• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • camilla1974
    Lemyr skrev 2014-04-14 10:17:15 följande:

    Jag beställde en klänning från JJs house, blev klar igår.
    Jag är kort (158) och har ca strl 26 men tog egna mått, är livrädd för att den kommer sitta konstigt och det ska kommer se urdumt ut.


    Oh låter spännade.. Jag funderar på att beställa men jag är så rädd för att det ska bli fel. Så svårt att mäta när man är något tjock som jag är;) Tycker inte min midja sitter där den borde om man läser hur man ska mäta iallafall. Så jag vet inte hur jag ska göra.
  • jennyal
    Janda skrev 2014-04-12 13:18:34 följande:

    Fick hem min klänning för ett tag sedan men har inte haft möjlighet att lägga upp någon bild tidigare.

    Klänningen blev efter förväntan och hela förloppet gick oerhört smidigt. Från beställning (en säljare på ebay) till levernas till dörren tog det fem dagar.

    Ville ha en enkel klänning till mitt sommarbröllop där vigsel ska vara på en äng och festen i en bygdegård i anslutning.

    Klänningen kostade 450:- och känns välgjord för det priset.

    Var ensam hemma när jag provade den så därför är snörningen i ryggen inte ordentligt åtdragen så passformen är faktiskt bätre än vad det ser ut på bilden. Det är även ett litet släp i bak på klänningen.


     


     
    Vilken fin klänning Janda, och vad bra att den sitter som den ska! Skönt att höra om en positiv ebay affär

    Vad hette den säljaren som du köpte ifrån? 
  • Lemyr
    camilla1974 skrev 2014-04-14 11:14:38 följande:
    Oh låter spännade.. Jag funderar på att beställa men jag är så rädd för att det ska bli fel. Så svårt att mäta när man är något tjock som jag är;) Tycker inte min midja sitter där den borde om man läser hur man ska mäta iallafall. Så jag vet inte hur jag ska göra.

    Har samma "problem" :P


    Jag tog med snörning så kan man dra åt eller släppa ut den lite som man vill.

  • Janda
    jennyal skrev 2014-04-14 12:17:58 följande:

    Vilken fin klänning Janda, och vad bra att den sitter som den ska! Skönt att höra om en positiv ebay affär

    Vad hette den säljaren som du köpte ifrån? 


    Ja, den är över förväntan. Men för 450:- kändes det helt klart värt att chansa ????

    Säljaren heter roseyang2009 och var väldigt bra att ha med att göra. Snabba och tydliga svar
  • Sannis1982

    Nu har min klänning äntligen kommit från dino. Jag är väldigt nöjd, men behöver göra lite ändringar för den är lite för stor. Är det någon som vet om man kan sy in korsettdelen vid snörningen? För det finns inga sömmar.

    Jag behöver nog en underkjol också. Någon som vet en underkjol skulle bli fin till denna klänning. Jag vill inte att kjolen ska vara för utstående, men gärna med ett fint fall. Nu hänger den ju bara:).

  • lindijoo

    Sannis1982, åh vilken fin klänning!
    Vilken modell är det? Funderar också på att beställa från dino i framtiden!
    Vad fick du betala? Blev det extra avgifter? 
    Beställde du en färdig storlek eller efter dina egna mått? Är du nöjd med kvalitén?
    Nu blev det många frågor  

  • Tuvalie88

    Sannis! Jag har också några frågor vilket datum beställde du? Var det en klänning från sidan eller skickade du en bild? Fick du den hem till dörren? Superfin! Hoppas att min är lika fin, jag blir så hoppfull när jag ser så fina klänningar från dino

  • Sannis1982
    lindijoo skrev 2014-04-14 20:14:24 följande:

    Sannis1982, åh vilken fin klänning!
    Vilken modell är det? Funderar också på att beställa från dino i framtiden!
    Vad fick du betala? Blev det extra avgifter? 
    Beställde du en färdig storlek eller efter dina egna mått? Är du nöjd med kvalitén?
    Nu blev det många frågor  


    Tack lindijoo:)! Jag tog egna mått och jag är jättenöjd med kvalitén. Bättre än väntat faktiskt. Det är en liknande klänning som kate hudson har på sig i Bride Wars:) Den har alltid varit min drömklänning. Jag betalade 2000 kr och på paketet stod det att den kostade 40 dollar så jag hoppas att jag slipper tullavgift. Men vi får se:). Jag tycker absolut att du ska beställa från dino:). 
    Tuvalie88 skrev 2014-04-14 20:38:13 följande:

    Sannis! Jag har också några frågor vilket datum beställde du? Var det en klänning från sidan eller skickade du en bild? Fick du den hem till dörren? Superfin! Hoppas att min är lika fin, jag blir så hoppfull när jag ser så fina klänningar från dino


    Tack Tuvalie:)! Jag beställde den 27 mars och fick hem den idag. Den fanns inte på deras sida utan jag skickade in kort på hur den skulle se ut. Jag fick ett sms där jag fick välja om jag skulle hämta den själv eller få den levererad till dörren. Jag valde att hämta den själv:). Jag är verkligen jättenöjd och det kommer du säkert också bli;).
  • Sannis1982
    iurochskur skrev 2014-04-14 20:57:28 följande:

    Jättefin klänning Sannis! Den klär dig så bra! Vad kul att du blev nöjd :)


    Tack:)
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!