• Sophie100710

    Smålandsbrudar!

    Några ifrån kalmar län eller övriga orter som oxå ska gifta sig under 2010?

  • Svar på tråden Smålandsbrudar!
  • marregus

    Dessutom är det plus för Storbritannien eftersom man slipper tullavgifter, därifrån blir det bara frakten.

  • MajBrud2010

    Åh idag ska här beställas klänningar!! Känns lite nervöst! Men har äntligen hittat THE ONE (förutom blivande maken då...) ;)
    Bara hoppas att klänningen blir lika bra som jag tror den kommer bli!! Priset kommer landa på ca 1400:- plus frakt! ;)

    Hoppas ni alla har en bra helg!!

  • MajBrud2010

    Oj nu har det varit väldigt tyst här länge! Hur går det för er alla?
    Funderar på att maila om klänningarna idag då det gått två veckor sedan jag beställde dom nu... Kom på med att jag ju måste ha nån underkjol till klänningen! Kostar ca 30 euro att beställa till klänningen, måste kolla upp vad det kostar att hyra en... ;)

    Har försökt få tag i prästen vi vill ha till bröllopet idag med! Hade helt glömt bort det! ;) Lämnade ett meddelande på mobilsvar och hoppas han ringer tillbaka idag! Känns väldigt nervöst att prata med prästen, vet inte riktigt varför... Blir bara väldigt verkligt på nåt sätt! ;)

    De flesta inbjudningskorten har kommit fram nu med! Nu är det mindre än fyra månader kvar! Nästa vecka ska vi skicka efter hindersprövningen tror jag!

  • källerudd
    MajBrud2010 skrev 2010-01-25 08:51:58 följande:
    De flesta inbjudningskorten har kommit fram nu med! Nu är det mindre än fyra månader kvar! Nästa vecka ska vi skicka efter hindersprövningen tror jag!
    Spännande...jag ska montera de sista 12 korten idag...sen ska vi bara skriva ut innehållet...börjar bli dags att skicka snart. =)
  • ar100522

    Jag har fått ut mina inbjudningar och faktiskt fått våra första ja. Ligger lite lågt nu, svårt att hinna med jobb, barn och bröllopsbestyr.

  • MajBrud2010

    Vi har börjat få en del OSA-svar nu, men många som bara säger tack för den fina inbjudan ;) Vet inte om de menar att det kommer eller inte, till exempel mamma (som jag iofs vet att hon kommer) har bara kommenterat inbjudan och sen inte sagt nåt mer ;)

    Har hittat en underbar ring på Hallbergs Guld som jag är sugen på (www.hallbergsguld.se/page.jsp&articleNo=0354720&step=5&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E) Men vill helst ha den i vanligt guld och inte vitguld.. Ska åka in nästa vecka och prata med dom om det går att ordna =)

    Fick svar från prästen som vi ville ha till vigseln med, men han kunde inte den helgen =( Så nu vet vi inte vilken präst vi får förrän tidigast om en månad...

    Fick veta i veckan nu att min klänning kommer vara klar i slutet på februari och här hemma hos mig i början på mars!! Längtar nåt galet tills den är här!!

    Hur går det för alla er andra? Har varit lugnt här nu en tid...

  • Sophie100710

    Hej allihopa.

    Det va ett tag sedan nu, känner mig stressad nu har fortfarande inte bestämt vilken brudklänning jag ska ha!!

    Har lagt lite bilder i galleriet om ni vill kika och säga vilken som är er favorit...

    Hur går det för er andra då?

    Ska beställa inbjudningskortet i helgen från kortdesign (ngn som vet vilken lev.tid det är?)

  • Höstbrud 2010

    Hej
    Här kommer en smålandsbrud till då. Bröllop i oktober. Läste tidigare inlägg om DJ för 2000kr, var hittar man denne? eller var det kompispriser. Låter billigt i jämförelse med de jag kollat upp på internet.

  • Sophie100710

    Hej höstbrud, kul att du hittat hit ;)

    Vi bor i Högsby och dj:n oxå, var bor du då?

    Vad har du för historia då, kommit ngn vart med planeringen?

  • ar100522

    Det där med musiken på festen är ett bekymmer. Jag vet inte hur jag ska göra. Är lite inne på Spotify och så får datorn gå hela kvällen men då behövs extra högtalare + att man gör alla spellistor. Tid?

  • MajBrud2010

    Hejsan alla!
    Nu var det ett tag sen jag var inne här.. Min klänning har äntligen kommit och den är helt underbar!!! Lämnades in på Bröllopsbutiken igår för lite uppläggning och så.. Den var ju lite skrynklig när den kom så den behöver pressas lite med ;)

    Hittat ett par jättefina skor igår med när vi var på stan och uträttade ärenden! Plus att vi var inne och provade ut och bokade sambons kläder! Så nu är det inte så mycket kvar ;)

    Måste bara fixa ringarna snart, tiden bara flyger ju iväg! Men det börjar kännas som om vi har koll på det mesta!

    Hur går det för er andra??

  • MajBrud2010

    Nej tyvärr inga bilder än.. Men det kanske kommer när jag får tillbaka klänningen ;) Än så länge är det väldigt få som sett klänningen, men funderar på att lägga ut lite bilder på bland annat den och tärnklänningen och skorna och lite så på min bröllopsblogg...
    Vår dator är bara trasig för tillfället så jag har lite svårt att lägga ut nya bilder....

    Har precis beställt smycken till mig och till tärnorna nu, skulle ta ca två veckor innan de kommer, spännande att se om det blir som jag hade tänkt mig ;)

  • Kattpoet

    Sitter i vackra in snöade Gemla och njuter av doften av nybakt bröd.

    Ska gift mig i Maj i Skottland, vi började planera detta i Januari, lite snabbt med det är det värt. Tänkte städa mitt hem idag så jag kan fråga grannfrun om hjälp att mäta upp mig för min klänning.

Svar på tråden Smålandsbrudar!