• daniiel

    Kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill (2)

    Det här är en fortsättning, eller nystart, på tråden www.brollopstorget.se/Forum-2-132/m4239026.html
    ____________________

    I den här tråden kan man fråga om allt som rör så kallade kinaklänningar, alltså klänningar som man beställer från företag i Kina. Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

    Jag svarar så gott jag kan och så ofta jag kan, men om någon annan vill och kan, så är det givetvis fritt fram för vem som helst att svara på frågor i tråden. Ju mer vi kan hjälpas åt, desto bättre :)

    Välkommen hit!
    ____________________

    Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    augustibrud.bloggplatsen.se/2013/03/22/9628038-rakna-ut-tull-och-moms/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill (2)
  • daniiel

    Aloha - Tre ringar kan nog vara en ide för dig. Det finns underkjolar med både tre ringar och släp :) Och i värsta fall, så köp lite tyll och tråckla dit nertill på underkjolen. Det är billigt och tar inte så lång stund.


  • daniiel

    pelena - Jättefina klänningar, men båda är ju lite mer åt empiremodell än vad det låter som att du vill ha egentligen. Kika på sheat/column eller snävare A-linje. Du verkar ju vilja ha i chiffong och det går att hitta även i dom modellerna. När det gäller var man ska beställa ifrån, så är det alltid svårt. DHgate är ju som Ebay, flera olika säljare och kvalitén kan skilja enormt. Landy är väl ändå ett säkrare kort måste jag säga. Speciellt om du hittar en "real sample"-klänning :)


  • daniiel

    Kalejdoskop - Ja, dom flesta brudklänningarna kommer till sin rätt först med underkjol :) Det finns olika typer av A-linje som passar med olika typer av underkjolar. Den du kikat på är ju en väldigt typisk A-linje och om du tror att den kan passa din klänning, så gör den säkert det :)


  • daniiel

    mirran2 - Det kan man göra om man vill, annars går det faktiskt bra att stryka hemma med strykjärn. Låg värme och eventuellt ett tunt lakan emellan. Vissa hänger klänningen i badrummet och "ångar" den slät.


  • daniiel

    fkidron - Ju mer volym, desto större behov av underkjol - ja. Men även tex sheat-modeller kan gynnas av någon form av underkjol för att få ett fint fall. Det beror ju lite på vad man själv tycker, därför är det ju bra om man kan pröva klänningen före man köper underkjol. Så man kan känna efter själv vad man tycker och tror :) Men det handlar ju då om underkjolar i ett eller två lager vanligtvis och utan ringar.


  • Blivande frugann

    Hej!
    Nu har jag bestämt mig för att våga ta steget och beställa denna klänning. Men jag skulle vilja att de syr in skenor, som i en korsett i livet. Hur förklarar jag det tydligt?
    Jag försökte skriva korsett men då svarade de att de skulle sy in en BH och bred resår i ryggen, men det är inte riktigt det jag menar, eller?
    Vill bara att det ska bli tydligt så det inte blir några missförstånd.

    Tack för hjälpen!


  • Aloha

    daniiel - tack för hjälpen! Glad Återkommer med bilder, så får ni andra som är på jakt efter underkjolar se hur de ser ut!

  • camwic

    Jag har som sagt hittat min drömklänning, men efter att ha googlat och letat och letat och letat. Så kan man bara beställa den via Kina. Hur vet man vilken sida är bäst?

Svar på tråden Kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill (2)