• M:et

Tips på väggdekoration

Jag har några väggar som skulle behöva något på sig men jag vill inte ha några "traditionella" tavlor uatn något annat. Har funderat på tyg och dylikt, men det är svårt att hitta ngt snyggt som passar och inte är för dyrt. Så är det någon som har tips på en fin dekoration till väggen för en billig penning?

• Svar på tråden Tips på väggdekoration
  • maj2006

Kanske sätta upp vita enkla lakan och gör det lite piffigare med långa fina "själkar" av murgröna.

Sen kan du om du vill sätta in lite blommor i som passar ert färgtema.

Är det typ såna tips du tänkte på?

• Brud 14/8 Kungsängen

Jag gjorde en väggmålning...om du vill kan du se den på vår hemsida under "just nu".
    www.karinochjohan.nu

Sen såg jag på Äntligen hemma tror jag det var...de satt en ljusslinga i en oljemålning tavla och målade den i valfri färg. Min blev jätte fin...

Eftesom vi bor i en hyreslägenhet så kan vi inte börja måla om & så utan det måste vara en lättmonterad och lättborttaglig väggdekoration.

Det med lakanet var ju en smart idé, dock är jag dock lite mer för stilrena, enkla saker.

Fortsätt ge tips!!

• Brud 14/8 Kungsängen

M:et förstod du min förslag med ljusslingan?? För de är som en tavla som man plockar bort...

Nä jag hängde inte riktigt med där på ljusslingan och tavlan...

• maj2006

Eller så blandar du dessa ideer och gör en ram av några lister, lika stort som tyget. Spänn över något läckert tyg (enfärgat blir nog snyggast) på ramen och "luta" snyggt mot väggen. Du kan då fästa en typ julgransljus-slinga bakom så blir det en fin effekt.

• Brud 14/8 Kungsängen

maj2006,
    Jaaa, det är så jag menar! Fast jag köpte en avlång färdig oljemålninsduk och målade brun, tror den var ca 70X30, sen hade jag köpt en liten ljusslinga i julas på Ikea som går på batterier med ca 15st små lampor. Gör hål iduken och pilla fram lamorna sen lillade jag på fina natur färgade grässtrån och en cigarr (gräs)
    Sådana kan man ju göra flera av och i en massa olika storlekar och precis hur man vill.

• Brud 14/8 Kungsängen

Jag limmade så klar och inte lillade...

Aha då hajar jag, det lät fint! Jag funderar på att kanske göra något sånt, men utan belysningen. Alltså att man bara köper en målningsduk och så målar man den snyggt själv. Finns ju på Rusta billigt vet jag... Använde du ngn speciell färg när du målade den brun brud 14/8? Det dumma är att jag inte riktigt kan känna mig nöjd med nåt jag gjort själv, jag kan tycka det är jättesnyggt, men så blir jag så fånig och börjar fundera på om det vara ser B-igt ut, helknäppt. Därför funderar jag också lite på att köpa en spännram och häfta fast ngt snyggt tyg på, men det är svårt att hitta snyggt tyg tyvärr. Dessutom vet jag inte vars man får tag på sådana där spännramar eller dylikt som man kan häfta fast tyget på.

I vardagsrummet har jag satt upp runda tabletter på väggen och det är jättesnyggt, men man kan ju inte ha samma annorlunda överallt, så nu måste jag komma på nåt annat liksom...

Svar på tråden Tips på väggdekoration