• VinterBrud2015

    Bröllop vintern 2014/2015

    Hej!

    Tänkte att det vore roligt att höra från er andra som planerar bröllop till vintern! :)

    När gifter ni er? Vad har ni för planer? Hur långt har ni kommit? Och alla andra funderingar..

    Så kan vi hjälpas åt lite med alla problem som vi garanterat kommer att springa på ;)

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2014/2015
  • VinterBrud2015
    Fia88 skrev 2014-08-06 16:34:02 följande:

    Precis!
    Jag känner att vi hade sån himla tur att vi bokade när vi gjorde, bara 3 veckor senare när jag träffade restaurangchefen igen hade hon fått ytterligare 2 förfrågningar för samma helg som vi bokade.
    Jag har kommit på mig själv med att fastna på smådetaljer som ännu inte är viktiga.
     Men det kan nog ha att göra med att jag har lite mycket i huvudet nu, med 2 kurser plus jobb & planering


    Jo det är lätt att snöa in på detaljer, finns så himla mycket man kan fundera över, inte behöver ;) fast för mig tycker jag det släpper ganska fort igen, hade en dag för ett par veckor sen när jag var helt besatt av bordsdekorationer, vilket jag egentligen inte alls tänkt lägga ner så mycket energi på, men efter en natts sömn så hade jag lite distans igen :P

    Ojdå, skönt att ni kom först! :) Vi kommer inte utnyttja alla lokalerna de har på slottet för vårt bröllop så vi får väl se nu när vi ska dit om det är någon annan som har bokat de vi inte ska ha. Gör inte oss så mycket om det är en fest till samtidigt, eftersom vi bokade först så sa restaurangchefen att kommande bokningar får rätta sig efter oss och vårt schema så ingenting krockar.
  • Fia88
    VinterBrud2015 skrev 2014-08-07 08:04:17 följande:
    Jo det är lätt att snöa in på detaljer, finns så himla mycket man kan fundera över, inte behöver ;) fast för mig tycker jag det släpper ganska fort igen, hade en dag för ett par veckor sen när jag var helt besatt av bordsdekorationer, vilket jag egentligen inte alls tänkt lägga ner så mycket energi på, men efter en natts sömn så hade jag lite distans igen :P

    Ojdå, skönt att ni kom först! :) Vi kommer inte utnyttja alla lokalerna de har på slottet för vårt bröllop så vi får väl se nu när vi ska dit om det är någon annan som har bokat de vi inte ska ha. Gör inte oss så mycket om det är en fest till samtidigt, eftersom vi bokade först så sa restaurangchefen att kommande bokningar får rätta sig efter oss och vårt schema så ingenting krockar.
    Jag brukar fastna i detaljtänk på tåget om jag sitter för länge på Pinterest :P

    Det är ju alltid trevligt att vara först. :)
    Herrgårn vi ska vara på har en till stor lokal som möjligen skulle kunna hyras ut samtidigt men där beror det på vad de andra paren sökte.
    Vad jag vet har ingen annan bokat den samtidigt som vi, tror att ägarna kan ha sagt nej pga att de inte har personal nog att underhålla 2 fester samtidigt.

  • juliaakerlund
    Hej allesammans!

    Förstår att ni har fullt med eran bröllopsplanering.
    Behöver ni hjälp att planera ert vinterbröllop!
    Vi är tre framtida projektledare som har stor passion för bröllopsplanering och har därför valt att rikta in oss på detta i vårt examensarbete. 
    Tillsammans med detta ingåt en romatisk bröllopsvideo redigerad och filmad av en fotograf.
    Kolla in vår hemsida för ditt vinterbröllop!
    Hör gärna av er :)
    Vänliga hälsningar
    Nathalie, Julia & Rebecka
  • AkJ

    Hur går det för er alla?

    Vi hade en kämpig vecka förra veckan: en av musikerna hoppade av + det fanns inga noter till ett musikstycke + hår/smink hoppade av och ersättaren var inte något som funkade. 

    Men, denna vecka: musikern är på igen + vi hittade noter + anlitat mycket bättre och billigare hår/smink. Och så har sambon hittat alla sina kläder, hämtas i nutik imorgon!

    Annars printar vi för fullt, inbjudan ska skickas till helgen/på måndag!


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • VinterBrud2015
    AkJ skrev 2014-08-25 22:20:41 följande:

    Hur går det för er alla?

    Vi hade en kämpig vecka förra veckan: en av musikerna hoppade av + det fanns inga noter till ett musikstycke + hår/smink hoppade av och ersättaren var inte något som funkade. 

    Men, denna vecka: musikern är på igen + vi hittade noter + anlitat mycket bättre och billigare hår/smink. Och så har sambon hittat alla sina kläder, hämtas i nutik imorgon!

    Annars printar vi för fullt, inbjudan ska skickas till helgen/på måndag!


    Oj, det var verkligen mycket på en gång, skönt att allt löste sig! och till det bättre verkar det som :)

    Vi har nu även bokat DJ så nu är allt vi tänkt köpa in hjälp med bokat. Nästa steg är att ringa lokalen och och bestämma en dag när vi ska åka dit och titta och spika planeringen, borde jag göra den här veckan. Och sen är det inbjudningarna vi ska ta tag i.

    Spännande att börja skicka ut inbjudningar. Vet era gäster att de kommer bli bjudna eller har ni hållit bröllopet hemligt fram till inbjudningarna går ut?
  • Fia88
    AkJ skrev 2014-08-25 22:20:41 följande:

    Hur går det för er alla?

    Vi hade en kämpig vecka förra veckan: en av musikerna hoppade av + det fanns inga noter till ett musikstycke + hår/smink hoppade av och ersättaren var inte något som funkade. 

    Men, denna vecka: musikern är på igen + vi hittade noter + anlitat mycket bättre och billigare hår/smink. Och så har sambon hittat alla sina kläder, hämtas i nutik imorgon!

    Annars printar vi för fullt, inbjudan ska skickas till helgen/på måndag!


    Oj vilken berg-ochdalbana för er!
    Skönt att det har löst sig till det bättre. :)

    Vi har precis fått hem ca 70st vinkorkar, som min mor samlat på sig, som vi nu ska göra om till placeringskortshållare. Vårt bröllop blir svensk/franskt då vi älskar frankrike så det blir en fin detalj.
  • AkJ
    VinterBrud2015 skrev 2014-08-26 07:53:32 följande:
    Oj, det var verkligen mycket på en gång, skönt att allt löste sig! och till det bättre verkar det som :)

    Vi har nu även bokat DJ så nu är allt vi tänkt köpa in hjälp med bokat. Nästa steg är att ringa lokalen och och bestämma en dag när vi ska åka dit och titta och spika planeringen, borde jag göra den här veckan. Och sen är det inbjudningarna vi ska ta tag i.

    Spännande att börja skicka ut inbjudningar. Vet era gäster att de kommer bli bjudna eller har ni hållit bröllopet hemligt fram till inbjudningarna går ut?
    Ja, det var stressigt där ett tag. Speciellt eftersom allt varit bokat sedan i december förra året, just för att vi skulle slippa sådant här.  Kan lugnt säga att jag var glad att jag arbetar med problemlösning, det var liksom bara att slå på jobbhjärnan och ta tag i det. :)

    Vi skickade Save the date via mail/FB för några månader sedan, så alla vet. Därför vi vågar bjuda in så här pass sent. Vår bröllopsdag är både Allhelgona + långhelg + höstlov, så många av våra gäster är i vanliga fall upptagna då. 
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Fia88 skrev 2014-08-26 09:37:26 följande:
    Oj vilken berg-ochdalbana för er!
    Skönt att det har löst sig till det bättre. :)

    Vi har precis fått hem ca 70st vinkorkar, som min mor samlat på sig, som vi nu ska göra om till placeringskortshållare. Vårt bröllop blir svensk/franskt då vi älskar frankrike så det blir en fin detalj.
    Kul! Älskar de små personliga detaljerna. Vi anstränger oss för att få in en personlig koppling i precis allt. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • VinterBrud2015
    AkJ skrev 2014-08-26 09:58:06 följande:
    Ja, det var stressigt där ett tag. Speciellt eftersom allt varit bokat sedan i december förra året, just för att vi skulle slippa sådant här.  Kan lugnt säga att jag var glad att jag arbetar med problemlösning, det var liksom bara att slå på jobbhjärnan och ta tag i det. :)

    Vi skickade Save the date via mail/FB för några månader sedan, så alla vet. Därför vi vågar bjuda in så här pass sent. Vår bröllopsdag är både Allhelgona + långhelg + höstlov, så många av våra gäster är i vanliga fall upptagna då. 
    Hehe ja det är vid sådana tillfällen man verkligen märker om man kan hantera stress eller inte :)

    Ah okej, ja då förstår jag att ni ville var ute i god tid. Vi har också berättat för de "viktigaste" redan och de flesta som kommer bli bjudna vet det nog mer eller mindre men kanske inte exakt datum.
  • AkJ
    VinterBrud2015 skrev 2014-08-26 10:14:53 följande:
    Hehe ja det är vid sådana tillfällen man verkligen märker om man kan hantera stress eller inte :)

    Ah okej, ja då förstår jag att ni ville var ute i god tid. Vi har också berättat för de "viktigaste" redan och de flesta som kommer bli bjudna vet det nog mer eller mindre men kanske inte exakt datum.
    OK. Vi har en bröllopssajt med all info, och den fick gästerna länk till redan vid Save the Date, så de har vetat alla tider osv från början. Men i veckan ska som sagt våra (sjuuukt snygga! :)) inbjudningar gå ut. 

    När kommer ni skicka inbjudan?
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
Svar på tråden Bröllop vintern 2014/2015