• M:et

Tips på väggdekoration

Jag har några väggar som skulle behöva något på sig men jag vill inte ha några "traditionella" tavlor uatn något annat. Har funderat på tyg och dylikt, men det är svårt att hitta ngt snyggt som passar och inte är för dyrt. Så är det någon som har tips på en fin dekoration till väggen för en billig penning?

• Svar på tråden Tips på väggdekoration
  • maj2006

Runda tabletter på väggen, kul ide´! Det lär jag testa hemma ikväll!

Tack för tipset!

• Brud 14/8 Kungsängen

Nä ingen speciell färg, målade en vägg chokladbrun i vardagsrummet o så blev det lite färg över så jag tog den, alltså vanlig väggfärg.
    Äsch...om du gör det så blir det ju mer personlig, du kan ju prova dig fram med massor. Gillar du havet kan du ju ta snäckor o dyligt.

• Tolin

Kan man inte använda tapet på något sätt? Det finns ju hur mycket trendiga tapeter nuförtiden... Har en kompis som satt in tapet i tavelramar. Var riktigt snyggt.

Ja, jag fick tipset om de där tabletterna i en Äntligen hemma tidning. Jag satte bara fast de med nålar i ungefär samma färg som tabletten. Hur smidigt & snyggt som helst.

Ja, jag vet, man är fånig & gör jag bara enfärgat eller något enkelt mönster, typ cirklar eller linjer osv. som inte kräver någon större talang så funkar det ju absolut. Tål att tänkas på...

Annars, är det någon som vet om IKEA har några snygga mönstrade tyger som skulle passa till en tavla eller är det mest bara typ gardintyger?

• Brud 14/8 Kungsängen

Hihi...det här va ju skoj mer tips!

Tolin, vet du om din kompis tyckte det var svårt att få tapeten snygg i ramen? Var inne på det där ett tag också, tapet eller omslagspapper eller ngt vanligt snyggt papper att sätta in i ramar som bara ligger & skräpar & inte används, men det känns som svårt att få de släta & snygga när de är så pass tunna och orejäla. Men det kanske inte alls är så svårt, vad vet jag...

I den där Äntligen hemma tidningen fanns det en hel del skojiga tips faktiskt. Dom hade bl.a. målat små fyrkanter och rektanglar på en enfärgad vägg i olika färger och i dessa hade de satt upp små tavlor eller små hyllor med saker på. Det var riktigt läckert!

Någon som vet vars man får tag på spännramar eller spånskivor att spänna tyg på?

Några som har andra tips på väggdekorationer?

Vet att jag också sett någonstans nån som hade satt upp plasttabletter i olika mönster på väggen, det var också snyggt!

Svar på tråden Tips på väggdekoration