• augusti2015

    Stockholmsbrudar 2015

    Här tänkte jag att vi stockholmsbrudar kan tipsa, bolla idéer osv med varandra :)

    Vi gifter oss den 8/8 i Järfälla kyrka och ska ha bröllopsfesten på Barkarby Gård (Lasse-Majas värdshus)

    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015
  • mycketsaft
    augusti2015 skrev 2015-04-24 14:35:00 följande:
    Jag fick tipset i en klänningsbutik att man skulle ha med sig två stycken om kunde hålla i klänningen och sen sätta sig bak och fram ;)
    bride2B skrev 2015-04-24 13:58:27 följande:

    Vår vigsel är kl 14.45. Pratade också om att de kunde leverera brudbuketten samtidigt som resten av blommorna. Antar dock att de gör det samma dag? Tänker att om man ska fixa håret på förmiddagen så kanske man inte hinner åka dit och hämta upp det först. Men jag vet inte. Får höra vad de säger.

    Jag vet faktiskt inte om man får lov att ta oxfilén till någon annan meny. De sade ju att den menyn var spikad. Men å andra sidan, och man fortfarande betalar det lite dyrare priset men byter till en av rätterna från den billigare menyn så kan jag tycka att det borde gå. Men vi har som sagt inte diskuterat det med dem än. Och eftersom man får lov att byta ut desserten mot snittar så borde det väl inte vara helt omöjligt? Vi har också funderat på att göra det bytet, men eventuellt tar vi ostbrickan istället. Då blir det ju fortfarande gott med en söt tårta till kaffet sen. 

    Jag har inte hittat någon frisör än. Har inte varit inne hos de vi har här, då jag varit sjuk den här veckan. Tyvärr har de inga referensbilder på hemsidan, vilket jag tycker är lite dåligt. Man vill ju vara säker på att de klarar av att göra något snyggt, och som dessutom håller hela dagen och kvällen. 


    Det har du nog rätt i! Ska ni dekorera något i kyrkan?

    Dom har varit rätt flexibla när vi frågat om allt möjligt så hör med dom :)

    Det verkar vara vanligare att de inte har bilder på sina uppsättningar än tvärtom av någon konstig anledning, tror det bästa är om man kan ha en provuppsättning så man får se.
    Bra tips att sitta bak och fram! Det får nog bli den varianten.
  • mycketsaft
    Nightrod skrev 2015-04-28 08:56:06 följande:

    Damen min beställde lite saker igår
    Solfjäder, smycken, handskar, klocka, osv osv.
    Allt från JJ-house sjukt billigt
    kommer nog bli bra


    Det kommer att bli kanon Skrattande
  • tesselessan
    Nightrod skrev 2015-04-28 12:22:29 följande:
    Tackar..
    smycken-boleron är sjukt snygg. Ni kommer få så häftigt bröllop -gillar verkligen er stil. Hade så gärna gott på det. ni kommer ha en fantastisk dag.
  • Nightrod
    tesselessan skrev 2015-04-28 17:21:29 följande:
    smycken-boleron är sjukt snygg. Ni kommer få så häftigt bröllop -gillar verkligen er stil. Hade så gärna gott på det. ni kommer ha en fantastisk dag.
    Aww tackar det skall jag framföra till damen min
    Däremot får vi se om den passar till klänningen, ville ha en svart egentligen, men vi måste ju prova, hon har en liknande svart hemma så..
    Live free, ride free
  • 1augusti2015

    Hej alla blivande brudar! Jag håller för fullt på att leta bil som vi ska åka i till och från festen. Känns som en dyr post när vi bara ska åka en kort bit. Hur gör ni andra med den biten? Någon som struntar i att hyra bil? Ni som hyrt - vart har ni gjort det?

    Tacksam för svar :)

  • bride2B
    1augusti2015 skrev 2015-05-10 14:05:25 följande:

    Hej alla blivande brudar! Jag håller för fullt på att leta bil som vi ska åka i till och från festen. Känns som en dyr post när vi bara ska åka en kort bit. Hur gör ni andra med den biten? Någon som struntar i att hyra bil? Ni som hyrt - vart har ni gjort det?

    Tacksam för svar :)


    Vi har så pass nära mellan kyrkan och festlokalen (ett par hundra meter) att vi tänkt promenera om det är fint väder. Ösregnar det tar vi nog bilen. 
    Hem från festen har vi tänkt ta taxi. Har dessutom 2 barn, så vi gör det enkelt för oss. Så det blir inget romantiskt eller storslaget för vår del.
  • augusti2015
    1augusti2015 skrev 2015-05-10 14:05:25 följande:

    Hej alla blivande brudar! Jag håller för fullt på att leta bil som vi ska åka i till och från festen. Känns som en dyr post när vi bara ska åka en kort bit. Hur gör ni andra med den biten? Någon som struntar i att hyra bil? Ni som hyrt - vart har ni gjort det?

    Tacksam för svar :)


    Mina svärföräldrar bokade en Rolls Royce till oss via www.brollopsbilar.se jag vet inte vad det kostade men dom priser som jag sett på nätet så håller jag med om att det är dyrt.
  • SofiaF

    Jag funderar på häst och vagn men har inte bestämt mig än... Som gammal hästtjej finns det ju kontakter att dra i men jag har engegerat min pappa i att kolla upp lite andra alternativ ;) han har några kompisar som har lite roliga bilar så vi får se vad det blir :)

  • stresso
    1augusti2015 skrev 2015-05-10 14:05:25 följande:

    Hej alla blivande brudar! Jag håller för fullt på att leta bil som vi ska åka i till och från festen. Känns som en dyr post när vi bara ska åka en kort bit. Hur gör ni andra med den biten? Någon som struntar i att hyra bil? Ni som hyrt - vart har ni gjort det?

    Tacksam för svar :)


    vi åker båt mellan vigsel och festlokal men om vi inte gjort det hade vi nog valt taxi. ingen kommer liksom stå utanför festlokalen och vänta på att vi ska anläda i vilket fall, de kommer vara på terassen på baksidan och mingla (förhoppningsvis)
Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015