• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • maraya

    Hej !

    Vart är alla i denna tråd ? ????

    Jag har iaf beställt en billig klänning från

    EBay. Är toknärvös att det bara är nå skräp.

    Den är på väg att levereras. Den är i Tyskland nu, och så är jag bortrest till veckan då den bör vara här ???? Spännande ska det bli ????

  • maraya

    Hej !

    Vart är alla i denna tråd ? ????

    Jag har iaf beställt en billig klänning från

    EBay. Är toknärvös att det bara är nå skräp.

    Den är på väg att levereras. Den är i Tyskland nu, och så är jag bortrest till veckan då den bör vara här ???? Spännande ska det bli ????

  • maraya

    Vet inte hur man får ned bild. Kommer upp nått här nedan. Men finns en länk i några kommentarer upp :)

  • maraya

    Såhär ser min klänning ut som jag köpt på ebay från Kina.
    Fick hem den idag, och den kändes i första anblicken fin. 
    Ska försöka få hjälp imorgon och prova den riktigt och knäppa kort och jämföra. 
    Någon som kan hjälpa mig med vad jag ska ha för underkjol till denna? 

  • Nelia

    Ååh va spännande att få se hur den ser ut på "riktigt"!Maraya
    Hjälper ju såå mkt när man får se före o efter bilder ????????????

  • almami

    Nu har jag beställt min klänning! Det blev från Landybridal.co Gjorde beställning igår kväll och imorse fick jag kompletterande frågor om längd mm. Bad även dom att inte göra hjärtformad överdel utan mer rak så jag skickade med en bild på hur jag ville att den ska se ut och då fick jag frågan om jag även ville ha spetskanten som var med på den bilden. De verkar oerhört seriösa så jag hoppas verkligen att den är fin i kvalién nu oxå


    Om det är jag tror och har sett på andra bilder på deras klänningar så är den på provdockan en klänning de har sytt...

  • duarm

    Här kommer några bilder på min klänning från Landybridal.co och originalet. Klänningen är lite stor så jag ska sy in den lite och den ska läggas upp ganska mkt. Bilderna är tagna precis efter den är uppackad så lite skrynklig också..
    När jag beställde la jag till lite på längden för att den inte skulle bli för kort, men tror skräddaren också la till lite så den blev ganska mkt för lång, men inga problem att korta av den iaf :)

  • snorkfroken
    sarahannae skrev 2015-01-07 16:12:14 följande:

    Jag har precis beställt en klänning från ebay! Är jättespänd på resultatet :D Hoppas verkligen att det blir bra.

    Denna klänning är det;


    Jag är själv jättesugen på den klänningen! Hittade nästintill samma på Jjhouse, nämligen den här: www.jjshouse.com/se/A-Linjeformat-V-Ringning-Sweep-Slap-Chiffong-Brollopsklanning-Med-Spetsar-Parlbrodering-Paljetter-002042294-g42294 . Den kostar dock 1900:- därifrån och Aliexpress är alltså billigare. Blir dock osäker på om man vågar beställa, samt hur exakt man bör va med måtten? Om man ska mäta med en självhäftande bh under (klänningen verkar inte ha nåt lyft/push-up effekt eller stöd, bara fodrade kupor).

    Jag är supermycket på vad du tycker, så återkoppla gärna sen!! Och hur lång leveranstider var, totala priset osv.

    Tack på förhand!
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!