var ok för dem, sa jag att det inte var ok för mig. Det är ju en gudstjänst, inget kändismingel. Vi kom iaf fram till en lösning var vi skall ställa fotografen, få se om han sköter sig...hm.

    Hahaha... Ja, det är inte lätt alla gånger... När det är dop brukar jag tillåta obegränsad fotografering. Vid begravning(!) före och efter gudstjänsten. Vid konfirmation hela tiden utom vid nattvarden om det är sådan. Vid vigsel brukar jag säga att det är okay med fotografering så länge paret och jag får ha koret för oss själva. Inga bilder över axeln på prästen således...

  • Soldemor

    Vi hänger nog ganska mycket i "vått och torrt"-tråden. Vi har följt den dramatiska förlossningen av Heloise och Panzers lilla bebis! Pärs!

  • Cantaton

    Ja, där var ni visst nästan hela högen. Jag tänker inte hänga i en sådan tråd förrän sambon min får för sig att han också vill ha barn nu. Det klarar jag inte.


    Men var så klart inne och skummade sida efter sida (värst vad ni ligger i!) efter den där cliffhangern. Jag hann först bara tänka "Redan!? Har tiden gått så fort?" Och så insåg jag ju när jag läste att det var ett "Redan?! Det är för tidigt!"... Och blommans sista rapport fick tårarna att rinna ner för kinderna. Jag är på sätt och vis glad att jag sluppit följa dramatiken så här långt i realtid - då hade jag ju inte fått något gjort. Men jag är glad att jag skrev dagens inlägg här, annars kanske jag inte hade varit med om det alls.


    Fina Heloise och Panzer, mitt största grattis till er som nu blivit föräldrar. Jag hoppas verkligen, verkligen att allt går bra och att Elise växer och mår bra.


     


    Solde, jag hann uppfatta att ni blivit med ny lägenhet. Grattis! Berätta gärna mer.


     


    Och om vi ska ta följetången Cantatons lägenhet så fick vi tillträde i fredags Vet inte om ni minns alla turer fram och tillbaka innan det blev klart att vi fick den.. I fredags var vi på sätt och vis också lite snuvade på konfekten. På något sätt tänker man ju sig att man får nycklarna i handen och sedan åker raka vägen till nya lägenheten och bara känner "Nu är den vår". Men i själva verket fick vi tillträde klockan 9. Säljarna fick inte tillträde till sin nya lägenhet förrän kl. 14 samma dag. Så vi fick alltså nycklar till en lägenhet vi inte kunde åka till... Och säljarna hade kvar en husnyckel, alla förråds- och garagenycklar.


    Jag gav dem hela fredagen och lördagen innan jag åkte dit på söndagen. Då var lägenheten förvisso städad, men de hade inte tömt det ena förrådet, inte garaget och skulle skruva ner någon hylla i hallen. Så det första jag fick göra när jag kom var att be om diverse nycklar så att jag skulle kunna ställa in saker i förrådet, ställa in bilen i garaget (där det stod en spjälsäng, ett skrivbord och diverse cyklar). Till slut hade jag i alla fall alla nycklar, deras grejer så när som på cyklarna var borta och jag kände: Nu är den vår!! Jag spenderade hela söndagen i lägenheten medan sambon spelade golftävling. Nu kommer vi att måla, tapetsera och flytta successivt under oktober.


    Soldemor skrev 2010-10-06 11:25:39 följande:
    Vi hänger nog ganska mycket i "vått och torrt"-tråden. Vi har följt den dramatiska förlossningen av Heloise och Panzers lilla bebis! Pärs!
  • Soldemor

    vi har fått en lägenhet i centrala Lund, en hyresrätt. Det är en etagevåning på 123 m2 med en rolig spiraltrappa för snuttifikationerna att springa i. Äntligen får jag min walk-in-closet, ett av rummen blir det! Stavparkett i hela lägenheten utom i kök (klinker? kommer inte riktigt ihåg) och badrum som är helkaklat. Hela övervåningen är ett stort rum, med en liten smutt liksom, där man kan ha läsvrå. Finns en liten toalett där uppe och diirekt utgång till vidskontoret. Vi har total utsikt över Lunds takåsar. Nu är det bara sälj-och-flyttkarusellen vi skall ta oss igenom, samtidigt som det är två läger, allhelgona, advent och jul, typ.

  • Aleta

    Grattis till lägenheten Cantaton (och grattis igen till dig Solde)!

  • Soldemor

     


    Cantaton skrev 2010-10-06 22:07:15 följande:
    Solde, mysigt! Jag har gjort tvärt om - jag har gjort vårt walk-in-closet till rum

    Det där förstår jag inte alls   *skakar bekymrat på huvudet*

  • Cantaton

    Kanske beror på hur stor lägenhet man har och hur många rum man behöver Jag vill slippa jobba vid köks- eller vardagsrumsbordet, så nu ska jag jobba i klädkammaren istället


    Soldemor skrev 2010-10-07 10:16:23 följande:
      Det där förstår jag inte alls   *skakar bekymrat på huvudet*
  • Soldemor

    Ser framför mig hur Canttant sitter i en klädkammare med datorn stående på skokartonger och ett litet piano mellan några jackor

  • Cantaton

    Det kommer inte att finnas några kläder i den klädkammaren. Och den är inredd med spotlights och laminatgolv, så det blir ett fint kontor Datorn kommer att stå på ett skrivbord och något piano har jag inte.


    Soldemor skrev 2010-10-08 10:27:32 följande:
    Ser framför mig hur Canttant sitter i en klädkammare med datorn stående på skokartonger och ett litet piano mellan några jackor
  • Soldemor

    Stackars vräkta kläder!

    Vill du köpa mitt piano? Maken säger att vi inte kan  ta med det till nya lägenheten? Skulle gärna vilja att det kom till kärleksfulla händer som spelar på det...

  • Cantaton

    Nej, det är inte läge för något piano just nu. Men tack ändå


    Soldemor skrev 2010-10-10 14:56:01 följande:
    Stackars vräkta kläder! Vill du köpa mitt piano? Maken säger att vi inte kan  ta med det till nya lägenheten? Skulle gärna vilja att det kom till kärleksfulla händer som spelar på det...
Svar på tråden Tantvarning numero 9