• Sophie100710

    Smålandsbrudar!

    Några ifrån kalmar län eller övriga orter som oxå ska gifta sig under 2010?

  • Svar på tråden Smålandsbrudar!
  • Sophie100710

    Välkomna till er nya, kul att de blivit lite flera i tråden!

    Nu när jul o nyår är över så känns det som om planeringen måste komma igång lite mera, mitt största problem är klänning, har ingen tid till att åka o titta, delvis är det vädrets fel och sen mina kära döttrar (på 4 år och 7 mån) som är mammasjuka och det känns som om man vill vara utan barn när man provar klänningar!

    Ska beställa inbjudnngskort nu i veckan, kyrka bokad, festlokal klar, färgtema klar, meny klar (nästan), fattas gör som sagt alla outfits till alla :(

    ar100522 den klänningen jag kollat på kostade 6500 tror jag och ngn annan som jag provade låg runt 4000 så det finns nog i de flesta prisklasser beroende på märke o modell. Har du ngn på G?

    Ni andra likaså vad har ni för klänningar på er stooora dag?

  • Sophie100710

    Välkomna till er nya, kul att de blivit lite flera i tråden!

    Nu när jul o nyår är över så känns det som om planeringen måste komma igång lite mera, mitt största problem är klänning, har ingen tid till att åka o titta, delvis är det vädrets fel och sen mina kära döttrar (på 4 år och 7 mån) som är mammasjuka och det känns som om man vill vara utan barn när man provar klänningar!

    Ska beställa inbjudnngskort nu i veckan, kyrka bokad, festlokal klar, färgtema klar, meny klar (nästan), fattas gör som sagt alla outfits till alla :(

    ar100522 den klänningen jag kollat på kostade 6500 tror jag och ngn annan som jag provade låg runt 4000 så det finns nog i de flesta prisklasser beroende på märke o modell. Har du ngn på G?

    Ni andra likaså vad har ni för klänningar på er stooora dag?

  • ar100522

    Har provat en klänning hos en sömmerska men den kändes inte hundra. Den satt bra och jag kände mig fin men den var lite solkig i färgen och inte riktigt som jag tänkt mig. Den tar jag om jag inte hittar något annat. Jag hoppas en tjej kommer upp från Kalmar idag så jag kan prova en klänning annars är jag inne på att skicka efter en här ifrån köp och sälj. lite vågat men om jag tar en 36 med snörning bak så är ju inte måtten så fasta.
    Annars har vi bokat kyrka, festlokal, fotograf, bröllopssvit, maten är på G och frissa är på G.
    Håller på att fundera på inbjudningskort och festprogram - ett mycket enkelt men ändå tar det lite tid. Färgtema klart - det blir lila, vitt, silver och lite grönt på borden.

  • marregus

    Jag köpte min klänning i bröllopsbutiken i Kalmar, den kostade 6200:- ,sen till kommer ca 1000:- för uppläggning.

    ar100522: Ni har samma färgtema som vi
    Kollade i Pandurokatalogen igår och vi en massa tips på bordsdekrationer, kan jag rekommendera.

  • ar100522

    har kollat på panduros hemsida. Var precis inne på Tradera och budade på lite smått och gott till inbjudningskorten. Vill skicka ut mina till mitten av februari senast. Vi gifter oss den 22 maj. När gifter ni er?

  • källerudd

    Vi gifter oss 28 juli. Vi har väl inte kommit jätte långt men det beror mycket på att vi håller det hemligt. Svårt att planera när man inte kan prata med för många av rädsla för att det kommer ut.

    -Färgtema klart, ljusrosa och vinrött med inslag av silver och naturligtvis vitt
    -Vi ska skicka inbjudningarna i feb har ca 10 kvar att göra
    -Menyn är klar (ej tårtan dock)
    -Frisören är på G
    -Vigselplats och "lokal" (vi ska vara utomhus och sen ha festen i tält)
    -Prästen är fixad
    -Klänning ska jag nog sy upp har fått ett bra pris på 4500 för drömklänningen, dock inte prova någon sådan så det lite på vinst och förlust
    -Hittade skor igår så de ska jag snart köpa
    -Tilltänkta toasmasters tillfrågas i helgen
    -buketten vet jag hur jag vill ha
    däretmot inte alls funderat på dukningen...

    Oj blev ganska mycket nu när man skrev ändå..fast det är mycket kvar

  • marregus

    Vi ska också gifta oss 22:a maj och vi ska också försöka få ut inbjudningarna under februari.

    Hittills är vi klara med:
    Kyrka
    Präst
    Fotograf
    Festlokal
    Meny
    Klänning
    Makeup artist
    Inbjudningskort (inlagan kvar)

    Fortfarande en hel del kvar..

  • Blivandefrueriksson

    jag kommer beställa från kina och få en uppsydd, kommer dock prova i vår så jag vet att den modellen passar mig.

    När gifter ni er i tråden?

    Vi slår till på Nyårsafton

  • MajBrud2010

    Oj vad det hänt mycket senaste veckan! Välkomna alla nya!!

    Vi gifter oss den 14de maj och hittils är vi klara med:
    Kyrkan
    Festlokalen
    Menyn (lite obestämda vad gäller förrätterna bara...)
    Tärnor och bestman tillfrågade
    Toastmaster och toasmadame tillfrågade
    Brudgummens kläder bestämda
    Färgtema (limegrönt, silver och vitt, kanske lite lila med...)
    Brudbuketten kommer min ena tärna göra
    Tårta ska vi ta tag i i veckan
    Dukningen har jag ungefär klar i huvudet
    Inbjudningarna är i stort sett klara och ska skickas i slutet på veckan
    Frisör tillfrågad, ska bara testa lite innan jag bestämmer mig

    Tror det är allt? Känns ändå som om vi har massor kvar!! Ska bland annat ringa prästen imorn!! Känns väldigt nervöst...

    Brudklänning och tärnklänningar är för övrigt med bestämda och kommer beställas från kina i helgen... Också det väldigt nervöst!!

Svar på tråden Smålandsbrudar!