• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Sheltiegirl

    Jättesnygga ringar allihopa!

    Jag har denna förlovningsringen, Flemming Uziel, identisk med min blivandes ring.



    Vad för typ av ring tycker ni passar ihop med denna?? Jag har flera hundar och håller även på med hästar, är en friluftsmänniska så kan inte ha någon stor ring med vassa kanter man fastnar i.

    När jag köpte denna föreslog hon i butiken att man kunde kombinera med följande typ av ring, vad tror ni?

  • Hoppmorra



    Denna underbara (rödgulds) ring ska pryda mitt finger den 31 maj. Den i vitt är min förlovningsring.
    Längtar så att bli fru!!
  • MrsP93

    Jag gifte mig 2/8-13 med en tillfällig ring pga gravid och supersvullen.
    Har letat som en galning efter den perfekta vigselringen sen min man friade i april förra året, men förra veckan så hittade jag den äntligen och idag kom den med posten.
    Och herregud vad jag är kär i den, den är verkligen jag!
    Jag är så jäkla nöjd! 
    Det  är en helallians med granat, turmalin,ametist, peridot, citrin och topas.
    Ursäkta för dåligt kort, var för uppspelt så kunde inte hålla mobilen helt stilla..



     
  • filibustern
    MrsP93 skrev 2014-02-19 14:47:21 följande:
    Jag gifte mig 2/8-13 med en tillfällig ring pga gravid och supersvullen.
    Har letat som en galning efter den perfekta vigselringen sen min man friade i april förra året, men förra veckan så hittade jag den äntligen och idag kom den med posten.
    Och herregud vad jag är kär i den, den är verkligen jag!
    Jag är så jäkla nöjd! 
    Det  är en helallians med granat, turmalin,ametist, peridot, citrin och topas.
    Ursäkta för dåligt kort, var för uppspelt så kunde inte hålla mobilen helt stilla..


    men gud så frän ring! mycket fin! får man fråga om kostnad? och vart? :) 
  • Maria466

    *en liten reflektion* Ska vigselringen sitta längst in? Har sett flera bilder med vigselringen innerst och förlovningsringen ytterst

  • filibustern
    Maria466 skrev 2014-02-19 14:52:52 följande:
    *en liten reflektion* Ska vigselringen sitta längst in? Har sett flera bilder med vigselringen innerst och förlovningsringen ytterst
    oftast sätts den väl ytterst. men enligt en tradition (som jag inte visste om förrän för några månader sen) så sätter man vigselringen innerst, för att typ "låsa fast" den med förlovningsringen. 

    men det är mer en smaksak idag. :) själv funderar jag på om jag ska ha min ring innerst eller ytterst.. får se, det är länge kvar innan vi beställer min ring. ^^ 
  • MrsP93
    filibustern skrev 2014-02-19 14:49:57 följande:
    men gud så frän ring! mycket fin! får man fråga om kostnad? och vart? :) 
    300, den är i silver så :) Jag köpte den från en butik som skulle lägga ner så de la upp smycken på tradera.
  • MrsP93
    Maria466 skrev 2014-02-19 14:52:52 följande:
    *en liten reflektion* Ska vigselringen sitta längst in? Har sett flera bilder med vigselringen innerst och förlovningsringen ytterst
    Vissa sätter vigselringen innerst för att den ska sitta närmast hjärtat har jag hört.. Men jag har min innerst för det såg snyggast ut helt enkelt! :)
  • filibustern
    MrsP93 skrev 2014-02-19 14:59:09 följande:
    300, den är i silver så :) Jag köpte den från en butik som skulle lägga ner så de la upp smycken på tradera.
    nice! den var ju frän som sagt^^ 
    Maria466 skrev 2014-02-19 14:59:54 följande:
    Filibustern: tack för snabbt svAr.
     no probs^^
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014